Revision [121]

This is an old revision of Säännöt made by AdminDare on 2013-08-20 13:23:32.

 

SÄÄNNÖT


Invinciblessä on pelaajille näkyvä sääntöjärjestelmä. Pohjalla on DC Heroes 3rd Edition, jota on kuitenkin muokkailtu parista kohdasta.

Tavoitteena on, että sääntöjärjestelmä on helppo omaksua ja nopea käyttää, jopa siinä määrin että jos pelisessio käyttää apupelinjohtajia, näillä ei ole ongelmaa käyttää sääntöjärjestelmää ja pelauttaa konflikteja.

Ominaisuudet


Hahmoilla on 9 ominaisuutta: 3 fyysistä, 3 henkistä ja 3 sosiaalista. Toisella tavalla katsottuna, hahmolla on 3 aktiivista ominaisuutta, 3 efektiominaisuutta ja 3 vastustusominaisuutta.


FyysinenHenkinenSosiaalinen
AktiivinenDEXWITSMANIP
EfektiSTRNTCHAR
ResistanssiBODYWILLCOMP

DEX, Dexterity - ketteryys, nopeus, tarkkuus
STR, Strength - voima
BODY - ruumiinrakenne, kestävyys
WITS - nopeaälyisyys, huomiokyky
INT, Intelligence - raaka älyllinen vääntö
WILL - päättäväisyys, tahdonvoima
MANIP, Manipulation - kyky pinnalliseen sosiaaliseen kanssakäymiseen
CHAR, Charisma - johtajuus, persoonallisuuden voimakkuus
COMP, Composure - itsehallinta

Keskivertoihmisellä kyky on 2-3. Kykyskaala menee tästä molempiin suuntiin - esim. vauvan STR olisi -2. Tyypillisesti seuraava kyky on 2x edellisen tehoinen (STR 4 on 2 kertaa niin vahva kuin STR 3) - mutta oikeasti tämä sääntö pätee tiukasti ainoastaan STR-statin kanssa.

Normaalin ihmisen kykyjen ylärajoja on vaikea määritellä. 5 on järkevä maksimi, mutta etenkin henkisissä ja sosiaalisissa kyvyissä skaala kyllä venyy. Taulukko, joka antaa esimerkkejä on ohessa

STRINTCHAR
0Siirtää 25 kg, alakoululainenEsikouluikäisen tasoRobotti
150 kg, pienikokoinen tai varhaisteiniKouluikäinenTavallista selvästi epäkiinnostavampi tai epämieluisampi
2100 kg, normaali aikuinenPeruskoulun loppuun käynytTavallinen seuraaja
3200 kg, vahva aikuinenHyvät hoksottimetHieman tavallista mieleenpainuvampi
4-5Hyvin vahva ihminen, koulutetusta urheilijasta painonnostajaanSelkeästi älykkyydeltään erottuva yliopisto-opiskelijaAmmattiesiintyjä
6-7Yli-inhimillsen vahva, taittaa rautatankoja, nostaa tonnejaRinnastettavissa älyllisen alueen huippuammattilainen tai synnynnäinen neroValtionpäämies
8-9Hämmästyttävän vahva, murtaa betonia, nostaa noin 10 tonniaRinnastettavissa älyllisen alueen yhdestä maailman kolmesta huipustaMaailmanlaajuisesti tunnistetava karisma
10-11Murtaa terässeiniä, nostaa kymmeniä tonnejaRinnastettavissa älyllisen alueen kiistattomaan huippuunMessiaaninen karisma, josta syntyy myyttejä ja legendoja

Skaala jatkuu tästä yhä; selkeää ylärajaa ei ole. Etenkin STR saa supersankarigenressä helposti melko hulppeita arvoja.






CategoryMeta
There are no comments on this page.
Invincible on (C) 2013 Dare Talvitie sekä pelaajat :: Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki