Revision [56]
This is an old revision of Hahmonluonti made by AdminDare on 2013-08-13 17:04:40.
Ryhmä
Pelaajahahmot muodostavat koulussa kaveripiirin, joka ei tällä hetkellä ole opettajakunnan, rehtorin tai muiden oppilaiden suosiossa. Jotkut lapsista olivat jo aiemmalla valtakaudella häviäjiä ja kapinallisia, eivätkä ole onnistuneet rehtorin vaihtuessa kipuamaan ylös. Toiset olivat ehkä aiemmin suosittuja, mutta Semiramisin valtaannousun myötä heidän tähtensä romahti. Ajatuksena on, että pelaajahahmot ovat kavereita ja tulevat melko hyvin toimeen keskenään - ei välttämättä kitkattomasti, mutta kuitenkin paremmin kuin muiden koululaisten kanssa.
Pelissä on tietynlainen antiestablismentaristinen sävy. Vaikka koulu ei ole suoranainen vihollinen, sen asetelma pelaajahahmojen suhteen on jossain määrin antagonistinen. Kuitenkaan pelaajahahmot eivät syystä tai toisesta yksinkertaisesti tahdo häipyä sieltä (kuka tahansa joka tahtoisi, voisi niin tehdä).
Yksittäiset hahmot
Jokaisella hahmolla on seuraavat piirteet (joistain näistä voi poiketa erikseen neuvottelemalla):
- ikä 12-14 vuotta
- hankala asetelma koulun (nykyiseen?) hallintoon nähden
- yliluonnollisia voimia, duh
- ei hyödyllistä aikuisten tukirakennetta koulun ulkopuolella (vanhemmat joko avuttomia, kateissa, Semiramisin tyrmässä tjsp)
- "nemesis" koulun oppilaiden joukossa (voi olla kiusaaja, kilpailija tai muu -- mutta selvästi jonkinlainen arkkivihollinen)
Hahmoideoita
Mm. seuraavanlaiset hahmot voisivat sopia peliin hyvin:
- entinen nuorisosuperrikollinen, jonka kukaan ei usko parantavan tapojaan - "kolmen vuoden päästä sillä on oopperanaamari ja se koettaa ryöstää rahalähetyksiä Kansas Cityssa"
- supersankarien lapsi, aiemmin opettajien suosiossa, mutta vanhemmat olivat Semiramisin vihollisia ja hahmo on nyt uuden rehtorin epäluulon kohde (Lissu ilmaisi kiinnostusta tällaiseen)
- lapsi, jonka voimat tekevät siitä ei-toivottua seuraa - "hämmästyttävä skunkkityttö, kukaan ei halua olla sen kaveri"
- joku, johon kohdistuu tavallisia lasten ennakkoluuloja etnisistä, seksuaalisista, uskonnollisista tai vaikka mistä syistä
Konsepteja kannattaa väännellä ja lisää saa keksiä.
Menettely
4-5 pelaajan ydinryhmä koetetaan saada tekemään hahmojaan yhdessä, niin että alkuun saadaan toimiva yhdistelmä sosiaalisia rooleja ja supervoimia (ensimmäiset ovat kyllä huomattavasti jälkimmäisiä tärkeämmät).