Revision [1830]

This is an old revision of Invincible09 made by AdminDare on 2014-04-12 11:33:06.

 

INVINCIBLE #9


<-- #8 - #10 -->


Kansi ei ole luotettava

Avaruusaluksen kohtalo


Flotueehin ja tovereiden jättämä avaruusalus kuljetetaan Burlingtoniin ja jätetään varastoon, parin varaston päähän Spiderhunterin patsaan varastosta. Shadow| siirtyy sisään alukseen ja avaa oven muille. Suurehkon pikkubussin kokoinen alus on sisältä sammal- tai homemaisen kasviston peitossa, ja ilma on hyvin kosteaa. Cirrus| tietää kertoa, että hazannit tarvitsevat kosteaa ilmaa jotta heillä olisi mukavaa, ja kasvuston tarkoitus on suojata aluksen sisäpuolta haitallisilta kasvustoilta. Kasvusto tuoksuu rämemäiseltä muttei epämiellyttävältä.

Hansikaslokerosta löytyy muukalaisten karkkeja, joita urheimmat napsivat. Maut vaihtelevat kamalista herkullisiin. Aluksen toiminnallisuutta tutkitaan. Cirrusilla on hazannikielen sanakirja, jonka avulla aluksen etuosan paneeleita tulkitaan. Aluksen virta saadaan päälle ja moottoritkin aktivoitua, mutta varsinaisia raketteja ei uskalleta vielä käynnistää ilman ymmärrystä siitä, miten aluksella lennetään. Tämä tehtävä on liian monimutkainen paikallaoleville. Rashidille| soitetaan, ja tämä sanoo, että hänellä on kaikille kerrottavaa, jota hän ei tahtoisi jakaa puhelimitse.

Musiikkiluokkaan selviävät Cirrus, Eightball,| Lightning Dust, Shadow ja Unity.| Siellä Rashid kertoo Ms. Calvinin lähteneen koulusta, koska Semiramis| pyysi hänet puolustamaan glasiaattoria hazannien valtausyritystä vastaan. Ms. Calvin oli paljastanut Rashidille olevansa itse asiassa Unsouled,| edistynyt taisteluandroidi. Sitten Semiramisin telesiirtäjä Sky Whip oli siirtynyt hänen kanssaan pois.

Ilmoitus siitä, että Ms. Calvin olikin androidi ällistyttää kaikkia, ja pohditaan, voisiko koulussa olla muitakin androideja. Cirrus käy selvittämässä päätään kokiksella, ja näkee ikkunasta kuinka Viaticum| palaa koululle.

Illalla Rashid lähtee alukselle selvittääkseen sen toiminnan. Rune,| Unity ja Shadow lukevat kirjastosta viemiään loitsukirjoja. Heillä on kaksi rituaalia, joilla he voisivat koettaa palauttaa Spiderhunterin kivestä krokotiiliksi. Toinen vaatii ihmisuhreja joten sitä ei tehdä, mutta toinen on saksalainen rituaali 1400-luvulta, ja se tuntuu ehkä toteutettavammalta.

Seuraava koulupäivä


Aamulla Viaticum pitää etiikan ja magian tunteja. Etiikantunnilla Cirrus on selvästi hermostunut, ja tunnin jälkeen rehtori kysyy häneltä onko jokin hätänä, mutta hän ei myönnä mitään. Magian tunnilla sen sijaan Viaticum opettaa ranskalaisen ja saksalaisen hermeettisen magian eroja, ja tuntuu kertovan tarkalleen kirjastosta varastettujen loitsukirjojen aihepiiristä. Kaikki kolme kirjastomurtautujaa ovat varmoja, että hymyilevä rehtori katselee juuri heitä kertoessaan loitsujen voimanlähteistä. Nefario innostuu loitsuista, jotka vaativat ihmisuhreja. Ennen lounasta Ancient Guardian pitää vielä historiantunnin, jossa puhutaan historiallisista supersankareista tai superrikollisista. Tunnilla loitsukirjoja pohtivat saavat lisäajatuksia siihen, miten Spiderhunterin muuttaminen ihmiseksi voisi toimia.

Cirrus uskaltautuu kysymään tuntien välissä Viaticumilta, uskooko tämä että hänen isänsä päästetään vapaaksi sen jälkeen kun hän palaa hazannialukselta. Viaticum vastaa, että Loy ei ole ollut Semiramisin vanki ainakaan enää hazannien näyttäytymisen jälkeen, ja että valtiatar palkitsee kyllä kaikki, jotka ovat auttaneet häntä pyrkimyksissään.

Ruokatunnilla kaikki singahtavat aluksen varastolle. Rashid kertoo selvittäneensä hazannialuksen ohjausjärjestelmien toiminnan. Hän on merkkaillut aluksen post-it -lapuilla ja laatinut opastavan dokumentin järjestelmien käytöstä. I7 tahtoo lähteä lentoretkelle: Rashid sanoo, että laite saavuttaa rakettimoottoreilla ilmakehässä varmaankin jopa Mach 12 -nopeuden, ja avaruuslentomoottoreilla varmaan vielä paljon suuremmankin vauhdin. Pohditaan, onko lentäminen turvallista, ja todetaan että onnettomuustilanteessa itse asiassa Rashid on ainoa, joka ei voi vaan poistua koneesta kilometrin korkeudessa. Rashid päättää hankkia laskuvarjon.

Ennen iltapäivän tunteja Cirrus vilkaisee vastarintasolun sähköpostilaatikkoa. Siellä on avunpyyntö. Baltimoren solu tarvitsee pelastusta koordinaateista 83°06′S 54°58′E, nopeasti. Cirrus tarkistaa koordinaatit, ja tajuaa näiden olevan keskellä Etelämannerta.

Pelastusretki


Hazannialuksella Etelämantereelle pääsisi nopeasti. Ajatus loppukoulupäivästä unohtuu kun kaikki rientävät alukselle. Rune on jossakin eikä vastaa puhelimeensa, Rashid ei ole ehtinyt hankkia laskuvarjoa eikä lähde mukaan. Shadow ja Lightning Dust käyvät nappaamassa koulun varastosta glasiaattori-iskun varalta hankittuja todella paksuja talvivaatteita. Fighting Raptor pyydetään mukaan tehtävälle. Lentokoneita rakastava poika innostuu ajatuksesta.

Kukaan ei tiedä, mitä Baltimoren solu tekee Etelämantereella. Parissakymmenessä minuutissa kaikki ovat päässeet taas varastolle. Unity muuttuu vesipuhveliksi ja hinaa ulos peräkärryn, jolla alus on. Varastotyöntekijät ällistelevät vesipuhvelia, pressun alta paljastuvaa eksoottista avaruusalusta, ja sisään rientävää teinijoukkoa.

Rashid on ohjelmoinut aluksen navigaatiojärjestelmään Cirruksen saamat koordinaatit, sekä koulun, varaston ja New Yorkin asuntonsa koordinaatit. Sitten muut istuvat leveille hazannituoleille (kaksi kullekin) ja vyöttävät itsensä kiinni. Eightball ottaa ohjaimet. Moottorit käynnistyvät ulvahtaen, nousuraketit käynnistyvät ja alus kohoaa ilmaan. Neljänkymmenen metrin korkeudessa pääraketit käynnistetään, ja alus syöksyy taivaalle.

Pilvet jäävät taakse kolmen kilometrin korkeudessa, ja kolmessakymmenessä kilometrissä ilmanvastus on niin pieni, että alus pystyy kiihdyttämään lähelle Mach 12:a. Tällä vauhdilla Etelänapamanner saavutetaan tunnissa. Itse aluksen lentäminen on helppoa ja kaikki kokeilevat sitä; Lightning Dust tekee silmukoita ja kääntää kaikkien vatsat nurin.

Korkealla planeetan kaarevuus erottuu, ja yläpuolella ohuen ilmakehän läpi näkyy avaruuden mustuus. Etelä-Atlantti alapuolella on valtava, ja aluksella epäillään jo, että suunta on väärä. Päivä vaihtuu yöksi, näkyviin tulee valkoinen rantaviiva, ja alus saapuu Etelämantereen päälle. Baltimoren solun kutsu on tullut mantereen keskeltä, todella kaukana kaikesta. Yli kymmenen tuhannen kilometrin matkaan on mennyt tuskin edes tuntia.

Laskeudutaan takaisin tiheämpään ilmaan. Pimeydessä näkyvyys on olematon, mutta instrumentit kertovat, että alhaalla sää on huono: useita suuria lumimyrskyjä vallitsee mantereella, kuten on talvikaudelle tyypillistä. Kohde sijaitsee Itä-Antarktikalla, mantereen kylmimmällä ja vihamielisimmällä alueella. Kun alus laskeutuu sään tasolle, myrsky vie aiemminkin olleen vähäisen näkyvyyden, ja instrumenttien käyttämä väriskaala on optimoitu hazannien silmille eikä ole ihmisille niin helppo.


Pelinjohtajan kommentteja


Kesken!

Tästä pelistä puuttui loppuhiominen, ja ainakin minulle se näkyi ikävän selvästi parin kohtauksen ja hahmon pahvisuutena sekä tekemisen epätasaisena jakautumisena. Lisäksi Rashidin käyttäminen NPC:nä hieman harmitti, mutta pari ongelmaa olivat luonteeltaan sellaisia, että ne eivät olisi ilman häntä voineet ratketa, ja olisi ollut tyhmää heittää koko skenaario romukoppaan vaan koska yksi pelaaja ei päässyt paikalle.

Jälkikäteen selvisi myös, miksi Leninin patsasta ei näkynyt (myöskään mun referenssikuvissa paikasta): venäläisten vanhat mittaukset pole of inaccessibilityn sijainnista sijoittivat sen 100km viereen nykyisistä mittauksista, ja Sky Whip oli itse scoutannut paikan nykymittausten perusteella. Lisätietoa ks http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_of_inaccessibility#Southern_pole_of_inaccessibility



<-- #8 - #10 -->




CategoryPelit
There are no comments on this page.
Invincible on (C) 2013 Dare Talvitie sekä pelaajat :: Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki