Revision [1580]
This is an old revision of JuoniVanhat made by AdminDare on 2014-01-20 18:25:30.
MENNEIDEN PELIEN JUONIA
#6 Toinen perspektiivi
Hahmofokus: ?
Runko
Tämän numeron runko on pelaajien käsissä. Peli saattaa jakautua kolmeen osaan:
- Joulu (jaetaan lahjoja; tapahtunut menneisyydessä)
- Uusivuosi - New York City?
- Koulupäivät
Rytmi ei ole kovin traditionaalinen, varsinaista juonen kaarta ei ole. Pointtina on antaa hahmoille tilaa selvitellä niitä asioita, joita ei ole ehditty välissä käsitellä.
- Ancient Guardian ja Shadowin| mielikuvitusmaailma
- opettajakunnan näkemyksiä Semiramisista
- kurpitsamuukalaisten paniikki
Kulissien takana koulussa
- Semiramisin hallintoa vastustavat opettajat Mr. Long ja Mr. Spanning saavat Dolphinin| varovaisesti mukaan kannalleen. Konchady on samaa mieltä heidän kanssaan, mutte tahdo tuoda kiistaa kouluun
- Semiramisin puolella on tietenkin Viaticum.| Vallankaappauksen hyvänä asiana näkee Ms. Calvin - entinen taisteluandroidi (Unsouled)| näkee hyvät asiat, joihin Semiramis pyrkii. Varovaisesti vallankaappausta tukee myös Mr. Wei, joka tosin näkee demokraattisen prosessin syrjäyttämisen suurena ongelmana.
Muualla maailmassa
- Hazanni-nimisen alienipossen laivasto on saapunut aurinkokuntaan. Hazannit ovat nähneet Semiramisin vallankaappauksessa tilaisuuden valloittaa Maapallo; he ovat yrittäneet tätä aiemminkin, mutta poikkeuksetta epäonnistuneet. Nyt heidän tavoitteensa on saapua paikalle julistaen, että he ovat tulossa pelastamaan ihmiskuntaa diktatuurin alta, heittää Semiramis pois ja asettaa itsensä tämän tilalle diktatuuriin (ja sitten puhdistaa planeetta ihmisten vastenmielisistä instituutioista ja asettaa oma teokraattinen hallintonsa sen tilalle). Hazannit eivät vielä tiedota saapumisestaan, mutta muutama muukalaisinvaasiolle herkkä taho planeetalla on jo heidät havainnut; mm. kurpitsamuukalaiset sekä Cirrusin isä Loy.| (Hazannit ovat enemmän Plan B:ssä näkyvä elementti, mutta niiden saapuminen kyllä näkyy myös Invinciblessä
- Semiramisin muutamat muutokset alkavat näkyä: huumeiden vastaisen sodan lopettaminen on poistanut USA:n vankilaongelman, Pohjois-Korean hallinnon yli on kävelty (uusi diktaattori on asetettu, mutta tämä on paikallinen kenraali jolla on terveemmät näkemykset), Kiinassa ympäristötuhoja on pysäytetty, Afrikassa lääkepatenttien yli kävelemällä kaiverretaan malariaa ja AIDS-ongelmaa pois.
#4 Flashback
Hahmofokus: Eightball?
Yleiskuva
Suoraan sanoen, tästä saattaa tulla koordinaation puolesta yksi vaikeimmista peleistä, mitä kukaan on ikinä vetänyt.
- vastarinta haluaa värvätä Flashbackin| katsomaan menneisyyteen
- värvääjät joutuvat väärinkäsitykseen ja taisteluun Flashbackin kanssa
- koululaiset saapuvat paikalle kesken yhteenoton, tempautuvat mukaan
- Flashbackin voimat kimmottavat hahmoja menneisyyteen, josta he palaavat takaisin aina kun ovat aiheuttamassa paradoksin
- jos Flashbackille saadaan kerrottua, mitä hänestä halutaan, hän rauhoittuu
- jos kaikki hakataan tajuttomiksi, Flashback poistuu ja tilanne päättyy
Flashbackin voimia käsitellään tässä enemmän automaattisena erikoisefektinä kuin varsinaisten sääntöjen mukaan. Noppia kannattaa toki heittää, mutta käytännössä Flashback on riittävän kova pudottamaan kenet tahansa menneisyyteen (tosin korkeintaan 1-2 henkilöä kerrallaan).
Aina kun menneisyydessä oleva mieli on aiheuttamaisillaan paradoksin, se kimpoaa takaisin nykyisyyteen ja ottaa 1 pisteen WILL-damagea (sankaripisteellä 0). Menneisyydestä voi palata nykyisyyteen myös kun "kohtaus loppuu"; tämä ei aiheua WILL-damagea.
Jos nykyisyydessä oleva mieli ottaa efektiä Flashbackin voimista, se kimpoaa menneisyyteen (samaan kohtaan jossa kaverit ovat, luultavasti). Käytännössä: jos nykyisyydessä hahmo ottaa kovan iskun mistä tahansa (tai koettaa poistua alueelta, tai muuten moinen tuntuu sopivalta), hän putoaa menneisyyteen.
Henkilöt:
Paikalla nykyhetkessä:
- FLASHBACK,| supervoimainen erakko, nelikymppinen bikeri ja metallifani, enemmän hyvis kuin pahis, pääasiassa välttää ihmiskontaktia mutta jos voimille löytyy hyötykäyttöä, suostuu kyllä tekemään niillä asioita
- HAMMERDANCER,| superrikollinen, tällä hetkellä Vastarinnan Coloradon solun kersantti, ei pidä Semiramisista
- HUSH,| superrikollinen, Vastarinnan Coloradon solussa, mukana rahasta
- YELLOWSTONE,| supervoimainen koira ulkoavaruudesta, Flashbackin lemmikki
Muita osallisia:
- RELENTLESS,| Vastarinnan ulkojäsen, manipuloi muita menemään Flashbackin luo muttei juuri näyttäydy
- NEGA,| supervalkokaulusrikollinen, Vastarinnan Coloradon solun johtaja, Hammerdancerin ja Hushin pomo, ei näyttäydy.
Bonushahmoja:
- TECH JINX, Hammerdancerin ja Hushin liittolainen Vastarinnassa. Jos nykyhetki tuntuu tarvitsevan lisähahmoja, voidaan todeta, että myös Tech Jinx on paikalla. Tällöin hänellä on pari voimatasolla 7 toimivaa gadgetia.
Sekä nykyisyydessä että menneisyydessä peli on jaettu karkeasti kohtauksiin. Kohtaukset eivät ole absoluuttisen tärkeitä noudattaa, mutta niiden avulla on mahdollista jotenkin pitää kiinni siitä, että asiat etenevät about samaan tahtiin. Tosin jos asiat menevät toisin, kohtauksia voi heittää romukoppaan.
Nykyhetki
Paikka: Blaine County, Nebraska (500 km koululta), todella harvaan asuttua karjanhoitoaluetta. Gavin Abramsin, aka Flashbackin talo, syrjässä kaikesta. Alkutalvi, maassa on hieman lunta, päivä on harmaa ja pilvinen, lämpötila ehkä -2. Lähimpään toiseen taloon on useita kilometrejä.
Aika: Lauantai, 7.12. 2013, kello 12:47
Tapahtumakulku ennen pelin alkua:
- 12:30 Hammerdancer ja Hush saapuvat paikalle. Flashback tunnistaa heidät superrikollisiksi, loikkaa johtopäätöksiin, kimmottaa Hammerdancerin menneisyyteen
- 12:35 Hush paljastuu Yellowstonelle, bolttaa tätä
- 12:40 Flashback saa pudotettua myös Hushin menneisyyteen. Sekä Hammerdancer että Hush ovat tiedottomia, ja Flashback miettii mitä tehdä heille
- 12:45 Kuorolaiset lähestyvät taloa. Lightning Dust on etäscouttaamassa ja erossa muista. Grace hiipii sisään, mutta paljastuu Yellowstonelle. Kuorolaiset syöksyvät talolle. Hammerdancer herää.
- 12:46: Cirrus tunnistaa Hammerdancerin, taistelu puhkeaa. Hammerdancer lyö Runen seinän läpi. Flashback pudottaa Runen menneisyyteen. Lightning Dust lentää kohti paikkaa.
- 12:46:15 Unity käy leijonana Gracea jahtaavan Yellowstonen kimppuun. Flashback pudottaa Unityn ja Gracen menneisyyteen. Hush palaa menneisyydestä.
- 12:46:30 Yellowstone syöksyy sisään ja käy Hammerdancerin kimppuun. Cirruksen voima täyttää talon hiekkamyrskyllä. Kukaan ei näe mitään. Flashbackin voima iskee kaikkiin vielä jäljelläoleviin.
Alkupisteet
RUNE herää kukkulan kyljessä, jonne hän on lentänyt 30 metriä läheisestä maalaistalosta (seinässä on reikä). Talossa on käynnissä kauhea taistelu näkymistä päätellen. Rune ei ole vahingoittunut (Hammerdancer ei lyö tarpeeksi kovaa) mutta on sekava. Muutaman asian tekemisen jälkeen hän putoaa menneisyyteen ja liittyy kohtaukseen muiden kanssa.
LIGHTNING DUST sai Flashbackin voimasta lentäessään, ja syöksyy nyt vapaapudotuksessa kohti maanpintaa. Herää ehkä 20m korkeudessa (ehtii hyvin oikaista).
RASHID on talossa, jossa raivoaa Cirrusin tekemä hiekkamyrsky. Hän ei näe mitään, ja aivan hänen vieressään Hammerdancer pistää olohuonetta remonttiin etsiessään Flashbackia (joka on paennut hiekkamyrskyä kylpyhuoneeseen, Yellowstone taas koettaa purra Hammerdanceria).
GRACE ja UNITY ovat pihalla omenapuiden alla. Unity on muuttunut takaisin ihmismuotoon Flashbackin voiman osuttua häneen (oli hetki sitten leijona)
CIRRUS on kuistilla säleinä olevan oven vieressä, hiekkakasan keskellä. HUSH on juuri saapumassa kulman takaa, niinikään disorientoituneena ja vailla muistoja siitä, miksi on täällä. (Hushin takaumat vievät hänet Penikese Islandin vankilapakoon, Missouri-Iowa -rajalle sekä taisteluun liitttovaltion joukkoja vastaan Coloradossa.)
EIGHTBALL on ulkona alkutilanteesta; hän on tiellä ja tulossa kohti.
HAMMERDANCER on talon sisällä, silmät ja suut täynnä hiekkaa, taistelussa YELLOWSTONEN kanssa, ja niinikään täysin vailla tietoa siitä, missä on tai miksi. (Takaumissaan hän on mm. Manhattanin lumimyrskyssä syyskuussa, Coloradossa ottamassa käskyjä Negalta sekä Chicagossa)
Nykyisyyden fiiliksen pitäisi olla epätoivoinen ja vaarallinen, sen pitäisi olla vain tilanne, jossa joutuu koko ajan tappelemaan henkensä edestä ja jossa ei ehdi mitenkään keskustella muiden kanssa. Nykyisyyteen putoaminen tulisi nähdä huonona asiana - menneisyydessä ehtii punoa juonia, nykyisyydessä ei. Aika hyvin tämä toteutuu sillä, että Hammerdancer ja Yellowstone ovat niin kovia vastustajia, ja että Hushin voima estää helposti keskustelun. Mutta hahmot, jotka alkavat käydä mutkikasta keskustelua keskenään pitäisi oikeastaan saman tien pudottaa takaisin menneisyyteen. Flashbackin voima voisi vaikka toimia siten.
Erillisiä kohtauksia:
- herääminen Flashbackin voimien vaikutuksesta, superrikollisten paikallaolon hahmottaminen, matsia Hammerdancerin, Hushin ja Yellowstonen kanssa. Flashbackia ei näy
- tauko yhteenotossa (Hammerdancer saadaan jotenkin nurin hetkeksi?), orientoitumista
- Flashback ottaa prätkän ja pakenee Yellowstonen kanssa. Hammerdancer ja Hush lähtevät takaa-ajoon Hammerdancerin maasturilla. Eightball tulee vastaan, pirstoo Flashbackin prätkän? Saa iskun tämän voimasta ja joutuu menneisyyteen. (Tosin, voi olla vähän vaikea saada Tommi käymään suoraan prätkän kimppuun; tämä onnistuu paremmin jos Flashback on onnistuttu maalaamaan jotenkin pahikseksi.)
- Toinen kierros Flashbackia vastaan. Ehkä mukana sivullisiakin, niin että saadaan lisää liikkuvia osia.
Menneisyys
Menneisyydessä tapahtuneet asiat ovat todella oikeasti tapahtuneet. Kun tilanne on ohi, hahmot muistavat kaiken tapahtuneen ja osaavat jäsentää sen (tosin heidän aikakuvansa hyppii koska kokemus on ollut samalla tavoin pirstaleinen kuin hahmoille - ts. hahmon muistijärjestys on sama kuin pelaajan kokemusjärjestys).
Erillisiä kohtauksia:
- 11.9. - Rashidin syntymäpäivät
- lokakuun puoliväli - tapaaminen Hushin kanssa Missourin rajalla
- marraskuun puoliväli - tapaaminen Hammerdancerin kanssa Chicagossa
- 6.12. - matka rekan kyydissä kohti Nebraskaa
Lisäksi hahmoja voi heittää myös muihin menneisyyden tapahtumiin (bussimatka takaisin Halloween-bileistä, Ancient Guardianin oppitunti jne jne)
Synttärit
ke 11.9. Rashid saa sairaasti lahjoja. Unity ja orichalcum-koru. Terveisiä "Aaron Tappen"ilta, mukana hopeanharmaa silkkinensolmio, jossa on Dubain emiirikunnan vaakuna. Musiikkiesitys. Lahjoina sarjakuvia yms. Miss America antaa 911-tragedialla ja sankaruudella mehustelevan nyyhkykirjan. Glass antaa tyylikkään, tummanvihreän naamion jossa on juuri ja juuri havaittavaa kuviointia (ja joka näyttää pahisnaamiolta). Amazialta tulee setti kentuckylaisia käsinpakattuja maustekastikkeita (Bluegrass Sauces).
Hush ja Missourin raja
Lokakuun puolivälissä Missourin kautta saapuvat etelän ja itärannikon pakolaiset aiotaan päästää rajan yli (Liittovaltion . Raja-aidan toiselle puolelle on pystytetty väliaikaista asutusta, kaikilta saapujilta otetaan nimi ja sormenjäljet. Aiemmin täällä oli tapahtunut ilkeitä välikohtauksia, joten nyt paikalla on supereita hieman auttamassa. Instituutti on sopinut kuvernöörin kanssa että näin tehdään; yhteyshenkilönä paikan päällä toimii kuraattori Calvin.
Olot väliaikaisasutuksessa ovat selvästi surkeat. Ainakin yksi etsintäkuulutettu rikollinen (raha-autoja ryöstänyt ja ihmisiä sairaalaan ampunut Constantin Brody Alabamasta) koettaa aidan yli; hänellä on pistooli ja hän on valmis ottamaan panttivangin. Sade piiskaa ihmisiä, sää on kylmä ja kurja. Toisella rajanylityspisteellä päivystää muita koululaisia, mm. Fighting Raptor ja Four-Fist.
Muualla rajanylityspaikalla ylitse tulee Nega| ryhmineen. Tästä ryhmästä Hush| joutuu tulevaisuusminänsä possessoimaksi, ja tajuaa koululaisten olevan avain hänen ongelmiinsa. Hän koettaa napata jonkun heistä syrjään voidakseen puhua tämän kanssa. Hän ei tiedä mitä on tapahtumassa, ja on jokseenkin sekavassa tilassa - hän saattaa hyvinkin päätyä taisteluun lasten kanssa. Tässä on helppo kohta aiheuttaa paradoksi, koska Hush ei vahingoitu tai jää kiinni.
Hush on jokseenkin tietoinen siitä, etteivät kuorolaiset ole hänen vihollisiaan, mutta hän ei tiedä, mikä tämän konteksti on.
Hammerdancer ja Chicago
Viikkoa ennen Kiitospäivää oppilaat ovat kulttuurikierroksella Chicagossa. Taidemuseot saattavat kiinnostaa kultturellimpia pentuja, mutta muuten suurkaupunki on Semiramisin valtakunnassa hieman karu kokemus. Monet paikat ovat kiinni ja kaduilla on sekä kansalliskaartin että Valtiattaren sotilaita. Hammerdancer on paikalla auttaakseen Relentlessiä kiskomaan järvestä sinne uponneen Cuben taistelurobotin. (Relentless ei tahtonut Engagea - hän tajusi, että Loy on mennyt Semiramisin puolelle.)
Jos asioiden luonne ei ole vielä selvinnyt kaikille, romua nostanut Hammerdancer häkeltyy nähdessään lapset ja koettaa ravistella heistä ulos vastauksia - ja tämä tietysti kimmottaa hänet oitis takaisin nykyisyyteen. Jos lapset koettavat nostaa meteliä Hammerdancerin suhteen, heille käy samoin. Oikeassa historiassa hahmot vain kulkivat toistensa ohi tässä eivätkä edes nähneet toisiaan.
Pelin kulku
Peli voisi mennä esim. näin. Mutta: pelaajat ovat arvaamattomia ja saattavat tehdä asiat täysin eri tavoin. Silloin pitää improvisoida todella luovasti.
- Rune herää kukkulan kyljessä nykyisyydessä. Ehtii tehdä ehkä kolme erillistä asiaa tai käyttää jonkun puoli minuuttia, ei näe kavereitaan, ennenkuin sinkoaa menneisyyteen. 1-2 min
- Rashidin synttärit. Kaikki ovat menneisyydessä ja viettävät bileitä. Lyhyitä pyrähdyksiä heräämiseen muillekin, yksi kerrallaan. 1 - 1.5h
- Muistikuvia mm. Halloweenista palaa jollekulle. Kun kukin tekee jotain paradoksaalista, hän kimmahtaa nykyisyyteen. 30 min
- Nykyisyyden eka kohtaus, supervoimaista taistelua Hammerdancerin ja muiden kanssa. Turpaan saavat palaavat menneisyyteen, samoin käy jos tilanne täysin pysähtyy. 15 min
- Menneisyyden toka kohtaus: Missourin raja ja Hush. 30 min - 1h?
- Nykyisyyden toinen kohtaus - taukoa matsissa. Kenties keskustelua Hushin kanssa? Hush ei muista tarkalleen, mitä oli tekemässä, ei ole varma, ovatko koululaiset vihollisia vai liittolaisia.15 min?
- Menneisyyden kolmas kohtaus: Chicago ja Hammerdancer. Ehkä Relentless?? 30 min?
- Nykyisyyden kolmas kohtaus: Flashback pakenee prätkällä. Eightball tulee häntä vastaan. Prätkä menee palasiksi. 10 min?
- Menneisyyden neljäs kohtaus: rekassa kohti Nebraskaa. 15 min
- Nykyisyyden neljäs kohtaus: Flashback ja Yellowstone tavoitetaan jossain. Hammerdancer yrittää yhä piestä kaikkia, Flashback paiskoo ihmisiä menneisyyteen. Tämä kohtaus päättyy vasta, jos joku tajuaa, että Flashbackin kanssa halutaan puhua, ja syyn tähän, tai vaihtoehtoisesti siihen, että kaikki ovat tainnoksissa. ?? min
#3 Kapinalliset
Pelataan 27.10.
Hahmofokus: Unity, toissijaisesti Cirrus ja/tai Lightning Dust
Runko
- pelkokorut
- aarteenmetsästys Davenportissa
- Kaliforniaa kohti matkustavat Whirlmind, Comet ja Bugjitter pyrkivät Instituutille hengähtämään. He ovat ensin päätyneet Davenportiin Mystagoguen talolle, mutta Mystagogue ei olekaan siellä. Heidän seuraava arvionsa on, että tämä on koululla, joten he ovat aikeissa suunnata sinne saamaan hoitoa ja keräämään tarvikkeita (ja toivonsa mukaan myös liittolaisia).
- Bugjitter on haavoittunut (yhteenotto Artilleryn| kanssa edellisiltana, tarvitsee hoitoa
- valitettavasti Mystagoguen on rehtorina korvannut Viaticum, ja Earthshaker sekä Bloodwolf ovat heidän kannoillaan
- hilarity ensues, Davenportissa varmaan tapellaan
Detaljeita
Yläastelaisilla on monesti ollut tapana viitata kintaalla koululle ja lähteä läheiseen kaupunkiin pelkokorujensa kanssa. Siellä on klassista käydä syömässä jättipizzeriassa ja sitten hajaantua kujeilun pariin. Rakennetta operaatioon tuo satunnaisjoukkueilla tehtävä aarrejahti: klassisesti joukkueet on arvottu, ja niin tälläkin kertaa. Joukkueet arvotaan, niitä on yhteensä 6, puoleen näistä pelaajahahmot päätyvät (purple, black, pink, muut ovat green, yellow, white). Virallisena valvojana toimii edellisvuoden voittajajoukkueen edustaja (Gecko| ja Walter Kwang). Tämän vuoden palkintona on grab bag satunnaista hyötyroinaa, paikkana Davenportin kaupunki.
Toisten satuttaminen on kiellettyä. Tyylipisteitä saa 0-12, ja löydettäviä asioita on 20. Perinteisesti ja koulun sääntöjä noudattaen jahti päättyy puoliltaöin; yhtä perinteisesti puoliyö lasketaan Kalifornian ajan mukaan (kello 2 aamulla Iowassa).
1 pullollinen punaviiniä (avaamaton) [7]
2 laserpistooli [11]
3 skunkki [9]
4 Tyyni valtameri [8]
5 Kenian lippu [8]
6 oikean pelaajan signeeraama baseball [9]
7 pääkallo [6]
8 taikamiekka [10]
9 valokuva ryhmän jäsenestä pankkiholvin sisällä [10]
10 T-paidat vähintään viidestä Silver Shieldin jäsenestä [9]
11 rasiallinen tuoreita karhunvatukoita [8]
12 hirviö [7 / 15]
13 sadan litran hyytelö [6]
14 väri ulkoavaruudesta [8]
15 Madonna [7 / 13]
16 puolikas lehmä [5 / 10]
17 kitarasoolo [8]
18 neliapila [9]
19 ajatus [13]
20 aarrekartta [7]
Luku on luokkaa "jos ei muuta keksi, tässä vaikeusaste". Hyvä idea vähentää vaikeusastetta huomattavasti; välttämättä ei tarvii heittää lainkaan.
Kaikkien pitää olla esineitä, ts. sellaisia, jotka voit antaa tuomareille. Jokaisesta saa 1 pisteen; löydöstä joka on selvästi parempi kuin muiden sama saa 2, löydöstä, jota kellään muulla ei ole, saa 3. Lisäksi joukkue voi saada tyylipisteitä: jokainen joukkue valitsee yhden toisen joukkueen, jolle antaa 2 tyylipistettä, ja tuomari antaa niinikään kaksi. Tyylipisteistä voi käydä kauppaa pelin aikana (diilejä voi noudattaa tai sitten ei).
Teoreettinen maksimi on 72 pistettä. 44 pistettä on korkein aikakirjoissa oleva tulos (20 löydetty, +6 kuudesta parhaasta +8 neljästä uniikista, +10 tyylipistettä). Tuloksen sai 2002 joukkue, johon kuuluivat mm. Comet| ja Omen.
Pelissä| ei ole tarkoitus laskea pisteitä liian tarkasti tai keskityä jokaisen esineen jahtaamiseen; lähinnä haetaan niitä, joihin liittyy jotain kiinnostavaa pelaamista. Välillä sotketaan ihmissuhdehöttöä; tästä kuva:
HAHMO | PELKO | PANOS AARREJAHTIIN |
Rune | peilistä tullut kaksoisolento | NVM |
Eightball | avovesi, käärmeet (merikäärmeet) | NVM |
Grace Moore | pimeä, koirat | NVM |
Lightning Dust* | hukkuminen | NVM |
Unity | käärmeet | NVM |
Rashid | NVM | NVM |
Cirrus | kiusaaminen ja sosiaalinen rääkkäys, pimeä | NVM |
Nefario | seksi (tyttöjen kanssa) | Hirviö (voi kutsua pienen pimeyshirviön ja panna sen purkkiin) |
Gunster | kotia lähellä olleen kirkon pastori | Puolikas lehmä (täysin valmis marssimaan niitylle, ampumaan lehmän ja pistämään sen halki) |
Amazia | tyylittömyys | Madonna (tietää ostarin, jossa on iso pahvi-Madonna) |
Heartbreaker | Whirlmind | Punaviinipullo (pyytää joltakulta) |
Fighting Raptor | ahtaat paikat | Baseball (tietää stadionin trophykaapin sijainnin; 3 palloa) |
Miss America | addiktoituminen suonensisäisiin huumeisiin | Väri ulkoavaruudesta (yliopiston geologian museossa on meteoriitin pala) |
Four-Fist* | ydinsota | Baseball (tietää saman trophykaapin kuin Raptor) |
Kayla Parakees | pahaksi muuttuminen | Pääkallo (koe-eläimen kallo high schoolin labrasta, kunhan se palautetaan jälkikäteen) |
Laserburn* | pikkuveljen (Searchlight) kuolema | Laserpistooli (polttaa laserkatseella pistoolin muotoisen kolon esim. tiileen) |
Glass | pettymyksen aiheuttaminen Mountainille ja perheelleen | Skunkki (tietää, että näillä on pesiä syrjäisten talojen alla) |
Wendy Zwecke | yksinäisyys | 100 l hyytelö (saa pysymään koossa; 50 Jell-O pussia + 100l vettä tarvitaan) |
Crisscross* | ei mitään (Heartbreaker on sotkenut tunne-elämän) | ei ideoita, hyvin passiivinen |
Sedative* | väkivaltainen isä | Skunkki myös |
Lähiseudulla (osittain kulissien takana)
- Semiramis on lopettanut huumeidenvastaisen sodan rahoittamisen ja sen sijaan sijoittanut miljardin sosiaalisiin ohjelmiin
- tuloksena Davenportissa muutamakin hyväntekeväisyysorganisaatio pystyy pyörittämään hyvää väliaikaismajoitusta, ruokatarjoilua ja vierotusohjelmaa; kodittomia ei enää näy katukuvassa
- toisaalta, kaupunkiin saapuneet itärannikon pakolaiset on myös viety väliaikaismajoitukseen; olot ovat siellä hieman heikommat ja poliisi vartioi, etteivät pakolaiset pääse ulos
- osavaltioiden välinen kauppa on edelleen vähän hankalaa, kansainvälisestä kaupasta puhumattakaan. Ei-lähiseudun tuotteet ovat kalliita (mm. elektroniikka, ylellisyystuotteet, viinit)
- katukuvassa saattaa näkyä liittovaltion sotilaita, jotka eivät vastaa kuvernöörille vaan Semiramisille. Heidän tehtävänsä on nimenomaan osavaltioiden välisen kaupan valvonta, mutta monet näkevät heidät tyrannian rautaisena nyrkkinä
- sotilaat toimivat turvana sen jälkeen, kun keskilännessä toimiva rosvojoukko (joka oikeasti koostuu enimmäkseen pakolaisista, vaikka johtajat ovatkin ammattirikollisia) on ryöstellyt rekkoja ja junia
#2 Mielikuvitusleikkejä
Pelataan 7.10.
Hahmofokus: Grace
Runko
1. Koulupäiviä
- oppitunteja: Ancient Guardian / historia, Viaticum / etiikka
- historian oppituntia häiriköi mm. Heartbreaker, joka ärsyttää voimillaan muita oppilaita
- Rashid täyttää 12
2. Rehtorin aikeet
- Viaticum ei pidä vaatimattomasta rehtorin asunnostaan, ja haluaa rakentaa itselleen tornin. Hän boostaa Amazian voimia tasoon 8 saadakseen tämän avulla parempaa ennakkosuunnitelmaa tornistaan.
- välittömästi oivallus siitä, että Viaticum voi tehostaa kenen tahansa voimia saa monet koulussa villiintymään
- Amazia sen sijaan uusilla älyttömillä voimillaan (EV 10) rakentaa fantasiatornin haastaakseen sillä Gracen tyhmän mielikuvitusmaailman. Nefario kansoittaa sen mörmöillä. Hilarity ensues.
- Runen varjo tekee ekat lähestymiset tätä kautta?
3. Rashidin raharetki
- ks. Juoni02Rashid
4.| Rashid täyttää 12
- saatuaan rahat ja korut Rashid voi viimein järjestää synttäribileensä.
Optionaalisia tapahtumia
- Viaticumin sooloskene ainakin seuraavien kanssa: Rashid (hekilökohtainen opastu), Rune (sankari vs. pahis), Cirrus, Lightning Dust
- jollakulla on aikamatkailuvoimat, ja hän aikoo palata menneisyyteen, aikaan ennen Semiramisin valtaannousua.
- Vaiko: palasi jo, jotain meni pieleen. Kiintoisampaa jos aikamatka on pelaajahahmojen oma älytön idea NPC:ien sijasta? Ehkä Gracen unimaailmayhteys?
Lähiseudulla
- Iowan ja Missourin rajalla on kahakointia, kun muutamasatapäinen lauma Washington D.C.:n pakolaisia alkaa pyrkiä osavaltioon. Kuvernööri on lähettänyt liikkuvan poliisin pysäyttämään näitä ja selvittämään, kenellä on todella asiaa Iowaan. Tietenkään osavaltion rajaa ei ole suunniteltu pitämään ketään ulkona, joten pakolaisia livahtaa sisään sieltä täältä.
- Chicagossa Mako| koettaa hankkia orichalcumia, nyt kun sellainen on ilmestynyt kaupungissa markkinoille (koska Rashid on kysellyt sen perään).
Kulissien takana koulussa
- Heartbreaker aiheuttaa pientä emotionaalista hämmennystä oppilaiden keskuudessa, muttei vielä mitään mistä hän konkreettisesti jäisi kiinni
- oikeistolaiset pyörittävät lippuvartiota
- opettajanhuoneesa ainakin yhteiskuntaopin opettaja Wallace Long tahtoisi koulun asettuvan vastustamaan Semiramisin hallintoa ainakin virallisesti, mutta Konchady asettuu ehdottomasti moista politikointia vastaan. Jotkut, kuten Dolphin, haluavat koulussa säilyvän työrauhan, ja kaikkein palavimmin Semiramista vastustanut Whirlmind lähti jo taistelemaan tätä vastaan.
Muualla maailmassa
- joukko syrjäytettyjä diktaattoreja (mm. Rashidin isä) ja magnaatteja pestaa superpalkkamurhaaja Dead Channelin murhaamaan Semiramisin (tämä ei todellakaan näy televisiossa. Murhayritys ei onnistu, eikä siitäkään lopulta saa tietää juuri kukaan muu kuin juoneen osalliset. Dead Channel pakenee)
- Semiramis suostuttelee vankinaan olevan Cirruksen isä-Loyn auttamaan häntä muutaman teknisen ongelman kanssa. (Tästäkään mitään ei vuoda julkisuuteen)
#1 Kouluvuoden avaus
Hahmofokus: Rashid
Runko
1. Uuden rehtorin tervehdys
- Viaticum esittäytyy koululle. "Tästä tulee ikimuistoinen vuosi." Pintaliitoblokki näyttää pitävän hänestä.
- Oppilaskunnan William Depasquale esittää protestin. "Oppilaskunta ei tunnusta Semiramisin hallintoa maailman tai Yhdysvaltojen yli, eikä hyväksy sen asettamaa uutta rehtoria. Protestiksi oppilaskunta boikotoi kaikkia rehtorin pitämiä oppitunteja, ja kehottaa muitakin tekemään niin." Tämä saa hurrausta mm. republikaaniblokilta. Toisaalta Heartbreaker sotkee oppilaskunnan johtajan sanoissaan, ja lisäksi todetaan että monet oppilaskunnan aktiivit ovat jättäneet tulematta kouluun lainkaan. Viaticum vain hymyilee ilkeästi.
- Fighting Raptor paikantaa Rashidin ja aikoo heti kättelyssä antaa tälle turpasaunan. Syy: Semiramis on terroristi -> terroristit on muslimeja -> muslimit on terroristeja -> Rashid on muslimi, saapui maahan juuri ennen vallankaappausta, ja on syntynyt 11.9. 2001 = se pitää hakata. Muut pelaajahahmot menevät väliin
- Viaticum kutsuu oppilaskunnan luokseen, ja kehottaa oppilaskuntaa harkitsemaan boikottiaan uudelleen
- muut opettajat suostuttelevat oppilaskunnan luopumaan boikotoinnista, koska eivät halua Viaticumin kiristävän otettaan tai Semiramisin ottavan vahvempaa linjaa koulua vastaan. Puhemiehenä toimii vararehtori Konchady
2. Rashidin palautusyritys
- Kouluun ja lähiseudulle saapuu kaksi arabialaista hahmoa (naispuolinen superpalkkasotilas VAPOR| ja miespuolinen superagentti AL-DAMA), jotka molemmat väittävät olevansa Dubain emiirin lähettämiä ja tulleensa viemään Rashidin takaisin isänsä luo - nyt kun Semiramis on valloittanut maailman, emiiri tarvitsee supervoimaisten perheenjäsentensä tukea pitääkseen kiinni vallastaan. Todellisuudessa kumpikaan heistä ei edusta Rashidin perhettä; Vapor on Ajmanin ja Al-Dama Sharjahin emiirin lähettiläs, ja tavoite on saada Rashid napattua Dubailta jommallekummalle toiselle emiirikunnalle.
- Al-Dama ("Kyynel") kutsuu Rashidin Bonaparteen tapaamiseen vuokraamassaan bed and breakfast -paikassa maatilalla (on käytännössä vuokrannut kokonaisen ison sivurakennuksen. Hänellä on tukena neljä emiirikunnista tuotua kätyriä (enimmäkseen tosin filippinoja) sekä helikopteri, jolla hän aikoo lennättää Rashidin Chicagoon ja sieltä jatkaa reittilennolla Malesiaan. Jos Rashid ei halua lähteä hyvällä, Al-Dama voi injektoida tähän rauhoittavia (EV 7) ja viedä hänet väkisin. Kätyreillä on pistooleja ja tasereita. Al-Dama ei mieluiten halua jättää jälkeensä ruumiita, koska arvelee, että Instituutti suhtautuisi tähän huonosti; hän ennemmin antaa tehtävänsä epäonnistua kuin riskeeraa sitä mahdollisuutta, että Instituutti tai Semiramisin hallinto lähtee hänen peräänsä.
- Vapor hiipii kouluun maagisten suojausten läpi (ei ole triviaalia, muttei lopulta hänelle liian vaikeaa) ja koettaa yhyttää Rashidin siellä. Hänen suunnitelmansa on viedä Rashidin mukanaan sumupilvenä jollekin lentokentälle, ja jatkaa sieltä, mieluiten vapaaehtoisesti mutta väkisin jos on pakko
- Al-Dama ja Vapor eivät tiedä toistensa paikallaolosta, kumpikin tietää myös oikean työnantajansa. Jos Al-Dama ja Vapor saavat tietää toisistaan, heidän on käytännössä pakko koettaa jotenkin eliminoida tai neutraloida toisensa.
- Tavoite juonen kulusta: Rashidiin ottaa yhteyttä ensin Al-Dama, sitten kun hän pohtii lähteäkö tämän mukaan, Vapor ilmestyy hänen huoneeseensa ja tekee saman tarjouksen.
- Todennäköisiä loppuskenaarioita: Rashid ilmoittaa, ettei lähde kummankaan mukaan, häntä yritetään viedä väkisin, mutta tämä epäonnistuu.
- Jos Viaticumille mainitaan Al-Damasta ja Vaporista, hän käskee molempia suksimaan tiehensä, tarvittaessa väkisin.
Optionaalisia tapahtumia
- Viaticumin etiikan oppitunti
- Viaticumin magian oppitunti
Kulissien takana koulussa
- koululta puuttuu mentalismin ja musiikin opettajia, uusia haetaan, mutta etenkään mentalistia ei löydy. Dolphinista tulee musiikin sijainen. Musiikkiluokka jää kuitenkin pelaajahahmojen tukikohdaksi.
- opettajat ovat käytännön tasolla sopeutuneet Viaticumiin rehtorina. Useimmat eivät sittenkään pidä hänestä, ja pari (esim. yhteiskuntatieteen opettaja Mr. Long) pyrkii aktiivisesti keksimään keinon saada hänet pois paikaltaan.
- pintaliitäjät ja muut opportunistit kokeilevat, onko Whirlmindin| ja Mystagoguen| poistuminen johtanut valvonnan löystymiseen. Onhan se. Uusia rajoja etsitään, ne eivät tässä pelissä tule vastaan. Heartbreaker| käyttää voimaansa kaikenlaiseen röyhkeään.
Lähiseudulla
- Chicagossa Instituutista kesällä poistunut oppilas MONKEY (12v) aloittaa RELENTLESSin| sidekickinä, ottaa naamion ja nimen IMP.| Heidän ensimmäinen yhteinen vastustajansa on Penikese Islandin vankilasta paennut supervoimainen alamaailmajohtaja Mako.
Muualla maailmassa
- Memphisissä Earthshaker| ja Bloodwolf| taistelevat vastarintasolua vastaan (Bugjitter,| Comet,| Whirlmind.| Vastarintasolu onnistuu juuri ja juuri pakenemaan, kun Earthshaker huiputetaan nestemäisen sementtivuoren alle. (Televisiossa kerrotaan, että Earthshaker taistelee valtiattaren vihollisia vastaan; Comet näkyy, Whirlmind varmasti ei. Lopputulosta ei tiedetä.)
- Arabiemiirikunnissa valtiatar Semiramis takavarikoi hallitsevien perheiden varoja - ei käy paikalla itse, mutta jäädyttää asioita ja antaa paikallisten sotilaidensa hoitaa kenttätyön. Monet emiirit pakenevat maasta, enimmäkseen Kaukoitään. Kulissien takana emiirit joutuvat riitoihin keskenään, ja koettavat kukin kerätä itselleen valtaa toisten yli. (Arabiemiirikuntien tilanne saattaa näkyä vilaukselta televisiossa. Ainakin Rashidin setä, Dubain emiiri on joutunut pakosalle.)
- Chihuahuassa, Meksikossa Semiramisin puolelle mennyt entinen Silver Shieldin supersankari Condor| taltuttaa joukon uutta hallintoa vastustavia sissejä (Tämä näkyy vilaukselta televisiossa).
- Alaska ei vieläkään taivu Semiramisin valtaan huolimatta talvesta kesän keskellä. Talvi ei ole superäärimmäinen, vaan jotain -2 parissa isommassa kaupungissa; erämaassa kesä jatkuu. (Näkyy televisiossa, näyttää siellä tosi hurjalta.)
Lopputuloksia
Al-Dama ja Vapor kävivät taistelun Bonaparten talolla; taistelu päättyi ratkeamattomana, mutta molemmat joutuivat vetäytymään alueelta eivätkä todennäköisesti ole tulossa takaisin.
CategoryMeta