Revision [1354]

This is an old revision of JuoniVanhat made by AdminDare on 2013-12-25 12:03:07.

 

MENNEIDEN PELIEN JUONIA




#4 Flashback


Flashback ja Yellowstone

Hahmofokus: Eightball?

Yleiskuva

Suoraan sanoen, tästä saattaa tulla koordinaation puolesta yksi vaikeimmista peleistä, mitä kukaan on ikinä vetänyt.


Flashbackin voimia käsitellään tässä enemmän automaattisena erikoisefektinä kuin varsinaisten sääntöjen mukaan. Noppia kannattaa toki heittää, mutta käytännössä Flashback on riittävän kova pudottamaan kenet tahansa menneisyyteen (tosin korkeintaan 1-2 henkilöä kerrallaan).

Aina kun menneisyydessä oleva mieli on aiheuttamaisillaan paradoksin, se kimpoaa takaisin nykyisyyteen ja ottaa 1 pisteen WILL-damagea (sankaripisteellä 0). Menneisyydestä voi palata nykyisyyteen myös kun "kohtaus loppuu"; tämä ei aiheua WILL-damagea.

Jos nykyisyydessä oleva mieli ottaa efektiä Flashbackin voimista, se kimpoaa menneisyyteen (samaan kohtaan jossa kaverit ovat, luultavasti). Käytännössä: jos nykyisyydessä hahmo ottaa kovan iskun mistä tahansa (tai koettaa poistua alueelta, tai muuten moinen tuntuu sopivalta), hän putoaa menneisyyteen.

Henkilöt:

Paikalla nykyhetkessä:


Muita osallisia:

Bonushahmoja:


Sekä nykyisyydessä että menneisyydessä peli on jaettu karkeasti kohtauksiin. Kohtaukset eivät ole absoluuttisen tärkeitä noudattaa, mutta niiden avulla on mahdollista jotenkin pitää kiinni siitä, että asiat etenevät about samaan tahtiin. Tosin jos asiat menevät toisin, kohtauksia voi heittää romukoppaan.


Nykyhetki

Paikka: Blaine County, Nebraska (500 km koululta), todella harvaan asuttua karjanhoitoaluetta. Gavin Abramsin, aka Flashbackin talo, syrjässä kaikesta. Alkutalvi, maassa on hieman lunta, päivä on harmaa ja pilvinen, lämpötila ehkä -2. Lähimpään toiseen taloon on useita kilometrejä.
Aika: Lauantai, 7.12. 2013, kello 12:47

Tapahtumakulku ennen pelin alkua:





Alkupisteet

RUNE herää kukkulan kyljessä, jonne hän on lentänyt 30 metriä läheisestä maalaistalosta (seinässä on reikä). Talossa on käynnissä kauhea taistelu näkymistä päätellen. Rune ei ole vahingoittunut (Hammerdancer ei lyö tarpeeksi kovaa) mutta on sekava. Muutaman asian tekemisen jälkeen hän putoaa menneisyyteen ja liittyy kohtaukseen muiden kanssa.

LIGHTNING DUST sai Flashbackin voimasta lentäessään, ja syöksyy nyt vapaapudotuksessa kohti maanpintaa. Herää ehkä 20m korkeudessa (ehtii hyvin oikaista).

RASHID on talossa, jossa raivoaa Cirrusin tekemä hiekkamyrsky. Hän ei näe mitään, ja aivan hänen vieressään Hammerdancer pistää olohuonetta remonttiin etsiessään Flashbackia (joka on paennut hiekkamyrskyä kylpyhuoneeseen, Yellowstone taas koettaa purra Hammerdanceria).

GRACE ja UNITY ovat pihalla omenapuiden alla. Unity on muuttunut takaisin ihmismuotoon Flashbackin voiman osuttua häneen (oli hetki sitten leijona)

CIRRUS on kuistilla säleinä olevan oven vieressä, hiekkakasan keskellä. HUSH on juuri saapumassa kulman takaa, niinikään disorientoituneena ja vailla muistoja siitä, miksi on täällä. (Hushin takaumat vievät hänet Penikese Islandin vankilapakoon, Missouri-Iowa -rajalle sekä taisteluun liitttovaltion joukkoja vastaan Coloradossa.)

EIGHTBALL on ulkona alkutilanteesta; hän on tiellä ja tulossa kohti.

HAMMERDANCER on talon sisällä, silmät ja suut täynnä hiekkaa, taistelussa YELLOWSTONEN kanssa, ja niinikään täysin vailla tietoa siitä, missä on tai miksi. (Takaumissaan hän on mm. Manhattanin lumimyrskyssä syyskuussa, Coloradossa ottamassa käskyjä Negalta sekä Chicagossa)

Nykyisyyden fiiliksen pitäisi olla epätoivoinen ja vaarallinen, sen pitäisi olla vain tilanne, jossa joutuu koko ajan tappelemaan henkensä edestä ja jossa ei ehdi mitenkään keskustella muiden kanssa. Nykyisyyteen putoaminen tulisi nähdä huonona asiana - menneisyydessä ehtii punoa juonia, nykyisyydessä ei. Aika hyvin tämä toteutuu sillä, että Hammerdancer ja Yellowstone ovat niin kovia vastustajia, ja että Hushin voima estää helposti keskustelun. Mutta hahmot, jotka alkavat käydä mutkikasta keskustelua keskenään pitäisi oikeastaan saman tien pudottaa takaisin menneisyyteen. Flashbackin voima voisi vaikka toimia siten.


Erillisiä kohtauksia:


Menneisyys

Menneisyydessä tapahtuneet asiat ovat todella oikeasti tapahtuneet. Kun tilanne on ohi, hahmot muistavat kaiken tapahtuneen ja osaavat jäsentää sen (tosin heidän aikakuvansa hyppii koska kokemus on ollut samalla tavoin pirstaleinen kuin hahmoille - ts. hahmon muistijärjestys on sama kuin pelaajan kokemusjärjestys).

Erillisiä kohtauksia:

Lisäksi hahmoja voi heittää myös muihin menneisyyden tapahtumiin (bussimatka takaisin Halloween-bileistä, Ancient Guardianin oppitunti jne jne)

Synttärit

ke 11.9. Rashid saa sairaasti lahjoja. Unity ja orichalcum-koru. Terveisiä "Aaron Tappen"ilta, mukana hopeanharmaa silkkinensolmio, jossa on Dubain emiirikunnan vaakuna. Musiikkiesitys. Lahjoina sarjakuvia yms. Miss America antaa 911-tragedialla ja sankaruudella mehustelevan nyyhkykirjan. Glass antaa tyylikkään, tummanvihreän naamion jossa on juuri ja juuri havaittavaa kuviointia (ja joka näyttää pahisnaamiolta). Amazialta tulee setti kentuckylaisia käsinpakattuja maustekastikkeita (Bluegrass Sauces).

Hush ja Missourin raja

Lokakuun puolivälissä Missourin kautta saapuvat etelän ja itärannikon pakolaiset aiotaan päästää rajan yli (Liittovaltion . Raja-aidan toiselle puolelle on pystytetty väliaikaista asutusta, kaikilta saapujilta otetaan nimi ja sormenjäljet. Aiemmin täällä oli tapahtunut ilkeitä välikohtauksia, joten nyt paikalla on supereita hieman auttamassa. Instituutti on sopinut kuvernöörin kanssa että näin tehdään; yhteyshenkilönä paikan päällä toimii kuraattori Calvin.

Olot väliaikaisasutuksessa ovat selvästi surkeat. Ainakin yksi etsintäkuulutettu rikollinen (raha-autoja ryöstänyt ja ihmisiä sairaalaan ampunut Constantin Brody Alabamasta) koettaa aidan yli; hänellä on pistooli ja hän on valmis ottamaan panttivangin. Sade piiskaa ihmisiä, sää on kylmä ja kurja. Toisella rajanylityspisteellä päivystää muita koululaisia, mm. Fighting Raptor ja Four-Fist.

Muualla rajanylityspaikalla ylitse tulee Nega| ryhmineen. Tästä ryhmästä Hush| joutuu tulevaisuusminänsä possessoimaksi, ja tajuaa koululaisten olevan avain hänen ongelmiinsa. Hän koettaa napata jonkun heistä syrjään voidakseen puhua tämän kanssa. Hän ei tiedä mitä on tapahtumassa, ja on jokseenkin sekavassa tilassa - hän saattaa hyvinkin päätyä taisteluun lasten kanssa. Tässä on helppo kohta aiheuttaa paradoksi, koska Hush ei vahingoitu tai jää kiinni.

Hush on jokseenkin tietoinen siitä, etteivät kuorolaiset ole hänen vihollisiaan, mutta hän ei tiedä, mikä tämän konteksti on.


Hammerdancer ja Chicago

Viikkoa ennen Kiitospäivää oppilaat ovat kulttuurikierroksella Chicagossa. Taidemuseot saattavat kiinnostaa kultturellimpia pentuja, mutta muuten suurkaupunki on Semiramisin valtakunnassa hieman karu kokemus. Monet paikat ovat kiinni ja kaduilla on sekä kansalliskaartin että Valtiattaren sotilaita. Hammerdancer on paikalla auttaakseen Relentlessiä kiskomaan järvestä sinne uponneen Cuben taistelurobotin. (Relentless ei tahtonut Engagea - hän tajusi, että Loy on mennyt Semiramisin puolelle.)

Jos asioiden luonne ei ole vielä selvinnyt kaikille, romua nostanut Hammerdancer häkeltyy nähdessään lapset ja koettaa ravistella heistä ulos vastauksia - ja tämä tietysti kimmottaa hänet oitis takaisin nykyisyyteen. Jos lapset koettavat nostaa meteliä Hammerdancerin suhteen, heille käy samoin. Oikeassa historiassa hahmot vain kulkivat toistensa ohi tässä eivätkä edes nähneet toisiaan.



Pelin kulku

Peli voisi mennä esim. näin. Mutta: pelaajat ovat arvaamattomia ja saattavat tehdä asiat täysin eri tavoin. Silloin pitää improvisoida todella luovasti.

  1. Rune herää kukkulan kyljessä nykyisyydessä. Ehtii tehdä ehkä kolme erillistä asiaa tai käyttää jonkun puoli minuuttia, ei näe kavereitaan, ennenkuin sinkoaa menneisyyteen. 1-2 min
  1. Rashidin synttärit. Kaikki ovat menneisyydessä ja viettävät bileitä. Lyhyitä pyrähdyksiä heräämiseen muillekin, yksi kerrallaan. 1 - 1.5h
  1. Muistikuvia mm. Halloweenista palaa jollekulle. Kun kukin tekee jotain paradoksaalista, hän kimmahtaa nykyisyyteen. 30 min
  1. Nykyisyyden eka kohtaus, supervoimaista taistelua Hammerdancerin ja muiden kanssa. Turpaan saavat palaavat menneisyyteen, samoin käy jos tilanne täysin pysähtyy. 15 min
  1. Menneisyyden toka kohtaus: Missourin raja ja Hush. 30 min - 1h?
  1. Nykyisyyden toinen kohtaus - taukoa matsissa. Kenties keskustelua Hushin kanssa? Hush ei muista tarkalleen, mitä oli tekemässä, ei ole varma, ovatko koululaiset vihollisia vai liittolaisia.15 min?
  1. Menneisyyden kolmas kohtaus: Chicago ja Hammerdancer. Ehkä Relentless?? 30 min?
  1. Nykyisyyden kolmas kohtaus: Flashback pakenee prätkällä. Eightball tulee häntä vastaan. Prätkä menee palasiksi. 10 min?
  1. Menneisyyden neljäs kohtaus: rekassa kohti Nebraskaa. 15 min
  1. Nykyisyyden neljäs kohtaus: Flashback ja Yellowstone tavoitetaan jossain. Hammerdancer yrittää yhä piestä kaikkia, Flashback paiskoo ihmisiä menneisyyteen. Tämä kohtaus päättyy vasta, jos joku tajuaa, että Flashbackin kanssa halutaan puhua, ja syyn tähän, tai vaihtoehtoisesti siihen, että kaikki ovat tainnoksissa. ?? min







#3 Kapinalliset


Pelataan 27.10.

Hahmofokus: Unity, toissijaisesti Cirrus ja/tai Lightning Dust


Runko



Detaljeita


Yläastelaisilla on monesti ollut tapana viitata kintaalla koululle ja lähteä läheiseen kaupunkiin pelkokorujensa kanssa. Siellä on klassista käydä syömässä jättipizzeriassa ja sitten hajaantua kujeilun pariin. Rakennetta operaatioon tuo satunnaisjoukkueilla tehtävä aarrejahti: klassisesti joukkueet on arvottu, ja niin tälläkin kertaa. Joukkueet arvotaan, niitä on yhteensä 6, puoleen näistä pelaajahahmot päätyvät (purple, black, pink, muut ovat green, yellow, white). Virallisena valvojana toimii edellisvuoden voittajajoukkueen edustaja (Gecko| ja Walter Kwang). Tämän vuoden palkintona on grab bag satunnaista hyötyroinaa, paikkana Davenportin kaupunki.

Toisten satuttaminen on kiellettyä. Tyylipisteitä saa 0-12, ja löydettäviä asioita on 20. Perinteisesti ja koulun sääntöjä noudattaen jahti päättyy puoliltaöin; yhtä perinteisesti puoliyö lasketaan Kalifornian ajan mukaan (kello 2 aamulla Iowassa).

1 pullollinen punaviiniä (avaamaton) [7]
2 laserpistooli [11]
3 skunkki [9]
4 Tyyni valtameri [8]
5 Kenian lippu [8]
6 oikean pelaajan signeeraama baseball [9]
7 pääkallo [6]
8 taikamiekka [10]
9 valokuva ryhmän jäsenestä pankkiholvin sisällä [10]
10 T-paidat vähintään viidestä Silver Shieldin jäsenestä [9]
11 rasiallinen tuoreita karhunvatukoita [8]
12 hirviö [7 / 15]
13 sadan litran hyytelö [6]
14 väri ulkoavaruudesta [8]
15 Madonna [7 / 13]
16 puolikas lehmä [5 / 10]
17 kitarasoolo [8]
18 neliapila [9]
19 ajatus [13]
20 aarrekartta [7]

Luku on luokkaa "jos ei muuta keksi, tässä vaikeusaste". Hyvä idea vähentää vaikeusastetta huomattavasti; välttämättä ei tarvii heittää lainkaan.

Kaikkien pitää olla esineitä, ts. sellaisia, jotka voit antaa tuomareille. Jokaisesta saa 1 pisteen; löydöstä joka on selvästi parempi kuin muiden sama saa 2, löydöstä, jota kellään muulla ei ole, saa 3. Lisäksi joukkue voi saada tyylipisteitä: jokainen joukkue valitsee yhden toisen joukkueen, jolle antaa 2 tyylipistettä, ja tuomari antaa niinikään kaksi. Tyylipisteistä voi käydä kauppaa pelin aikana (diilejä voi noudattaa tai sitten ei).

Teoreettinen maksimi on 72 pistettä. 44 pistettä on korkein aikakirjoissa oleva tulos (20 löydetty, +6 kuudesta parhaasta +8 neljästä uniikista, +10 tyylipistettä). Tuloksen sai 2002 joukkue, johon kuuluivat mm. Comet| ja Omen.

Pelissä| ei ole tarkoitus laskea pisteitä liian tarkasti tai keskityä jokaisen esineen jahtaamiseen; lähinnä haetaan niitä, joihin liittyy jotain kiinnostavaa pelaamista. Välillä sotketaan ihmissuhdehöttöä; tästä kuva:

 (image: https://invincible.karmavector.org/images/relationships.jpg)
 



HAHMOPELKOPANOS AARREJAHTIIN
Runepeilistä tullut kaksoisolentoNVM
Eightballavovesi, käärmeet (merikäärmeet)NVM
Grace Moorepimeä, koiratNVM
Lightning Dust*hukkuminenNVM
UnitykäärmeetNVM
RashidNVMNVM
Cirruskiusaaminen ja sosiaalinen rääkkäys, pimeäNVM
Nefarioseksi (tyttöjen kanssa)Hirviö (voi kutsua pienen pimeyshirviön ja panna sen purkkiin)
Gunsterkotia lähellä olleen kirkon pastoriPuolikas lehmä (täysin valmis marssimaan niitylle, ampumaan lehmän ja pistämään sen halki)
AmaziatyylittömyysMadonna (tietää ostarin, jossa on iso pahvi-Madonna)
HeartbreakerWhirlmindPunaviinipullo (pyytää joltakulta)
Fighting Raptorahtaat paikatBaseball (tietää stadionin trophykaapin sijainnin; 3 palloa)
Miss Americaaddiktoituminen suonensisäisiin huumeisiinVäri ulkoavaruudesta (yliopiston geologian museossa on meteoriitin pala)
Four-Fist*ydinsotaBaseball (tietää saman trophykaapin kuin Raptor)
Kayla Parakeespahaksi muuttuminenPääkallo (koe-eläimen kallo high schoolin labrasta, kunhan se palautetaan jälkikäteen)
Laserburn*pikkuveljen (Searchlight) kuolemaLaserpistooli (polttaa laserkatseella pistoolin muotoisen kolon esim. tiileen)
Glasspettymyksen aiheuttaminen Mountainille ja perheelleenSkunkki (tietää, että näillä on pesiä syrjäisten talojen alla)
Wendy Zweckeyksinäisyys100 l hyytelö (saa pysymään koossa; 50 Jell-O pussia + 100l vettä tarvitaan)
Crisscross*ei mitään (Heartbreaker on sotkenut tunne-elämän)ei ideoita, hyvin passiivinen
Sedative*väkivaltainen isäSkunkki myös


Lähiseudulla (osittain kulissien takana)







#2 Mielikuvitusleikkejä


Pelataan 7.10.

Hahmofokus: Grace

Runko


1. Koulupäiviä

2. Rehtorin aikeet

3. Rashidin raharetki

4.| Rashid täyttää 12

Optionaalisia tapahtumia



Lähiseudulla


Kulissien takana koulussa



Muualla maailmassa







#1 Kouluvuoden avaus


Hahmofokus: Rashid


Runko


1. Uuden rehtorin tervehdys

2. Rashidin palautusyritys

Optionaalisia tapahtumia


Kulissien takana koulussa


Lähiseudulla

| - Burlingtonin ohi virtaavassa Mississippi-joessa on kauhea saastevuori johtuen yläjuoksulla olevien kaupunkien jätehuollon täydestä pettämisestä vallankaappauksen aikoihin. Joki haisee hirvittävältä ja myrkyt virtaavat vähitellen etelään. Roskalautta on pari kilometriä pitkä, ja enemmän ällöttävä ja ruma kuin hengenvaarallinen, vaikka ei se hyvää lähialueen luonnolle tee.

Muualla maailmassa


Lopputuloksia


Al-Dama ja Vapor kävivät taistelun Bonaparten talolla; taistelu päättyi ratkeamattomana, mutta molemmat joutuivat vetäytymään alueelta eivätkä todennäköisesti ole tulossa takaisin.



CategoryMeta
There are no comments on this page.
Invincible on (C) 2013 Dare Talvitie sekä pelaajat :: Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki