Revision [1327]

This is an old revision of Invincible05 made by AdminDare on 2013-12-16 15:40:22.

 

INVINCIBLE #5


foo


Joulukuu, 2013


Grace tekee telesiirtokokeita ja koettaa jarruttaa kesken telesiirron. Tuloksena hän löytää itsensä merkillisestä varjoisasta metsästä, jossa on kesä ja puut ovat ainakin kolme kertaa kaikkia tunnettuja puita suurempia. Hän siirtyy sieltä lopulta takaisin arkimaailmaan, ja on päätynyt liki kahdensadan kilometrin päähän. Paluuseen kestää jonkin aikaa.

Käy ilmi, että hän voi siirtää mukanaan muitakin ihmisiä tähän metsään, ja vie Unityn mukanaan. Unity sanoo metsän olevan jotenkin lähempänä sitä henkimaailmaa, jossa hänen voimiensa lähteenä toimivat eläinhenget asuvat. Metsästä viedään pari eläin- ja kasvinäytettä Mr. Wein nähtäväksi, ja hän sanoo niiden olevan tavallisia Länsi-Amerikasta löytyviä lajeja, vaikkakin kuoriaisen väritys on vähän hassu ja koko epätavallisen suuri.

Mt. Pleasantin kaupungissa koetetaan myös, onko Gracen mahdollista siirtyä paikkaan, jonka hän näkee vain kuvasssa. Tämä ei tunnu onnistuvan - mutta sen sijaan hän onnistuu siirtymään paikkaan jossa hänen kaverinsa on, vaikkei olisikaan itse käynyt siellä aiemmin.

Vastarintaliikkeen sähköpostilaatikkoon saapuu perjantaina viesti, joka kehottaa Eightballia, Unitya ja Gracea saapumaan Omahaan, Nebraskan ja Iowan rajalle, tiettyyn osoitteeseen seuraavana päivänä. Lähettäjä on ilmeisesti Hammerdancer.| Innostuneena tulevasta tehtävästä lapset nousevat heti seuraavana aamuna bussiin ja lähtevät tapaamaan tovereitaan vastarinnassa.

Omaha, Nebraska


Nebraskan puolella rajaa on samanlainen pakolaisten väliaikaismajoitus kuin Iowassakin, vaikkakin leirien koko pienenee länteenpäin mentäessä. Kaupungin lähiöalueelta löytyy viestissä ollut osoite, ja pienen talon oven avaa Flashback.| Hänellä on päässään omituinen värivaloja vilkkuva kypärä; Tech Jinx on tehnyt sen hänelle pitääkseen hänen voimansa sillä paremmin hallinnassa. Tavoitteena on nyt lähettää tutkimusretki menneisyyteen, selvittämään Doctor Palladiumin kylmyyttä luovan koneen sijainti.

Koneen rakennusvaiheiden jäljittäminen ei ole onnistunut, joten tarkoituksena on sen sijaan käydä salakuuntelemassa tapaamista, jossa Doctor Palladium värväsi Semiramisin. Tämä tapaaminen on jäljitetty Clevelandissa kesäkuussa 2013 tapahtuneeseen superrikollisten baari-iltaan. Paikalla jo valmiiksi ollut Magpie| koetettiin lähettää tutkimaan ensin, mutta tämä ilmeisesti joutui pahaan paradoksiin, koska hän on ollut tajuttomana eilisestä lähtien.

Flashback suhtautuu operaatioon pessimistisesti, ja sanoo, että tällainen operaatio on hyvin riskialtis: lapset joutuvat matkustamaan kauas kotoaan, heidän pitää pitää tekemisensä salassa niin superrikollisilta kuin vanhemmiltaan ja jopa omilta itseltään menneisyydessä. Paradoksin riski on suuri, ja se voi iskea todella lujaa, kuten Magpielle kävi. Hammerdancer puolestaan on sitä mieltä, että vaikeudet on tehty voitettaviksi, ja arvelee, että nuoret supersankarit osaavat kyllä tehdä vaikeita tai lähes mahdottomia asioita. Paradoksin ja takaisin kimpoamisen riski ei ole kuitenkaan ainoa mahdollinen ongelma: huomautetaan, että on myös mahdollista, että joku oivaltaa lasten paikallaolon mutta päättää suhtautua siihen kierosti; voi olla, että lapsia ei paljastetakaan avoimesti, vaan joku virittää heille menneisyydessä tapahtuneiden asioiden johdosta ansan nykyisyyteen. On mahdollista, että jo nyt jossain lähiseudun taloista majailee Earthshaker| tai lauma Semiramisin sotilaita...

Kolmikko pitää pihalla pienen keskinäisen neuvottelun. On selvää, että operaatio on vaarallinen, mutta kaikki ovat silti sitä mieltä, että asia on niin tärkeä, että heidän pitää tehdä se. Flashback astuu ulos talosta ulkoiluttamaan Yellowstonea,| ja vaihtaa samalla pari sanaa lasten kanssa. Hän sanoo, ettei aio kertoa heille mitä he saavat tai eivät saa tehdä - hän ei itsekään ollut paljon heitä vanhempi lähtiessään kotoa omille teilleen - mutta korostaa, että mitä kauempana menneisyydessä on ja mitä pidemmälle lähtee fyysisesti sieltä missä kuvittelisi olevansa, sitä kovempaa paradoksi iskee sattuessaan. Eightballin pitäisi olla tuona päivänä New Yorkissa, Unityn Chicagossa ja Gracen kotonaan Montanassa; he joutuvat kaikki livahtamaan yhden yön aikana Clevelandiin ja takaisin, ilman että he edes itse seuraavana päivänä tietävät käyneensä siellä.

Flashback sanoo myös, että Magpie on tilaisuudessa paikalla, ja saattaa olla käytettävissä liittolaisena. Toisaalta hänen pitkä tajuttomuutensa viittaa siihen, että jokin siellä aiheutti hänelle paradoksaalisen kokemuksen, ja kun tämä tapahtuu, on viisainta olla olematta aivan vieressä. Tarkempia ohjeita hän ei kuitenkaan osaa antaa - hän ei itse täysin ymmärrä voimiaan, ja sanoo L.A. Protectorsissa toimineen Unsouledin| kirjoittaneen niistä joskus tutkimusta, mutta hän sai siitäkin vain päänsäryn.

Kolmikko siirtyy takaisin sisään tekemään viimeisiä suunnitelmia. Hammerdancerin mielestä kuorolaisten tunnistamattomuus on selvästi eduksi heille. Hän myös kysyy, millä nimellä Gracea pitäisi kutsua, ja tämä vastaa hetken miettimisen jälkeen "Shadow".| Sitten kaikki kolme istuutuvat sohville ja ottavat mukavan asennon. Flashback palaa ulkoiluttamasta Yellowstonea, ja käy töihin. Hän päästää voimansa vapaaksi, ja I7:n kolmikko kokee putoavansa jonnekin kauas...

Kesäkuu 2013


New Yorkissa skeittaava Theo muistaa yhtäkkiä, että hänen oli tänään tehtävä jotain hyvin tärkeää. Chicagossa puistoon kaverinsa kanssa mennyt Chisha tajuaa saman asian, kuten myös kotona nenä kirjassa istuva Grace. Muutama puhelinsoitto ja tekstiviesti vahvistavat, että kaikilla on sama käsitys: tänä iltana heidän pitäisi jotenkin olla Clevelandissa, satojen kilometrien päässä, ja vakoilla tulevien maailman valloittajien tapaamista.

Kuten on suunniteltu, Theo ja Chisha käyvät soittamassa itselleen tukun rahaa Negacorpin Caribbean FHC -pankissa olevalta numeroidulta tililtä. Tällä tavoin he nostavat itselleen riittävästi rahaa ekan luokan lentolippuun Clevelandiin. He jättävät peitetarinan, jonka mukaan he ovat menossa kaveriensa luo yöksi, ja siirtyvät sitten lentokentälle. Mutta Gracelta kestäisi aivan liian kauan päästä lentokoneella Montanasta Ohioon, joten hän joutuu käyttämään muita kulkuvälineitä. Samalla kun hänen kaverinsa nousevat lentokoneisiin, hän unohtaa hetkeksi mitä on tekemässä, ja herää taas joulukuun Omahassa. Hän kertoo siellä odottaville, että kaikki on kunnossa, ja pyytää että hänet lähetetään vähän lähemmäs oikeaa ajankohtaa. Näin tehdäänkin.

Ekassa luokassa lentäminen on melkoinen kokemus sekä Chishalle että Theolle: ruokaa ja juomaa tulee niin paljon kuin tahtoisi, elokuvat ovat ihan uusia ja istuimeen kuuluu Playstation 3. Aivan liian nopeasti kone laskeutuu Clevelandiin, ja samalla hienoinen, uhkaavasta paradoksista kielivä päänsärkyinen olo alkaa hiipiä esiin. Joka tapauksessa sankarit löytävät toisensa kentältä, ja päästyään sovittuun tapaamispaikkaan ilmoittavat Gracelle, että hän voisi koettaa siirtyä heidän luokseen. Etäisyyttä on tuhansia kilometrejä, mutta jokin aika sitten Grace onnistui siirtymään kaksisataa.

Grace on syönyt illallisen ja sitten vetäytynyt varhain huoneeseensa. Saadessaan puhelun hän koettaa siirtyä kaveriensa luokse. Tämä ei aivan onnistu. Clevelandin sijasta hän päätyy samaan jättipuita kasvavaan metsään, jossa oli käynyt kykyjä kokeillessaankin. Nyt metsässä on yö, ja Grace ei ole maan tasolla juurten seassa, vaan kymmenien metrien korkeudella jättimäisten oksien päällä. Siellä täällä näkyy tulenliekkejä, joiden luokse hän lähtee kävelemään.

Toisin kuin hän oli toivonut, liekit eivät olleet opasteita, vaan pieniä puumajoja, joissa asuu puolitoistametrisiä keijumaisia olentoja. He eivät osaa antaa suunnistusapua, mutta kertovat, että maan pinnalla juuri ohi mennyt velho kenties osaisi. Grace lasketaan korissa juurikkoon, jossa hän seuraa valoja ja ääniä kahden härän kokoisen koppakuoriaisen vetämien vaunujen luo. Hän koputtaa oveen, ja oven avaa Majordomo.| Pimeyshirivö kysyy, miten hän voi auttaa.

Grace on siirtymäisillään pakoon, kun hän tajuaa, että Majordomo ei tunnista häntä. Niinpä hän kertoo tulleensa tapaamaan velhoa, ja Majordomo pyytää häntä odottamaan tovin vaunujen pienellä kuistilla. Pian hänet pyydetään sisään. Vaunujen sisäpuoli on öljylamppujen valaisema omituinen asuntovaunu, ja siellä istuu laiha, kalpea nuori goottimies silmämeikissä ja Bauhausin T-paidassa. Mies esittäytyy Laudanumiksi,| (Grace käyttää täälläkin nimeä Shadow), ja hän on ilmeisesti Majordomon tämänhetkinen mestari. Kun Grace sanoo kaipaavansa kuljetusta Clevelandiin, Majordomo sanoo sen varmaankin onnistuvan. Laudanum kehottaa ajamaan vaunuja siihen suuntaan.

Grace juttelee goottivelhon kanssa. Laudanum puhuu brittikorostuksella ja sanoo olevansa kotoisin Newcastlesta; hän on ollut metsässä kolmisen viikkoa. Rivien välistä käy ilmi, ettei hän ilmeisesti välittäisi kauheasti olla enää täällä, ja että vaikka Majordomo taas vakuuttaa olevansa vain palvelija, on valtasuhde todellisuudessa täysin päinvastoin. Laudanum tuntuisi lähinnä haluavan kotiin. Vajaan tunnin matkanteon jälkeen Majordomo kertoo vaunujen olevan niin lähellä Clevelandia kuin on mahdollista. Seuraavaksi metsästä pitäisi avata portti Clevelandiin, ja tätä varten Majordomo sanoo tarvitsevansa "vain pari pisaraa" Gracen verta. Grace tarttuu kiinni Laudanumista, ja siirtää molemmat voimillaan takaisin Maapallolle. Viimeinen asia, jonka hän metsästä näkee on Majordomon raivostunut ilme. Nyt hänelle on selvää, miksi Majordomo tahtoi kaapata hänet Amazian ja Nefarion tornirakennelmassa.

Cleveland


Laudanum kiittää vuolaasti päästyään takaisin Maapallolle, ja lähtee etsimään nettikahvilaa tai puhelinta voidakseen soittaa äidilleen ja pyytääkseen tätä toimittamaan hänelle kotimatkarahaa sekä ehkä passin. Eightball, Shadow ja Unity taas hakeutuvat ostarille, jonka alapuolella superrikollisten salakapakkana tänään toimiva hylätty metroasema sijaitsee. Pienen haeskelun jälkeen he löytävät oven, jonka takana kierreportaat lähtevät maan alle. Nitro-niminen| superrikollinen (siviilivermeissä) koettaa hätistää heidät pois luukun luota, mutta kauas he eivät mene.

Unity muuttuu lepakoksi, ja käy portaiden alapäässä vilkaisemassa tilannetta. Pohjalla on sarja todella pieniä ja ahtaita huoneita, joihin ehkä kymmenkunta superrikollista on ahtautunut juomaan olutta ja juttelemaan kesäsuunnitelmistaan. Sisäänkäynnillä istuu siviilivaatteissa Bonfire-niminen| superpahis, joka nähtävästi toimii illan emäntänä. Itse tila on niin kertakaikkisen ahdas, että lentävä lepakko siellä herättäisi heti huomiota. Niinpä Unity palaa ilmastointikanavan kautta ylös kertomaan näkemästään.

Pelinjohtajan kommentteja


kirjoittamatta


CategoryPelit
There is one comment on this page. [Display comment]
Invincible on (C) 2013 Dare Talvitie sekä pelaajat :: Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki