Revision [1969]
This is an old revision of Shadow02 made by AdminDare on 2014-08-12 15:43:21.
SHADOW #2
<-- Shadow #1
Instituutin kellarissa
Shadow| livahtaa Runen| kanssa lukittujen ovien läpi katsomaan Unsouledia.| Hän on kellarissa sijaitsevassa kyberneettisessä laboratoriossa monimutkaisten laitteiden keskellä. Hän on tajuissaan ja pystyy puhumaan, mutta on edelleen leikkaantunut keskeltä kahtia. Ms. Konchady ja Mr. Spanning etsivät keinoja korjata häntä. Hän sanoo, että uskoo menetelleensä oikein lähtiessään avaruusasemalle: jos hazannit| olisivat saaneet glasiaattorin, ties mitä olisi tapahtunut.
Taisteluandroidin/koulupsykologin tapaamisen jälkeen kellareista kuitataan retkeilyvarusteita. Viimeisenä viikonloppu ennen kesälomaa Shadow on päättänyt lähteä etsimään lisätietoja kirouksestaan, ja Rune on menossa hänen mukaansa. Kirjastosta viedyistä loitsukirjoista sekä erämaamatkailijoiden kertomuksista haetaan lisää taustatietoa. Jos kirouksen ovat langettaneet natiiviamerikkalaiset, ovat sijainnin perusteella todennäköisimmät asian kanssa tekemisissä olleet heimot lakota tai crow. Perjantaiaamupäivästä he siirtyvät Instituutin pihasta toiselle puolelle, metsäulottuvuuteen, ja lähtevät kulkemaan siellä kohti Montanaa ja Shadow'n kotia.
Hylätty saha
Toisella puolella puut ovat valtavia, mutta Shadow löytää polun varsin helposti ja maasto ei ole vaikeakulkuista. Ehkä tunnin kävelyn jälkeen saavutaan hakkuuaukiolle, jonka kautta Shadow on kulkenut aiemminkin. Aukion kaltaisia paikkoja ei ole tullut vastaan useampia, ja Shadow sekä Rune siirtyvät takaisin Maapallolle.
Toisella puolella on hylätty sahakompleksi. Sijainti on Etelä-Dakotassa, kukkulaisessa maastossa. Täältä kaikki metsä on kaadettu aikapäiviä sitten ja tilalle on kasvanut lähinnä pensastoa. Saha ei näytä olleen toiminnassa kymmeniin vuosiin. Kun sen rakennuksia vilkaistaan, eräästä vanhasta varastosta löytyy kyltti "Klein Sawmill". Klein oli Shadow'n Mercy-esiäidin sukunimi avioliiton jälkeen.
Saha olisi hyvin voinut olla yksi Mercyn monista hankkeista runsaat sata vuotta sitten, mutta sen jälkeen se on vaihtanut omistajaa ja toiminut toisen nimisenä. Selvä yhteys Shadowiin on kuitenkin olemassa, ja saharakennuksia pengotaan lisävihjeiden toivossa. Rune käärii paperista itselleen kaukoputken ja piirtää siihen selvänäkemisen riimun. Rakennuksissa ei sisällä ole mitään erikoista, mutta lähellä erään kukkulan lakea vajaan kilometrin päässä näkyy kimallusta putken reunan läpi. Kimallus ei erotu kun sitä katsoo suoraan, eikä etäältä ole mahdollista sanoa, mikä se oikein on.
Lämpimässä kesäpäivässä taivalletaan pensaikossa kohti kukkulan lakipistettä. Kimallus käy selvästi vahvemmaksi. Sitten, ehkä parinkymmenen metrin päässä pisteestä, jossa kiinnostava kohta on, Runen jalkaan pistetään taserilla. Hän kouristuu ja putoaa, samalla kun kolme maastovaatteisiin ja naamioväreihin pukeutunutta nuorta miestä pomppaa ylös piilopaikastaan pensaiden seasta. Shadow ehtii erottaa natiiviamerikkalaiset piirteet ja sotamaalaukset ennenkuin hän tarttuu kiinni Runesta ja siirtyy takaisin metsämaailmaan.
Rune toipuu taserin osumasta nopeasti. Pienen metsässä suoritetun koukkaukse jälkeen kaksikko palaa sahalle, mutta hyökkääjät ovat häipyneet jonnekin; heistä löytyy vain suppa, jossa heidän autonsa on ollut. Metsämaailman puolelta kimalluksen kohdalla oleva paikka ei näytä muuten erikoiselta, paitsi että siellä on aukio - sinänsä harvinaista. Sahalta ei löydy enempää kiinnostavia asioita, joten kaksikko jatkaa kulkemista metsässä Montanaan.
Matkaa jatkettiin metsän puolella, sielläkin oli mennyt pilveen ja alkoi satamaan, sade muuttui rankemmaksi ja Rune yritti ritarillisesti tarjota Shadowlle retkeilytakkiaan. Metsämaailmassa saavuttiin paikallisten Kalliovuorien alarinteille, kuten kaikki muukin tässä maailmassa nekin olivat suuremmat, jyrkemmät ja tarunomaisemmat kuin maapallonvastineensa. Rune alettiin pohtia miten kannattaisi jatkaa, Rune heittäytyi filosofiseksi ja pohti että pitäisikö vuorten ylitse kiivetä, että jos tässä ollaan tarujen tyyppisellä matkalla, jossa matkan tuomat vastukset ja niiden voittaminen on vähintäänkin yhtä tärkeä osa matkaa kuin lopussa löytyvä palkinto. Lopulta päätetään kuitenkin käytännöllisesti siirtyä maapallon puolelle ja jatkaa matkaa siellä
Ilta alkaa olla pitkällä ja aletaan miettiä yöpymistä, mukana on kaiken varalta maastovärinen retkeilyteltta, mutta telttamajoitus tuntuu vähän ujostuttavalta ajatukselta.
Gracen kotona
Gracen isovanhemmat syöttävät nuorille päivällistä ja tuntuvat selvästi pitävän Runesta, mikä sapettaa Gracea valtavasti. Grace kyselee kuvia ja muita muistoja äidistään sekä esivanhemmistaan, ja lopulta päätyy Runen kanssa talon vintille käymään läpi vanhoja laatikoita. Mercystä löytyy muinainen valokuva juuri perustetusta kaivoskaupungista, isoäidin äiti Biancasta (joka vietti vuosikymmeniä mielisairaalassa) löytyy vain vauvakuvia, ja välissä olevasta Julietista ainoastaan kuitti Indiequities-nimiseen antiikkiliikkeeseen Seattlessa. Ilmeisesti Julietin tavarat oli myyty sinne suunnilleen samoihin aikoihin kun Grace aloitti koulunkäynnin Instituutissa.
Yö päätetään viettäää isovanhempien talolla. Yöllä Gracea janottaa ja hän käy hakemassa keittiöstä vettä, varjoista kuuluu kummallista kahinaa ja samalla Grace tajuaa että hän ei ole enää keittiössä vaan on siirtynyt sateiseen öiseen metsämaailmaan. Varjoissa liikkuu ja jotakin kurottuu kohti ja siirtyminen on vaikeaa (?) mutta Grace onnistuu siinä kuitenkin lopulta.
Hän siirtyy vierashuoneeseen Runen luokse. Nuori norjalainen herää siihen kun läpimärässä yöpuvussa oleva Grace selittää nopeasti varjo-olentojen hyökänneen, Grace ei hiljennä tahtia vaan häipyy suoraan lennosta takaisin omaan huoneeseensa. Rune laittaa perään tekstiviestin jossa ilmaisee huolensa hyökkäyksen mahdollisesta uusiutumisesta ja että hän voisi varoiksi tulla sinne nukkumaan. Grace vakuuttaa kaiken olevan nyt kunnossa. Rune ei ole vakuuttunut. Väsää pahvista havaintoriimutötterön ja pitää sillä kuunteluvartiota, välillä havahtuen Gracen hengityksen muuttuessa korisevammaksi, tajuten sitten että se onkin vain isoäiti. Vaipuu uneen lopulta joskus pikkutunneilla.
Esivanhempien jäljillä
Ensimmäinen pysähdyspaikka on Indiequities, jota pitää pari parikymppistä hipsteriä. Tiskin takana on Faith-niminen nainen jolle asiakaspalvelu tuntuu olevan vieras termi, paikalle ilmestyvä Martin on avuliaampi ja naistakin alkaa kiinnostamaan enemmän kun käy ilmeiseksi että tilanteeseen saattaa oikeasti liittyä raha.
Julietin tavarat löytyvät pahvilaatikollinen sirkustavaraa (ainakin kristallipallo, tarotkortteja ja valokuvia vähäpukeisesta sirkusnaisesta)Julietin tavaroita löytyy sieltä kokonainen laatikko. Grace soittaa biologiselle isälleen, ja ilmottaa, että tämän tulee tulla ostamaan laatikko hänelle. Nathan ei ole tästä suunnattoman innoissaan, mutta Grace uhkaa häntä kauheilla seuraamuksilla jos hän ei tottele. Niinpä Nathan saapuukin paikalle, ja maksaa hipsterien pyytämän summan laatikollisesta roinaa. Laatikkoa käydään penkomassa Samanthan luona. Kaikesta päätellen jotkut Gracen sukulaiset ovat osanneet ennustaa, Rune pyytää Gracea kertomaan viikinkisankarin kohtalostaan tarot-kortein, mutta homma ei tunnu oikein toimivan. Jäänteiden seasta löytyy myös kristallipallo.
Käydään rannalla paikassa, jossa Mercy oli yli sata vuotta sitten tehnyt polttoitsemurhan. Nykyään paikka on mitäänsanomaton rantalähiö, mutta metsän puolella löytyy edelleen rovion jäänteet. Metsä on vähitellen valtaamassa niitä takaisin. Hautakokon päällä on peitetty hahmo, ja kun Shadow ja Rune käyvät katsomassa sitä lähempää, hunnun alta hyökkää yhtäkkiä esiin Majordomo,| joka tahtoo edelleen periä Shadow'lta velan joka syntyi Shadow'n käydessä menneisyydessä. Majordomo heittää varjoista koostuvan verkon Runen päälle ja tarttuu Shadowta kurkusta. Rune kamppailee verkon kanssa saa osan säikeistä irtoamaan mutta homma on nihkeää puurtamista. Shadow kutsuu jotakin metsästä, metsä tuntuu kuuntelevan ja Majordomo näyttää oikeasti huolestuvan. Taistelu on sekavaa - Rune yrittää riimuttaa majordomon pään spraymaalilla ja kohdistaa siihen liike energiaa, muttei onnistu. Majordomo pitää pitkää kynttä Gracen kaulalla ja yrittää samalla kaivautua maan sisään. Kristallipallon valo satuttaa otusta ja Rune iskee häntä sillä.
Lopulta Majordomo joutuu alakynteen, kasvattaa pitkät jalat ja pakenee suurin harppauksin metsän siimekseen epämääräisiä uhkauksia vielä heitellen. Jälleen maan päällä pohditaan seuraavaa siirtoa. Sirkus ei ole tänne enää jättänyt jälkiä, mutta mielisairaala jossa Bianca oli suljettuna on edelleen pystyssä. Päätetään käydä siellä.
NOWAS ja Omen
Mielisairaala ei ole enää mielisairaala, vaan sen on ottanut käyttöön paikallinen tv-kanava NOWAS. Sinne järjestetään turistikierroksia, joissa käydään lävitse myös rakennuksen sairaala ajan historiaa. Nuoret lähtevät mukaan kierrokselle ja seurailevat opiskelijan vetämää esitystä. Seurueessa on myös muutama nuori koviksen oloinen natiiviamerikkalainen, arkisissa siviili vaatteissa mutta voisivat hyvinkin olla kukkulalla ollutta väkeä. Tyypit eivät puhu kun Rune yrittää lähestyä heitä, tuijottavat takaisin ja säteilevät hiljaista kovistelu-uhkaa. Kierros lähtee kohti TV-studioita nuoret jättäytyvät seurueesta ja suuntaavat kahvioon. Natiivit ovat siellä ja pöydässä istuu puvussa joukkoa johtava Omen,| Institutin vanhoja oppilaita, jonka Grace näki käydessään menneisyydessä.
Omen pyytää heidät pöytään istumaan, Rune käy hakemassa kupin kahvia. Omen kertoo että heidän soturinsa suojelevat tiettyjä pyhiä paikkoja ja että siksi taserointikin suoritettiin. Hän tuntuu olevan perillä Gracen kirouksesta ja että hän voisi ehkä auttaa asiassa, mutta se ei ole yksinkertaista ja että käytännössä Gracen on luovutettava "kirouksensa" jonkun muun niskoille. Päätös on Gracen. Grace sanoo että jos Omen kerran näkee tulevaisuuden niin hänhän jo käytänössä tietää mitä Grace tulee päättämään. Omen toteaa :"kyllä" laskee aurinkolasinsa ja tekee yllätyshyökkäyksen iskemällä Runeen telekineettisillä voimillaan. Voima tarttuu Runeen, ja paiskaa tämän ensin kattoon ja sitten lattiaan - pöytä tuhoutuu, muut kahvion vieraat kiljuvat, mutta Rune ei varsinaisesti vahingoitu. Shadow tarttuu Runeen ja siirtää kaksikon tv-studioiden katolle.
Nuori norjalainen on täysin hiilenä Intiaanin yllätyshyökkäyksessä hän sadattelee ja nimittelee tätä aviisiksi ja ties miksi. Samassa väkivahva Omen kohoaa poseeraten ja voitonvarmasti TV-studion katon lävitse. Hän on tietysti voimillaan nähnyt minne nuoret ovat siirtyneet. Rune riimuttaa yhä kädessään olevan kahvikupin korvan ja sinkoaa sillä intiaania. Runen tyydytykseksi Omen hätkähtää yllättyneenä voimasta jolla posliinikorva iskeytyy hänen voimakenttäänsä. Intiaani iskee jälleen telekinesialla ja sinkoaa Runen korkealle kohti Seatlen lahtea. Shadow tarttuu Runeen ja siirtää heidät kesken ilmalennon metsämaailmaan. Rune tajuaa tilanteen ja yrittää kääntyä ilmassa suojaamaan tyttöä alastulovaiheessa. Nuoret tippuvat metsämaailman mereen ja onnistuvat uimaan rantaan.
Vaatteita kuivatellaan ja Grace tutkii sirkuslaatikosta löytynyttä kristallipalloa. Grace tuntuu saavan palloon yhteyden ja näkee näyn jossa taannoisella metsäaukiolla crow-heiman shamaani kiroaa Gracen esiäidin. Ilmeisesti kunnianhimoisen naisen liiketoiminta on surutta tuhonnut intiaanien maita ja pyhiä paikkoja. Shamaani sanoo, että kun Mercy kerran tahtoo natiivien maat, hän voi samalla saada kaiken muunkin: hän antaa tälle myös yhteyden metsään maailman takana, mutta sanoo, että Mercylle ja tämän jälkeläisille tämä on vain kirous, kunnes ehkä jonain päivänä joku heistä on kyllin viisas oppiakseen ymmärtämään sitä. Shadow tajuaa, että hänen esiäitinsä olivat pitäneet voimiaan kirouksena mutta että oikein ajateltuna ne eivät ole varsinaisesti ole kirous.
Denver
Shadow kokee viimein löytäneensä olennaisen vastauksen häntä vaivanneisiin kysymyksiin. Kotimatka alkaa. Matkan aikana on selvää, että hazannit ovat lähdössä, Semiramisin hallinto on romahtamassa, ja Kalliovuorten itälaidalla Denverissä jäädään paraatiin juhlimaan. Paraatissa törmätään Tech Jinxiin, joka rakentaa Runelle uuden hologrammikielisen lasersähkökitaran. Rune päätyy paraatin aikana lavalle, ja soittaa eeppisen kitarasoolon, joka epäilemättä tuottaa hänelle tulevaisuudessa levytyssopimuksen.
Pelinjohtajan kommentteja
Tätä ei sitten tullut kirjoitettua ajoissa, jonka seurauksena tapahtumien detaljitaso ja järjestys ovat mitä sattuu. Kannattaa korjailla.
Shadow'n taustatarina oli lopulta viehättävä, samoin kuin tapa jolla Shadow itse päätyi suhtautumaan voimiinsa. Matkan varrella oli kaikkea hilpeää, kuten Nathan-niljake, Omen hulluine suunnitelmineen, sekä antiikkiliikettä pitäneet Martin ja Faith (Marten ja Faye Questionable Content -web-sarjakuvasta.
<-- Shadow #1
CategoryPelit