Revision [1863]
This is an old revision of PlanB05 made by AdminDare on 2014-04-27 19:31:28.
PLAN B #5
<-- #4 - #6 -->
Ulompi aurinkokunta, planeettojen ratatason ulkopuolella
Avaruusmatkailu on ikävystyttävää. Parin vuorokauden jälkeen Negacorpin| tiloista lähtenyt kuuden superrikollisen ja yhden eläkkeellä olevan supersankarin ryhmä on saanut aika tavalla tarpeekseen pitkästä matkasta lähelle Oortin pilven sisärajoja. Vaikka alus kulkee 30% valon nopeudesta aika-avaruutta taivuttavalla ajolla, itse rahtialuksella ei ole juurikaan virikkeitä. Sentään tilaa on runsaasti ja hazannien sotilasmurkina ei ole suorastaan vastenmielistä syötävää. Panzerfaust| pysyy omissa oloissaan, Nega| opiskelee Invaderin| avulla aluksen sensori- ja asejärjestelmien käyttöä jottei hazannisotilas joutuisi tekemään aivan kaikkea itse, Hush| nurisee että tällaiset hommat pitäisi jättää hyväntekijöille, ja Tech Jinx sekä White Wind pelaavat sulkapalloa rahtitilassa. Sutekh| koettaa muistella papistonsa opetuksia muiden jumalten olemuksesta.
Maapallon uutiskanavat tuovat alukselle raportteja kotiplaneetan tapahtumista. Hazannit| ovat saavuttaneet sillanpääasemansa, mutteivät pysty valloittamaan enempää aluetta. Coloradon kuvernööri on antaoutunut ja Cheyenne-vuori on kairattu auki, mutta Negacorpin vuoristolinnake on pysynyt kätkettynä.
Ihmisten uutisten lisäksi rahtialus poimii myös hazannien televisiolähetyksiä FTL-viestimellään. Lähetykset ovat yhdistelmä kotirintamalle plus sotilaille tarkoitettua sotapropagandaa ja vaikeasti aukeavaa halpatuotantoviihdettä. Välillä poimitaan myös matalan turvatason logistista informaatiota rahtialusten liikkeistä ja täydennyksistä. Lähetyksiä seuraava Nega kummastelee hazannien strategiaa. Kaupunkialus Scholasticilla on miljoona muukalaista, tällaisella joukolla ei ole mitään toivoa valloittaa koko Maapalloa tai edes merkittävää osaa siitä. Semiramisin| vallan he voivat kenties kumota, mutta sen jälkeen heillä ei tunnu olevan mitään helppoa keinoa dominoida planeettaa. Sednan lähellä kelluva Aurinkojen syöjä kosmisessa vankilassaan alkaa vaikuttaa olennaisemmalta osalta kenraali Muaxaarin| suunnitelmaa.
Kun matkaa on jäljellä enää 18 tuntia, Scholasticilta tulevissa uutislähetyksissä on uutta sisältöä. Neljä superia - Earthshaker,| Filament,| Nitro| ja Loy| - ovat ilmestyneet kaupunkialukselle Maapallon vastaiskuna Muaxaarin invaasiolle. He ovat riittävän vahvoja muodostaakseen konkreettisen uhan Scholasticin eheydelle, ja aluksen puolustusjoukoilla on kädet täynnä työtä heidän kanssaan. Ei ole tietoa siitä, miten nelikko on päässyt Jupiterin kiertoradalle, mutta rahtialuksella tajutaan, että heidän ilmestymisensä saattaa pakottaa Muaxaarin toimimaan nopeammin Aurinkojen syöjän suunnitelmansa kanssa.
Invader ja Nega koettavat löytää keinon saada rahtialuksen Sednan kiertoradalle nopeammin. Nega yrittää saada aluksen moottoreihin lisää tehoa, mutta ensimmäinen yritys päättyy kaikkien järjestelmien hetkelliseen virtakatkoon. Järjestelmät saadaan parissa minuutissa takaisin päälle. Sen jälkeen Tech Jinx tuo Negalle väsäämänsä mutkikkaan näköisen kypärän, joka väitetysti tehostaa ajattelua. Nega pukee kypärän ylleen ja kokee ajattelunsa nopeutuvan ja keskittymisensä tarkentuvan. Puolessa tunnissa hän saa käänteentekevän oivalluksen aluksen gravitaatioajon suhteen, ja keksii keinon saada siihen väliaikaisesti lähes 50% lisää tehoa. Alus kiihdyttää 45% valon nopeudesta.
Tech Jinx tarjoilee aivoboosterikypäräänsä kaikille, joiden päähän se sopii. Panzerfaust kieltäytyy, Sutekh palauttaa sen avulla mieleensä hämäriä muistikuvia papistonsa rituaaleista, Hush tajuaa tilanteensa synkkyyden huonommin ja ahdistuu, ja White Wind innostuu tekemään rahtialuksen ruumaan jääveistoksia. Kun kypärän ottaa pois päästä, seuraa vaihtelevan pituinen migreeni, mutta mitään oikeasti vaarallisia sivuvaikutuksia ei näytä olevan.
Sednan lähestyessä Scholasticilta tulee lisää raportteja taistelusta. Kolme hazanniunivormuihin pukeutunutta supervoimaista ihmistä näkyy taistelevan Semiramisin lähettämiä supereita vastaan; nämä ovat 30 vuotta sitten Scholasticin mukaan lähteneen Night Watchmanin lapsia, nyt osa Muaxaarin armeijaa. Scholastic ei ole myöskään täysin Maapallon supereiden armoilla: Earthshaker saadaan paiskattua ulos kaupunkialukselta, eikä tällä ole keinoa palata takaisin.
Sedna
Yli 86 AU:n päässä Auringosta kääpiöplaneetta Sedna on ratansa lähimmässä pisteessä. Ratatason ulkopuolelta lähestyttäessä rahtialuksen sensorit poimivat pikkuplaneettaa kiertävän möhkäleen. Se on kahdeksan kilometrin mittainen rautainen arkku, jonka lähellä painovoima käyttäytyy omituisesti. Arkun pinnalla on matala mutta paksu kaasukehä, ehkä 0.7G:n painovoima, 15 asteen lämpötila ja korkea ilmanpaine - periaatteessa elinkelpoiset olosuhteet. Pinnalla näyttää olevan myös asutusta, tai ainakin asutuksen raunioita.
Rahtialuksen ansibeli saa epäluuloisen yhteydenoton arkulta, ja sitä vastaan lähetetään neljä pientä hävittäjää. Invader hämää arkun uskomaan, että alus on tuomassa vankeja Maapallolta ja että se lähestyy omituisesta suunnasta, koska Scholastic on koettanut jäljittää sitä. Huonolaatuinen videokuva ihmisistä muka-kahleissa tukee väitettä, joten arkun lennonjohto antaa rahtialukselle lähestymisvektorin. Hävittäjät saattavat sitä kohti arkkua.
Arkun pohjassa näyttää olevan kraattereita, rosoisia rikkinäisiä aukkoja, ja Panzerfaust aistii niiden läpi vilauksen jostain valtavasta, voimakkaasta ja nukkuvasta. Sköll, Apep, Aratha-quaha, Aurinkojen syöjä on vielä unessa, eikä edes huomaa mitä sen häkin pinnalla tapahtuu, mutta oikea määrä uhreja riittäisi herättämään sen. Kun rahtialus saavuttaa järkevän näköetäisyyden arkusta, Nega siirtää inertiattomalla telesiirtokyvyllään liittolaisiaan pinnalle. Samalla Invader kehittää moottorivian toisen puolen laitteisiin, ja pudottaa rahtialuksen kiven lailla arkun pinnalle. Nega siirtää hänetkin pois alukselta.
Keskellä pimeyttä, rautaisella kamaralla ryhmä näkee tulipallon ja tuntee räjähdyksen, kun rahtialus iskeytyy arkkuun pari kilometriä heidän takanaan. Arkku tuntuu hieman vinolta painovoima-anomaliasta johtuen. Sen pohjasivussa on reiät, joiden läpi Panzerfaust näki hetkeksi sisään. Kahdeksan kilometriä pitkän ja neljä leveän pinnan päällä on matalia, hylättyjä kivisiä rakennuksia, joiden sisältä löytyy karut perusmukavuudet niiden asukkaille. Joskus arkun päällä on saattanut asua kymmeniä tuhansia olentoja, mutta nyt kaikki elämä tuntuu keskittyvän lähellä arkun toista päätä. Hävittäjät olivat nousseet sieltä, ja sensorit olivat havainneet siellä toisen laskeutuneen rahtialuksen.
Pari kevyttä lentolaitetta kiitää ylitse; arkun asukkaita, jotka menevät tutkimaan pudonneen rahtialuksen jäänteitä. Jossain vaiheessa he varmasti oivaltavat, että rahtialus oli tyhjä törmätessään.
Aurinkojen syöjän kultti
Satoja vuosia sitten hylättyjen raunioiden läpi kulkeva ryhmä pohtii arkun alkuperää. Arkku on ikivanha, eikä varmasti hazannien valmistama, mutta Sutekh arvelee, että hazannit olivat saattaneet löytää sen ja koettaneet käyttää sitä sekä sen sisällä nukkuvaa jumalaa aseena aiemmin - ja että tällä oli kenties osuus hazannien alkuperäisen kotiplaneetan tuhoon tuhansia vuosia sitten. Jotenkin arkku pystyy liikkumaan avaruuden halki valtavilla nopeuksilla, luultavasti Aurinkojen syöjän voiman avulla.
Kun arkun huippu alkaa lähestyä, löytyy merkkejä elämästä. Enimmäkseen arkulla on hazanneja, mutta muutamia muitakin avaruusolentoja näyttää asuvan täällä, enimmäkseen karuissa ja kurjissa oloissa. Hazanneille arkun pintalämpötila on epämukavan kylmä, ja heillä on päällä paksu kulttilaiskaapu lämmikkeenä. Eräs kulttilainen poimitaan kuulusteltavaksi.
Kulttilainen on kaukaiselta hazannien kaupunkalukselta kotoisin oleva nuori pappi, joka teki jonkin rikoksen ja pakeni Aurinkojen syöjän kulttiin 40 vuotta sitten. Ilmiselvästi nukkuvan jumalan voima ei tee täysin mahdottomaksi pitkäaikaista oleskelua arkun päällä, vaikka luultavasti melkoisen hulluuden riskin se aiheuttaakin. Vangittu ei tiedä mistään suunnitelmista Aurinkojen syöjän käyttämiseksi, mutta kultin rakenteesta johtuen hänelle tuskin moista kerrottaisiin. Hän kertoo, että kulttia johtaa arkulla ylipapitar Heliopomp, Tähtien saattaja, tai Invaderin terminologiassa Abomination Conduit, ja että tämä asuu pyramidissa arkun korkeimmalla sivulla. Myönnetään, että kymmenittäin tai ehkä jopa sadoittain vankeja on tuotu arkulle viimeaikoina, ja että näitä aiotaan varmaan käyttää johonkin rituaaliin.
Invader toteaa, että monumentin, kultin ja nukkuvan jumalan olemassaolo pitää saattaa Scholasticin tietoon. Kuvernööri Muaxaar saattaa olla tehnyt sopimuksen suurta muinaista seuraavan kultin kanssa, mutta useimmat hazannit kauhistuisivat ajatuksesta tällaisesta liittolaisesta. Rahtialukselta irrotetun ansibelin avulla Invader alkaa tavoitella yhteyttä Scholasticin piispaan kertoakseen tälle mitä Kuiperin vyön tuntumassa odottaa. Muut lähtevät hiipimään asutun osan lävitse. Kulttilaisten lisäksi näkyy pari karsinaa, joiden sisällä on Maapallolta tuotuja ihmisiä. Jossain vaiheessa ryhmä saa pari ampiaismaista verkkopyssyillä aseistautnutta vartijaa nuuskimaan jälkiään, mutta näiden pudottaminen onnistuu helposti.
Pyramidin ulkopuolella
Arkun reuna on 90° kulma tyhjyyteen. Sen yli astuminen lentotaidottomilta vaatii hieman uskallusta, mutta painovoima kääntyy myös suoran kulman, ja arkun yläsivulla pystyy kävelemään kuten muuallakin. Neljä kilometriä leveä ja kaksi pitkä yläsivu ei kanna päällään samanlaisia rakennuksia kuin pitkät sivut. Tyhjän rautatasangon keskellä on yksi ainoa rakennus, kultin pyramidimainen päätemppeli.
Välittömästi kun tunkeilijat astuvat tälle sivulle, heidät huomataan. Pyramidin kyljistä työntyy esiin plasmakanuunoita jotka avaavat tulen. Tasankoa on hieman reilu kilometri, ja siellä ei ole mitään suojapaikkaa, joten ainoaksi vaihtoehdoksi katsotaan röyhkeä rynnäkkö tulta päin. Sutekh kantaa Tech Jinxiä selässään ja molemmat ampuva rahtialukselta viedyillä plasmakarbiineilla vastatulta (Tech Jinx on modannut karbiiniaan hiema tehokkaammaksi). Panzerfaust keskittyy juoksemaan tasangon poikki, plasmaiskut eivät häneen juuri vahinkoa tee. Hush lentää ja koettaa tehdä väistöliikkeitä. Nega ei voi telesiirtyä, koska koko tasankoa tarkkaillaan monelta taholta, joten hänet paiskataan ilmaan ja hän liitää. White Wind, joka on pannut päähänsä Tech Jinxin tekemän aivoboosterikypärän, tekee jäästä suojakilpiä ja singahtelee suojasta suojaan samalla kun plasmatulitus osuu niihin.
Parinsadan metrin kantamalla puolustustuli alkaa osuakin, ja pyramidista tulee ulos puolustusryhmä - aseistettuja hazanneja, kärpäsmäisiä suangeja verkkopyssyineen, sekä kaksi valtavan kokoista terochia taistelukirveiden kanssa. Näiden tulitus kaataa Sutekhin selästään jättämän Tech Jinxin, pitkän kantaman voimilla saadaan pari heistä nujerrettua ja sitten Sutekh on heidän luonaan. Toinen terocheista osuu häneen tapparallaan ja saa hänet kaadettua maahan, samalla kun Negan ja White Windin tulitus pudottaa suangit. Pyramidin juurella maassa on heksagoninmuotoisia aukkoja, ja terochit heittävät puolitajuttoman Sutekhin yhteen näistä. Nega saa pudotettua toisen terochin plasmakiväärillään, muttei riittävän nopeasti pelastaakseen Sutekhin. Aukko sulkeutuu hänen ympärilleen niin, että hän jää seisovaan asentoon. Sitten seinästä aukeaa pieni luukku, ja robottikäsi tuo sieltä hopeanvärisen siemenen, jonka se yrittää työntää Sutekhin suusta sisään.
Sutekh ravistelee itsensä hereille, sulkee suunsa ja työntää puristuvat seinät ympäriltään. Hän nappaa siemenen, ja tuntee sen sisällä hidun Apepin voimaa. Samalla vielä pystyssä oleva terochi on käynyt Panzerfaustin kimppuun, ja tämä vastaa heittämällä verimagiaa tätä päin. Verimaaginen rituaali muodostaa hetkeksi kanavan nukkuvaan Aurinkojen syöjään, ja yliladattu verihappoloitsu polttaa terochisotilaan atomeiksi sekä sulattaa pyramidin metrien paksuiseen seinään kulkukelpoisen aukon. Panzerfaust tuskin tajuaa tätä, koska hän kohtaa hetkeksi nukkuvan Sköllin, suunnattoman suuren ja vanhan tyhjyyden jumalan. Pelkkä kosketus olisi riittänyt pirstomaan vähäisemmän mielen korjauskelvottomaksi, mutta Panzerfaustin tahto on riittävän luja selviämään vilauksesta suuren muinaisen mieleen. Sittenkin hän on hetken täysin lamautunut. Hänen ympärillään Hush ja Nega taltuttavat viimeiset hazannit ja Sutekh kömpii ylös uhriluukusta. Taistelu pyramidin ulkopuolella on päättynyt, ja verimagia on polttanut oikotien sisään temppeliin.
Tech Jinx on vahingoittunut, mutta White Wind saa hänet takaisin jaloilleen. Panzerfaustin katse kertoo, että asiat eivät ole nyt täysin hyvin, ja hän sanoo, ettei magiaa ole enää turvallista käyttää. Ryhmä on hieman piesty, mutta vielä toimintakykyinen. Viipymättä ryhmä tunkeutuu sisään kohti Abomination Conduitin voiman tyyssijaa.
Epäpyhä alttari
Pyramidin sisällä kiviseinäinen leveä käytävä kulkee reunan viertä, ja valopaneelit valaisevat seiniin piirrettyjä kuvioita. Kulman takaa kuuluu ääntä. Nopea vilkaisu paljastaa korkean sisemmän kammion, jonka kattoa kannattelevat suuret pylväät ja jonka keskellä on kivinen alttari, yläosastaan peilikirkasta hopeaa. Alttarin edessä seisoo aseistetun kultistiryhmän kunniavartion keskellä pitkä naispuolinen hazanni kaavussa, hänen päässään useita kyberneettisiä istukkaita. Abomination Conduit messuaa vangilleen, joka on ripustettu hopeanvärisistä kahleista roikkumaan alttarin yläpuolelle. Hänellä on päällä vain alusvaatteet, mutta hänet pystyy silti tunnistamaan Mystagogueksi.
Mystagogue| uhmaa Conduitia, ja ryhmä tajuaa, että velho pitää tietoisesti ylipapittaren huomion itsessään. Heillä on nyt hetken tilaisuus yllättää tämä, ja he käyttävät sen. Sotahuudon myötä ryhmä hyökkää sisimpään kammioon. Sutekh paiskaa Conduitia keihäällä, ja osuu. Metallinen kanki paiskaa ylipapittaren temppelin halki ja naulitsee hänet seinään pyramisin vastapuolella. Se ei kuitenkaan tapa häntä.
Kultistit avaavat tulet tunkeilijoita kohtaan, mutta vastatulitus on kova. Yksi Mystagoguen kahleista katkaistaan. Seinään naulittu Abomination Conduit kiskaisee irti kaksi päässään olevaa kyberneettistä istuketta ja heittää ne sivuilleen. Sutekh säntää
Pelinjohtajan kommentteja
Kesken!
Tässä pelissä viimein luovutin aivan täysin yrityksistä väittää, että aikalinjoissani olisi jotain järkeä. Tämä peli tapahtuu samaan aikaan kuin Invincible #7 ja #8, eikä vuodenaikoja tai kuukausia tule tuijottaa.
<-- #4 - #6 -->
CategoryPelit