Revision [1705]
This is an old revision of JuoniVanhat made by AdminDare on 2014-02-04 17:03:04.
MENNEIDEN PELIEN JUONIA
#7 Vapautusretki
Helmikuu
Hahmofokus: ?
Runko
Oletan pelissä olevan tulossa suunnilleen seuraavia asioita:
- kurpitsamuukalaisten paniikki
- valentinenpäivän sosiaalihömppä
- matka Washington D.C.:iin hakemaan Spiderhunteria
Pumpkopodien paniikki
Pumpkopodien ryhmätajunta on poiminut kaltaistensa psi-signaalit hazannialukselta. Ryhmätajunta tiedostaa hazannin suunnittelevan apokalyptistä sotaa (he ottavat myös häiriöitä hazannin mukana tulevasta kosmisesta entiteetistä) ja tekevät panikoivaa joukkomigraatiota pohjoiseen, tavoitteenaan päästä ikiroudan tai muuten riittävän kylmän ilmaston alueelle levittääkseen kauhean määrän siemeniä, jotta näistä jotkut voisivat selvitä ja tarrautua hazannien matkaan. Suuria keskittymiä panikoivia kurpitsamuukalaisia asuu Illinoisissa, ja vaikka sellaisenaan pumpkopodit eivät olekaan vaarallisia, lauma niitä voi talloa ihmisiä.
Useita satoja pumpkopodeja ryntää pohjoiseen Pontoosuc, Illinoisin läpi [juuri Mississippin eteläpuolella, 9 kilomeriä Fort Madisonista itään]. Ne tulevat etelän metsäisiltä kukkuloilta ja syöksyvät kohti jokea; ne aikovat uida siitä yli, mutta niiden suunnistustaito on surkea (ne eivät varsinaisesti näe eteensä ja törmäilevät asioihin, mikä ei oikeastaan niitä vahingoita). Pontoosucin 170 asukkaasta ainakin 20 on niiden vauhkoilun tiellä.
Mahdollisia ratkaisuja:
• Tuhota kaikki pumpkopodit. Ei realistista, niitä on liikaa
• Kääntää ne jotenkin syrjään kylän taloista, niin että talot eivät jää niiden ryntäyksen alle. Mahdollisia keinoja ovat raaka voima, psioniikka tai tuli.
• Pelastaa ihmiset tulemasta tallotuiksi, ehkä myös mahdollisimman paljon omaisuutta, koiria, kissoja ja hamstereita.
Jos pumpkopodeja otetaan talteen, Cytokine koettaa selvittää mikä niitä vaivaa. Hänen voimansa eivät tähän pysty, mutta Kayla voi lukea niistä jotain jos joku tulee tätä ajatelleeksi. Kayla aistii, että nämä ovat aistineet muiden kaltaistensa tulleen lähelle (minne?) ja että podit varautuvat suureen muutokseen. On epäselvää, tajuaako kukaan huolestua tästä.
Muaxaarin puhe
Hazannien kenraali Muaxaar| lähettää televisioitse seuraavan puheen (tämä on englanninkielinen versio):
"Tervehdys, planeetta Maan asukkaat. Minä olen Muaxaar, Hazannin itsenäisten laivastojen kuvernööri, kaupunkialus Scholasticin kenraali, ja tarjoan teille apua hädän hetkellä.
Jo miljoonia vuosia sitten tähdissä kulkeneet edeltäjien sivilisaatiot tiesivät, että vapaus on kaikkien tietoisten olentojen perusoikeus. He myös tiesivät, että tämän oikeuden riistäminen yhdeltä on rikos kaikkia kohtaan. Heidän laillaan myös Hazannin itsenäiset laivastot näkevät tyrannian vaaran. Heidän laillaan mekin näemme alistajien ja hirmuvaltiaiden vastustamisen velvollisuutenamme.
"Valtiatar" Semiramis on asettanut itsensä kaikkien ihmissivilisaatioiden ylle ja kutsuu itseään Maapallon yksinvaltiaaksi. Hänen klimatologisia aseita käyttänyt vallankaappauksensa ei ole ainoastaan rikos planeetan asukkaita kohtaan, se on loukkaus ja uhka kaikille sivistyneille lajeille. Mutta jos Semiramis kuvittelee, että kukaan ei voi kajota häneen koska hän on ottanut haltuunsa oman planeettansa sotilaskoneistot, hän on pahasti erehtynyt. Ihmiskunta ei ole yksin.
Vallananastaja ei ole vastannut hänelle suoraan esitettyihin vaatimuksiin, joten toistan vaateemme koko planeetan kuullen: Semiramisin on luovuttava valta-asemastaan, hävitettävä klimatologinen aseensa ja palautettava ihmiskunnan määräysvalta Maapallon legitiimeille valtioille. Sen jälkeen hänen on antauduttava ja asetuttava tuomittavaksi teoistaan. Hänellä on aikaa 48 tuntia.
Mikäli hän ei noudata tätä vaatimusta, Hazannien itsenäiset laivastot antavat täyden sotilaallisen tukensa ihmiskunnan urheille vapaustaistelijoille. Tyrannien muistokirjoitukset kautta galaksin voivat kertoa, mitä tämä tarkoittaa. Maapallolla ei ole mitään paikkaa, jossa Semiramis ja hänen palvelijansa ovat turvassa meidän oikeudeltamme, vihaltamme ja aseiltamme.
Kaikille ihmisille, jotka kärsivät Semiramisin ikeen alla me tuomme toivon viestin. Synkkä vaihe planeettanne historiassa on päättymässä. Semiramisin ja hänen seuraajiensa päivät ovat luetut.
Kiitoksia, ja Jumala olkoon meidän kaikkien tukena."
Semiramisin vastapuhe
Varttituntia Muaxaarin puheen jälkeen Semiramis vastaa:
"Rakkaat alamaiseni planeetalla ja kiertoradalla, sekä hazannin laivastojen tunkeutujat aurinkokunnassamme, sekä kaikki muut jotka saattavat kuunnella ja tarkkailla.
Kenraali Muaxaar ei ole tervetullut Maapallolle tai koko aurinkokuntaan. Ihmiskunta ei halua häntä kotiinsa ja torjuu hänen kaikki aikeensa sekaantua asioihinsa. Muaxaarin ahneus ja himo anastaa Maapallo ihmiskunnalta on hyvin tunnettu. Ihmiskunta on tavannut hänet ja hänen sotakoneistonsa aiemminkin, ja ajanut ne pois. Hazannilaivasto ei pelota meitä, ja kenraalin kuvitelma siitä, että yksikään ihminen näkisi häntä minään muuna kuin vihollisenaan on täyttä harhaa.
Maapallo ja aurinkokunta on minun suojeluksessani. Minun vaatimukseni Muaxaarille ja hänen laivastolleen on: kääntykää takaisin ja palatkaa sinne mistä tulittekin. Te olette tunkeutujia minun valtakunnassani, enkä anna teidän jäädä. Poistukaa aurinkokunnan uloimpien rajojen taakse - Oortin pilven tuolle puolen - ja menkää sieltä jonnekin, missä teidän läsnäoloanne suvaitaan. Teillä ei ole lupaa tulla metriäkään lähemmäs Aurinkoa, eikä lupaa viedä vetyatomiakaan täältä lähtiessänne. Ainoa vastaus, jonka teiltä tarvitsen tai hyväksyn on loittoneva jälki alustenne moottoreista.
Mikäli tätä vaatimusta ei noudateta, Muaxaar ja hazannilaivasto lähetetään takaisin väkivalloin. Maapallo ei ole eikä koskaan tulekaan olemaan hazannien vallassa, ja mikäli tämän asian palauttaminen Muaxaariin mieleen vaatii voimankäyttöä, ihmiskunta on täysin valmis tarjoamaan oppitunnin. Meillä on tähän riittävä tiede, teknologia, magia ja tahto. Hazannilaivasto voi kääntyä ja palata joko ehjänä tai sirpaleina, omien valintojensa mukaan.
Toivotan kaikille hyvää yötä ja hyvää onnea."
Washington D.C
Washington D.C.:ssä on seuraavat puolustuskehät
Uloin vyöhyke
30 km kaupungin rajoilta. Sotilaiden partioima alue, 94 kilometriä piikkilanka-aitaa, muutama panssaroitu tarkistuspiste menee läpi. Piikkilangan jälkeinen alue on miinoitettua (USA ei ole allerkirjoittanut Ottawan sopimusta) lumen peittämää hylättyä lähiötä. Maata pitkin liikkuminen on todella hidasta - lunta ei ole luotu kuuteen kuukauteen - ja lentämistä tarkkaillaan tutkilla ja satelliiteilla.
Lentäviä kohteita ammutaan epäsuoralla tulella ja pakotetaan ne maahan. Sen jälkeen paikalle toimitetaan partio. Ensimmäinen partio on tunnusteleva (kourallinen sotilaita, joiden tehtävä on vain kertoa mitä näkevät; heidän odotetaankin tulevan voitetuiksi). Seuraava partio on kolkkausisku: ensimmäisen partion raporttien perusteella lähetetään joko pari superia tai muuta järeää aseistusta.
Alueella lämpötila on n. -10°C. Vyöhykkeen läpi kulkee huoltoajoneuvoja, käytännössä pelkkää sotilaskalustoa joka siirretään siviilirekoista suurissa varastohalleissa. Mukaan hiipiminen on vaikeaa, koska rekat punnitaan tarkasti saapuessa ja lähtiessä. Yli 100 kg heitto oletetussa massassa johtaa uudelleentarkistukseen.
Helpoin keino sivuuttaa tämä on ottaa diplomaattien käyttämä tie etelästä. Täällä tarkistukset ovat pinnallisia, mutta toisaalta varustekuljetuksia ei ole.
Poikkeamia: Vastarinnan Baltimoren osasto on tunkeutunut tänne pohjoisesta. Pysyvässä tukikohdassa toimii paikalle tuotuja vakoilijoita piilossa sateliiteilta. Vakoojat ovat baltimorelaisen Patchwork-supersankarin liittolaisia. Patchwork itse toimii täällä myös.
Nyt: Telesiirto ei ole optio, joten partiot liikkuvat snowcateilla 10 MPH (Running 3). Niiltä kestää ainakin 15 minuuttia päästä paikalle minne tahansa. Supereita ei ole, joten B-hyökkäys tehdään helikopterilla.
[ST.: 7, BODY: 9, AV: 5, EV: 8, Range: 9, Flight: 7, Radar Sense: 19, Hardened Defenses, R#: 2; 2 missiles DEX 12, BODY 2, AV 6, EV 13, Flight 12]
Sotilasalue
District of Columbia itsessään on täysin lumen ja jään peittämä alue. Tällä alueella sijaitsevat sisemmät sotilaspuolustukset, kuten D.C.:n massiivinen ilmapuolustusjärjestelmä. Lämpötila on -15°C. Aluetta ympäröi 4 metriä korkea jäinen muuri ja tarkat lämpötilasensorit havaitsevat liikkeen sen tuntumassa.
Alueella toimii prikaati (3000 miestä) ja sitä johtaa eversti Rodney Clegg. Tällä alueella poikkeamat ovat hyvin harvinaisia. Tyypillisesti prikaatin käytettävissä on ainakin pari Semiramisin naamioitunutta seuraajaa, tavallisimmin Nitro tai Bludgeon. Sotilaiden lisäksi alueella asuu 1500 siviiliä, jotka toimivat tukitehtävissä. Heitä varten muutamassa rakennuksessa on edelleen lämmitys ja huolto.
Alueelle saavutaan neljän tarkastuspisteen kautta; kolmesta tulee tarvikkeita, neljännestä pelkästään diplomaattipostia. Neljäs piste tarkisteaan keveimmin.
Nyt: Semiramisin superit ovat kiinni muualla, ja D.C.:n sotilaat ovat omillaan. Ilmakehäpuolustusta on tehostettu ja muureille on kuljetettu konekivääreitä.
Hallinnon ydin
Semiramisin palatsi on liki 500 metriä korkea jääpiikki, joka kohoaa D.C.:n keskustan päälle. Sen juuri on lunta ja jäätä. Palatsin alimmissa kerroksissa on tiloja vieraileville diplomaateille, jotka tapaavat kasvokkain Semiramisin tai jonkun hänen edustajansa. Näitä tapaamisia on alle 40 päivässä; Semiramis on ulkoistanut hallintoa tehokkaasti.
Palatsiin on useita sisäänkäyntejä, ja monet niistä eivät näytä lainkaan vartioiduilta. 500 metrin säteellä palatsista Semiramis ei tahdo lainkaan sotilaita, ja kuka tahansa siellä kulkeva herättää helposti hälytyksen. Niinpä 500 metrin päässä on 8 metriä korkea jäämuuri. Sen alta johtaa tunneleita itse palatsin kellarissa sijaitseviin huoltotiloihin. Kuljetusrekat saapuvat niihin. Palatsin kellarissa työskentelee ehkä 150 huoltohenkilökunnan jäsentä - sotilaita ja siviilejä valtaosaltaan.
Sisimmälle alueelle saapuvat diplomaatit tarkistetaan vartiokompanian toimesta. He kulkevat viimeiset 500 metriä kävellen (tai pyörätuolilla, mutta omin voimin joka tapauksessa) purevassa kylmyydessä muistutuksena siitä, kuka on todellinen valtias. Autot jätetään jäästä tehtyyn halliin.
Palatsin ympärillä seisoo jääpatsaita, joiden aihepiirit vaihtelevat: on Sun Tzu, Aleksanteri Suuri ja Assyrian kuningatar Shammuramat - mutta myös Kratos, Ezio Auditore ja Megatron. Eräs patsaista on kiveksi muutettu ja sittemmin lumen peittämä Spiderhunter.| Krokotiilipatsas on 5 metriä pitkä kuonosta häntään (oudossa seisovassa asennossa vain 3,5 m korkea), koostuu paikallisesta kivestä ja painaa noin 1000 kg.
Nyt: Hallintopalatsi on lähes tyhjä;
• Semiramis ja Loy ovat asteroidilla kiertoradalla koordinoimassa puolustusta (lentänyt omin voimin LEO:lle, jossa on Palladiumin raketti, ja sen avulla siirtynyt AP-426:lle)
• Viaticum istuu voimansa tyyssijassa Transylvaniassa ja toimii sieltä käsin varatelesiirtäjänä; Heartbreaker on hänen mukanaan
• Earthshaker ja Filament ovat Ranskassa hajottamassa eurooppalaista vastarintasolua.
• Condor ja Wargamer ovat Richmondissa huolehtimassa diplomaattien turvallisuudesta
• Bloodwolf on Koreassa jäljittämässä Sky Whipiä
D.C.:ssä paikalla ovat tällä hetkellä Nitro| sekä kontraktoriksi vankeja vartioimaan pestattu Artillery.| Sotilaiden kanssa jossain ulommilla puolustuskehillä hengaa Bludgeon.
Vankien| vapautus
I7 ei ole ainoa, joka on havainnut Semiramisin olevan distraktoitunut ja tilaisuutensa tulleen. Lumesta käsin paikkaa tarkkaileva Patchwork on tajunnut suurimman osan palatsin supereista poistuneen. Arvellaan, että Sky Whip tuo heidät heti takaisin jos paikkaan koetetaan tunkeutua, ja joka tapauksessa glasiaattori on muualla. Mutta Semiramisin vankien oletetaan olevan palatsissa. Sisään voisi ehkä mennä joku hiiviskelytaitoinen Vastarinnasta. Relentless olisi paras ehdokas, mutta hän ei halua poistua Chicagosta pitkäksi aikaa.
Käytännössä tehtävä jää Baltimoren solun vastuulle. Solua johtaa Engage,| mutta hän ei ole mikään hiiviskelijä. Patchwork| ei ole hyvä nopeaa toimintaa vaativissa asioissa. Hard Catch on heikko kylmässä. Jäljelle jää Micronaut,| joka on livahtanut palatsiin ja koettaa paikantaa vankeja. Hänen pulmansa on, että hänellä ei välttämättä ole riittävästi vääntöä vapauttamaan ketään.
Pelissä Micronautin funktio on olla lähinnä ylimääräinen häiriötekijä palatsin luona.
Kulissien takana koulussa
- Semiramisin hallintoa vastustavat opettajat Mr. Long ja Mr. Spanning ja Dolphin| selvittävät Viaticumin mahdollisia heikkouksia
- Konchady on tavannut hazannit aiemminkin, 1980-luvulla jolloin Muaxaar yritti manipuloida suurvallat sotaan. Hän tietää Muaxaarin himoitsevan vain asuinkelpoista planeettaa, ja että tällä ei ole mitään hyviä aikomuksia ihmiskuntaa kohtaan. Koulu vetäytyy puolustusasetelmaan
Muualla maailmassa
- Hazannilaivasto ottaa yhteyttä ihmiskuntaan, ja kertoo tulevansa vapauutamaan Maan Semiramisin vallasta. Avaruusolennoista enemmän tietävät osaavat heti sanoa, että hazannit ovat militaristinen ja rasistinen teokratia, eivätkä he vapauta ketään mistään, he vaan haluavat itselleen jalansijan planeetalta.
- Hazannien maahanlaskujoukkoja saapuu moneen paikkaan, lähimpänä Colorado, jossa he koettavat vallata Petersen Air Force Basen ja Yhdysvaltain ydinpuolustuskontrollin (hazanneilla ei ole mitään aikomusta omaan ydinsotaan, he haluavat poistaa ihmiskunnan kapasiteetin iskeä vastaan ydinaseilla). Coloradossa Hammerdancer ja Negacorpiin asettuneet superrikolliset asettuvat heitä vastaan. Muita laskeutumispaikkoja on ainakin Brasiliassa, Australiassa, Thaimaassa ja Keniassa - lämpimillä alueilla.
- Semiramis kerää vastaiskua muukalaisia vastaan, mutta hajaannus hänen omassa leirissään vaikeuttaa menoa; telesiirtyjä Sky Whip pakenee fobioidensa vuoksi, ja Crabman| täytyy teloittaa niskuroinnista; Ultrawave| kieltäytyy yhteistyöstä. Sky Whipin karkaamisesta johtuen suunnitelma lähettää Starseed-avaruusolento| etäisyydelle, josta Sky Whip voi telesiirtää sen sisällä odottavan iskuryhmän hazannien luo viivästyy.
- Heartbreaker| on toimitettu Washington D.C.:in ja värvätty Semiramisin palvelukseen. Semiramis ei ole kovin innoissaan siitä, että Viaticum tuo hänelle lapsia, mutta hyväksyy sen, että pikku sosiopaatti sopii parhaiten hänen alaisuuteensa, ja missä tahansa muualla hän aiheuttaisi kohtuuttomasti ongelmia.
- Mystagogue| pakenee Semiramisin tyrmästä astumalla toiseen ulottuvuuteen. Hänen vankilansa on toki antimaaginen, mutta hän livahtaa sieltä huiputtamalla vartijan resitoimaan sanat, jotka kutsuvat hengen joka on hänelle palveluksen velkaa. Henki raottaa verhoja maailmoiden välillä sen verran, että Mystagogue onnistuu livahtamaan. Syynä pakoon on, että hän on aistinut hazannien mukanaan tuoman kosmisen entiteetin, ja kokee velvollisuudekseen lähteä taistelemaan sitä vastaan.
#6 Toinen perspektiivi
Hahmofokus: ?
Runko
Tämän numeron runko on pelaajien käsissä. Peli saattaa jakautua kolmeen osaan:
- Joulu (jaetaan lahjoja; tapahtunut menneisyydessä)
- Uusivuosi - New York City?
- Koulupäivät
Rytmi ei ole kovin traditionaalinen, varsinaista juonen kaarta ei ole. Pointtina on antaa hahmoille tilaa selvitellä niitä asioita, joita ei ole ehditty välissä käsitellä.
- Ancient Guardian ja Shadowin| mielikuvitusmaailma
- opettajakunnan näkemyksiä Semiramisista
- kurpitsamuukalaisten paniikki
Kulissien takana koulussa
- Semiramisin hallintoa vastustavat opettajat Mr. Long ja Mr. Spanning saavat Dolphinin| varovaisesti mukaan kannalleen. Konchady on samaa mieltä heidän kanssaan, mutte tahdo tuoda kiistaa kouluun
- Semiramisin puolella on tietenkin Viaticum.| Vallankaappauksen hyvänä asiana näkee Ms. Calvin - entinen taisteluandroidi (Unsouled)| näkee hyvät asiat, joihin Semiramis pyrkii. Varovaisesti vallankaappausta tukee myös Mr. Wei, joka tosin näkee demokraattisen prosessin syrjäyttämisen suurena ongelmana.
Muualla maailmassa
- Hazanni-nimisen alienipossen laivasto on saapunut aurinkokuntaan. Hazannit ovat nähneet Semiramisin vallankaappauksessa tilaisuuden valloittaa Maapallo; he ovat yrittäneet tätä aiemminkin, mutta poikkeuksetta epäonnistuneet. Nyt heidän tavoitteensa on saapua paikalle julistaen, että he ovat tulossa pelastamaan ihmiskuntaa diktatuurin alta, heittää Semiramis pois ja asettaa itsensä tämän tilalle diktatuuriin (ja sitten puhdistaa planeetta ihmisten vastenmielisistä instituutioista ja asettaa oma teokraattinen hallintonsa sen tilalle). Hazannit eivät vielä tiedota saapumisestaan, mutta muutama muukalaisinvaasiolle herkkä taho planeetalla on jo heidät havainnut; mm. kurpitsamuukalaiset sekä Cirrusin isä Loy.| (Hazannit ovat enemmän Plan B:ssä näkyvä elementti, mutta niiden saapuminen kyllä näkyy myös Invinciblessä
- Semiramisin muutamat muutokset alkavat näkyä: huumeiden vastaisen sodan lopettaminen on poistanut USA:n vankilaongelman, Pohjois-Korean hallinnon yli on kävelty (uusi diktaattori on asetettu, mutta tämä on paikallinen kenraali jolla on terveemmät näkemykset), Kiinassa ympäristötuhoja on pysäytetty, Afrikassa lääkepatenttien yli kävelemällä kaiverretaan malariaa ja AIDS-ongelmaa pois.
#4 Flashback
Hahmofokus: Eightball?
Yleiskuva
Suoraan sanoen, tästä saattaa tulla koordinaation puolesta yksi vaikeimmista peleistä, mitä kukaan on ikinä vetänyt.
- vastarinta haluaa värvätä Flashbackin| katsomaan menneisyyteen
- värvääjät joutuvat väärinkäsitykseen ja taisteluun Flashbackin kanssa
- koululaiset saapuvat paikalle kesken yhteenoton, tempautuvat mukaan
- Flashbackin voimat kimmottavat hahmoja menneisyyteen, josta he palaavat takaisin aina kun ovat aiheuttamassa paradoksin
- jos Flashbackille saadaan kerrottua, mitä hänestä halutaan, hän rauhoittuu
- jos kaikki hakataan tajuttomiksi, Flashback poistuu ja tilanne päättyy
Flashbackin voimia käsitellään tässä enemmän automaattisena erikoisefektinä kuin varsinaisten sääntöjen mukaan. Noppia kannattaa toki heittää, mutta käytännössä Flashback on riittävän kova pudottamaan kenet tahansa menneisyyteen (tosin korkeintaan 1-2 henkilöä kerrallaan).
Aina kun menneisyydessä oleva mieli on aiheuttamaisillaan paradoksin, se kimpoaa takaisin nykyisyyteen ja ottaa 1 pisteen WILL-damagea (sankaripisteellä 0). Menneisyydestä voi palata nykyisyyteen myös kun "kohtaus loppuu"; tämä ei aiheua WILL-damagea.
Jos nykyisyydessä oleva mieli ottaa efektiä Flashbackin voimista, se kimpoaa menneisyyteen (samaan kohtaan jossa kaverit ovat, luultavasti). Käytännössä: jos nykyisyydessä hahmo ottaa kovan iskun mistä tahansa (tai koettaa poistua alueelta, tai muuten moinen tuntuu sopivalta), hän putoaa menneisyyteen.
Henkilöt:
Paikalla nykyhetkessä:
- FLASHBACK,| supervoimainen erakko, nelikymppinen bikeri ja metallifani, enemmän hyvis kuin pahis, pääasiassa välttää ihmiskontaktia mutta jos voimille löytyy hyötykäyttöä, suostuu kyllä tekemään niillä asioita
- HAMMERDANCER,| superrikollinen, tällä hetkellä Vastarinnan Coloradon solun kersantti, ei pidä Semiramisista
- HUSH,| superrikollinen, Vastarinnan Coloradon solussa, mukana rahasta
- YELLOWSTONE,| supervoimainen koira ulkoavaruudesta, Flashbackin lemmikki
Muita osallisia:
- RELENTLESS,| Vastarinnan ulkojäsen, manipuloi muita menemään Flashbackin luo muttei juuri näyttäydy
- NEGA,| supervalkokaulusrikollinen, Vastarinnan Coloradon solun johtaja, Hammerdancerin ja Hushin pomo, ei näyttäydy.
Bonushahmoja:
- TECH JINX, Hammerdancerin ja Hushin liittolainen Vastarinnassa. Jos nykyhetki tuntuu tarvitsevan lisähahmoja, voidaan todeta, että myös Tech Jinx on paikalla. Tällöin hänellä on pari voimatasolla 7 toimivaa gadgetia.
Sekä nykyisyydessä että menneisyydessä peli on jaettu karkeasti kohtauksiin. Kohtaukset eivät ole absoluuttisen tärkeitä noudattaa, mutta niiden avulla on mahdollista jotenkin pitää kiinni siitä, että asiat etenevät about samaan tahtiin. Tosin jos asiat menevät toisin, kohtauksia voi heittää romukoppaan.
Nykyhetki
Paikka: Blaine County, Nebraska (500 km koululta), todella harvaan asuttua karjanhoitoaluetta. Gavin Abramsin, aka Flashbackin talo, syrjässä kaikesta. Alkutalvi, maassa on hieman lunta, päivä on harmaa ja pilvinen, lämpötila ehkä -2. Lähimpään toiseen taloon on useita kilometrejä.
Aika: Lauantai, 7.12. 2013, kello 12:47
Tapahtumakulku ennen pelin alkua:
- 12:30 Hammerdancer ja Hush saapuvat paikalle. Flashback tunnistaa heidät superrikollisiksi, loikkaa johtopäätöksiin, kimmottaa Hammerdancerin menneisyyteen
- 12:35 Hush paljastuu Yellowstonelle, bolttaa tätä
- 12:40 Flashback saa pudotettua myös Hushin menneisyyteen. Sekä Hammerdancer että Hush ovat tiedottomia, ja Flashback miettii mitä tehdä heille
- 12:45 Kuorolaiset lähestyvät taloa. Lightning Dust on etäscouttaamassa ja erossa muista. Grace hiipii sisään, mutta paljastuu Yellowstonelle. Kuorolaiset syöksyvät talolle. Hammerdancer herää.
- 12:46: Cirrus tunnistaa Hammerdancerin, taistelu puhkeaa. Hammerdancer lyö Runen seinän läpi. Flashback pudottaa Runen menneisyyteen. Lightning Dust lentää kohti paikkaa.
- 12:46:15 Unity käy leijonana Gracea jahtaavan Yellowstonen kimppuun. Flashback pudottaa Unityn ja Gracen menneisyyteen. Hush palaa menneisyydestä.
- 12:46:30 Yellowstone syöksyy sisään ja käy Hammerdancerin kimppuun. Cirruksen voima täyttää talon hiekkamyrskyllä. Kukaan ei näe mitään. Flashbackin voima iskee kaikkiin vielä jäljelläoleviin.
Alkupisteet
RUNE herää kukkulan kyljessä, jonne hän on lentänyt 30 metriä läheisestä maalaistalosta (seinässä on reikä). Talossa on käynnissä kauhea taistelu näkymistä päätellen. Rune ei ole vahingoittunut (Hammerdancer ei lyö tarpeeksi kovaa) mutta on sekava. Muutaman asian tekemisen jälkeen hän putoaa menneisyyteen ja liittyy kohtaukseen muiden kanssa.
LIGHTNING DUST sai Flashbackin voimasta lentäessään, ja syöksyy nyt vapaapudotuksessa kohti maanpintaa. Herää ehkä 20m korkeudessa (ehtii hyvin oikaista).
RASHID on talossa, jossa raivoaa Cirrusin tekemä hiekkamyrsky. Hän ei näe mitään, ja aivan hänen vieressään Hammerdancer pistää olohuonetta remonttiin etsiessään Flashbackia (joka on paennut hiekkamyrskyä kylpyhuoneeseen, Yellowstone taas koettaa purra Hammerdanceria).
GRACE ja UNITY ovat pihalla omenapuiden alla. Unity on muuttunut takaisin ihmismuotoon Flashbackin voiman osuttua häneen (oli hetki sitten leijona)
CIRRUS on kuistilla säleinä olevan oven vieressä, hiekkakasan keskellä. HUSH on juuri saapumassa kulman takaa, niinikään disorientoituneena ja vailla muistoja siitä, miksi on täällä. (Hushin takaumat vievät hänet Penikese Islandin vankilapakoon, Missouri-Iowa -rajalle sekä taisteluun liitttovaltion joukkoja vastaan Coloradossa.)
EIGHTBALL on ulkona alkutilanteesta; hän on tiellä ja tulossa kohti.
HAMMERDANCER on talon sisällä, silmät ja suut täynnä hiekkaa, taistelussa YELLOWSTONEN kanssa, ja niinikään täysin vailla tietoa siitä, missä on tai miksi. (Takaumissaan hän on mm. Manhattanin lumimyrskyssä syyskuussa, Coloradossa ottamassa käskyjä Negalta sekä Chicagossa)
Nykyisyyden fiiliksen pitäisi olla epätoivoinen ja vaarallinen, sen pitäisi olla vain tilanne, jossa joutuu koko ajan tappelemaan henkensä edestä ja jossa ei ehdi mitenkään keskustella muiden kanssa. Nykyisyyteen putoaminen tulisi nähdä huonona asiana - menneisyydessä ehtii punoa juonia, nykyisyydessä ei. Aika hyvin tämä toteutuu sillä, että Hammerdancer ja Yellowstone ovat niin kovia vastustajia, ja että Hushin voima estää helposti keskustelun. Mutta hahmot, jotka alkavat käydä mutkikasta keskustelua keskenään pitäisi oikeastaan saman tien pudottaa takaisin menneisyyteen. Flashbackin voima voisi vaikka toimia siten.
Erillisiä kohtauksia:
- herääminen Flashbackin voimien vaikutuksesta, superrikollisten paikallaolon hahmottaminen, matsia Hammerdancerin, Hushin ja Yellowstonen kanssa. Flashbackia ei näy
- tauko yhteenotossa (Hammerdancer saadaan jotenkin nurin hetkeksi?), orientoitumista
- Flashback ottaa prätkän ja pakenee Yellowstonen kanssa. Hammerdancer ja Hush lähtevät takaa-ajoon Hammerdancerin maasturilla. Eightball tulee vastaan, pirstoo Flashbackin prätkän? Saa iskun tämän voimasta ja joutuu menneisyyteen. (Tosin, voi olla vähän vaikea saada Tommi käymään suoraan prätkän kimppuun; tämä onnistuu paremmin jos Flashback on onnistuttu maalaamaan jotenkin pahikseksi.)
- Toinen kierros Flashbackia vastaan. Ehkä mukana sivullisiakin, niin että saadaan lisää liikkuvia osia.
Menneisyys
Menneisyydessä tapahtuneet asiat ovat todella oikeasti tapahtuneet. Kun tilanne on ohi, hahmot muistavat kaiken tapahtuneen ja osaavat jäsentää sen (tosin heidän aikakuvansa hyppii koska kokemus on ollut samalla tavoin pirstaleinen kuin hahmoille - ts. hahmon muistijärjestys on sama kuin pelaajan kokemusjärjestys).
Erillisiä kohtauksia:
- 11.9. - Rashidin syntymäpäivät
- lokakuun puoliväli - tapaaminen Hushin kanssa Missourin rajalla
- marraskuun puoliväli - tapaaminen Hammerdancerin kanssa Chicagossa
- 6.12. - matka rekan kyydissä kohti Nebraskaa
Lisäksi hahmoja voi heittää myös muihin menneisyyden tapahtumiin (bussimatka takaisin Halloween-bileistä, Ancient Guardianin oppitunti jne jne)
Synttärit
ke 11.9. Rashid saa sairaasti lahjoja. Unity ja orichalcum-koru. Terveisiä "Aaron Tappen"ilta, mukana hopeanharmaa silkkinensolmio, jossa on Dubain emiirikunnan vaakuna. Musiikkiesitys. Lahjoina sarjakuvia yms. Miss America antaa 911-tragedialla ja sankaruudella mehustelevan nyyhkykirjan. Glass antaa tyylikkään, tummanvihreän naamion jossa on juuri ja juuri havaittavaa kuviointia (ja joka näyttää pahisnaamiolta). Amazialta tulee setti kentuckylaisia käsinpakattuja maustekastikkeita (Bluegrass Sauces).
Hush ja Missourin raja
Lokakuun puolivälissä Missourin kautta saapuvat etelän ja itärannikon pakolaiset aiotaan päästää rajan yli (Liittovaltion . Raja-aidan toiselle puolelle on pystytetty väliaikaista asutusta, kaikilta saapujilta otetaan nimi ja sormenjäljet. Aiemmin täällä oli tapahtunut ilkeitä välikohtauksia, joten nyt paikalla on supereita hieman auttamassa. Instituutti on sopinut kuvernöörin kanssa että näin tehdään; yhteyshenkilönä paikan päällä toimii kuraattori Calvin.
Olot väliaikaisasutuksessa ovat selvästi surkeat. Ainakin yksi etsintäkuulutettu rikollinen (raha-autoja ryöstänyt ja ihmisiä sairaalaan ampunut Constantin Brody Alabamasta) koettaa aidan yli; hänellä on pistooli ja hän on valmis ottamaan panttivangin. Sade piiskaa ihmisiä, sää on kylmä ja kurja. Toisella rajanylityspisteellä päivystää muita koululaisia, mm. Fighting Raptor ja Four-Fist.
Muualla rajanylityspaikalla ylitse tulee Nega| ryhmineen. Tästä ryhmästä Hush| joutuu tulevaisuusminänsä possessoimaksi, ja tajuaa koululaisten olevan avain hänen ongelmiinsa. Hän koettaa napata jonkun heistä syrjään voidakseen puhua tämän kanssa. Hän ei tiedä mitä on tapahtumassa, ja on jokseenkin sekavassa tilassa - hän saattaa hyvinkin päätyä taisteluun lasten kanssa. Tässä on helppo kohta aiheuttaa paradoksi, koska Hush ei vahingoitu tai jää kiinni.
Hush on jokseenkin tietoinen siitä, etteivät kuorolaiset ole hänen vihollisiaan, mutta hän ei tiedä, mikä tämän konteksti on.
Hammerdancer ja Chicago
Viikkoa ennen Kiitospäivää oppilaat ovat kulttuurikierroksella Chicagossa. Taidemuseot saattavat kiinnostaa kultturellimpia pentuja, mutta muuten suurkaupunki on Semiramisin valtakunnassa hieman karu kokemus. Monet paikat ovat kiinni ja kaduilla on sekä kansalliskaartin että Valtiattaren sotilaita. Hammerdancer on paikalla auttaakseen Relentlessiä kiskomaan järvestä sinne uponneen Cuben taistelurobotin. (Relentless ei tahtonut Engagea - hän tajusi, että Loy on mennyt Semiramisin puolelle.)
Jos asioiden luonne ei ole vielä selvinnyt kaikille, romua nostanut Hammerdancer häkeltyy nähdessään lapset ja koettaa ravistella heistä ulos vastauksia - ja tämä tietysti kimmottaa hänet oitis takaisin nykyisyyteen. Jos lapset koettavat nostaa meteliä Hammerdancerin suhteen, heille käy samoin. Oikeassa historiassa hahmot vain kulkivat toistensa ohi tässä eivätkä edes nähneet toisiaan.
Pelin kulku
Peli voisi mennä esim. näin. Mutta: pelaajat ovat arvaamattomia ja saattavat tehdä asiat täysin eri tavoin. Silloin pitää improvisoida todella luovasti.
- Rune herää kukkulan kyljessä nykyisyydessä. Ehtii tehdä ehkä kolme erillistä asiaa tai käyttää jonkun puoli minuuttia, ei näe kavereitaan, ennenkuin sinkoaa menneisyyteen. 1-2 min
- Rashidin synttärit. Kaikki ovat menneisyydessä ja viettävät bileitä. Lyhyitä pyrähdyksiä heräämiseen muillekin, yksi kerrallaan. 1 - 1.5h
- Muistikuvia mm. Halloweenista palaa jollekulle. Kun kukin tekee jotain paradoksaalista, hän kimmahtaa nykyisyyteen. 30 min
- Nykyisyyden eka kohtaus, supervoimaista taistelua Hammerdancerin ja muiden kanssa. Turpaan saavat palaavat menneisyyteen, samoin käy jos tilanne täysin pysähtyy. 15 min
- Menneisyyden toka kohtaus: Missourin raja ja Hush. 30 min - 1h?
- Nykyisyyden toinen kohtaus - taukoa matsissa. Kenties keskustelua Hushin kanssa? Hush ei muista tarkalleen, mitä oli tekemässä, ei ole varma, ovatko koululaiset vihollisia vai liittolaisia.15 min?
- Menneisyyden kolmas kohtaus: Chicago ja Hammerdancer. Ehkä Relentless?? 30 min?
- Nykyisyyden kolmas kohtaus: Flashback pakenee prätkällä. Eightball tulee häntä vastaan. Prätkä menee palasiksi. 10 min?
- Menneisyyden neljäs kohtaus: rekassa kohti Nebraskaa. 15 min
- Nykyisyyden neljäs kohtaus: Flashback ja Yellowstone tavoitetaan jossain. Hammerdancer yrittää yhä piestä kaikkia, Flashback paiskoo ihmisiä menneisyyteen. Tämä kohtaus päättyy vasta, jos joku tajuaa, että Flashbackin kanssa halutaan puhua, ja syyn tähän, tai vaihtoehtoisesti siihen, että kaikki ovat tainnoksissa. ?? min
#3 Kapinalliset
Pelataan 27.10.
Hahmofokus: Unity, toissijaisesti Cirrus ja/tai Lightning Dust
Runko
- pelkokorut
- aarteenmetsästys Davenportissa
- Kaliforniaa kohti matkustavat Whirlmind, Comet ja Bugjitter pyrkivät Instituutille hengähtämään. He ovat ensin päätyneet Davenportiin Mystagoguen talolle, mutta Mystagogue ei olekaan siellä. Heidän seuraava arvionsa on, että tämä on koululla, joten he ovat aikeissa suunnata sinne saamaan hoitoa ja keräämään tarvikkeita (ja toivonsa mukaan myös liittolaisia).
- Bugjitter on haavoittunut (yhteenotto Artilleryn| kanssa edellisiltana, tarvitsee hoitoa
- valitettavasti Mystagoguen on rehtorina korvannut Viaticum, ja Earthshaker sekä Bloodwolf ovat heidän kannoillaan
- hilarity ensues, Davenportissa varmaan tapellaan
Detaljeita
Yläastelaisilla on monesti ollut tapana viitata kintaalla koululle ja lähteä läheiseen kaupunkiin pelkokorujensa kanssa. Siellä on klassista käydä syömässä jättipizzeriassa ja sitten hajaantua kujeilun pariin. Rakennetta operaatioon tuo satunnaisjoukkueilla tehtävä aarrejahti: klassisesti joukkueet on arvottu, ja niin tälläkin kertaa. Joukkueet arvotaan, niitä on yhteensä 6, puoleen näistä pelaajahahmot päätyvät (purple, black, pink, muut ovat green, yellow, white). Virallisena valvojana toimii edellisvuoden voittajajoukkueen edustaja (Gecko| ja Walter Kwang). Tämän vuoden palkintona on grab bag satunnaista hyötyroinaa, paikkana Davenportin kaupunki.
Toisten satuttaminen on kiellettyä. Tyylipisteitä saa 0-12, ja löydettäviä asioita on 20. Perinteisesti ja koulun sääntöjä noudattaen jahti päättyy puoliltaöin; yhtä perinteisesti puoliyö lasketaan Kalifornian ajan mukaan (kello 2 aamulla Iowassa).
1 pullollinen punaviiniä (avaamaton) [7]
2 laserpistooli [11]
3 skunkki [9]
4 Tyyni valtameri [8]
5 Kenian lippu [8]
6 oikean pelaajan signeeraama baseball [9]
7 pääkallo [6]
8 taikamiekka [10]
9 valokuva ryhmän jäsenestä pankkiholvin sisällä [10]
10 T-paidat vähintään viidestä Silver Shieldin jäsenestä [9]
11 rasiallinen tuoreita karhunvatukoita [8]
12 hirviö [7 / 15]
13 sadan litran hyytelö [6]
14 väri ulkoavaruudesta [8]
15 Madonna [7 / 13]
16 puolikas lehmä [5 / 10]
17 kitarasoolo [8]
18 neliapila [9]
19 ajatus [13]
20 aarrekartta [7]
Luku on luokkaa "jos ei muuta keksi, tässä vaikeusaste". Hyvä idea vähentää vaikeusastetta huomattavasti; välttämättä ei tarvii heittää lainkaan.
Kaikkien pitää olla esineitä, ts. sellaisia, jotka voit antaa tuomareille. Jokaisesta saa 1 pisteen; löydöstä joka on selvästi parempi kuin muiden sama saa 2, löydöstä, jota kellään muulla ei ole, saa 3. Lisäksi joukkue voi saada tyylipisteitä: jokainen joukkue valitsee yhden toisen joukkueen, jolle antaa 2 tyylipistettä, ja tuomari antaa niinikään kaksi. Tyylipisteistä voi käydä kauppaa pelin aikana (diilejä voi noudattaa tai sitten ei).
Teoreettinen maksimi on 72 pistettä. 44 pistettä on korkein aikakirjoissa oleva tulos (20 löydetty, +6 kuudesta parhaasta +8 neljästä uniikista, +10 tyylipistettä). Tuloksen sai 2002 joukkue, johon kuuluivat mm. Comet| ja Omen.
Pelissä| ei ole tarkoitus laskea pisteitä liian tarkasti tai keskityä jokaisen esineen jahtaamiseen; lähinnä haetaan niitä, joihin liittyy jotain kiinnostavaa pelaamista. Välillä sotketaan ihmissuhdehöttöä; tästä kuva:
HAHMO | PELKO | PANOS AARREJAHTIIN |
Rune | peilistä tullut kaksoisolento | NVM |
Eightball | avovesi, käärmeet (merikäärmeet) | NVM |
Grace Moore | pimeä, koirat | NVM |
Lightning Dust* | hukkuminen | NVM |
Unity | käärmeet | NVM |
Rashid | NVM | NVM |
Cirrus | kiusaaminen ja sosiaalinen rääkkäys, pimeä | NVM |
Nefario | seksi (tyttöjen kanssa) | Hirviö (voi kutsua pienen pimeyshirviön ja panna sen purkkiin) |
Gunster | kotia lähellä olleen kirkon pastori | Puolikas lehmä (täysin valmis marssimaan niitylle, ampumaan lehmän ja pistämään sen halki) |
Amazia | tyylittömyys | Madonna (tietää ostarin, jossa on iso pahvi-Madonna) |
Heartbreaker | Whirlmind | Punaviinipullo (pyytää joltakulta) |
Fighting Raptor | ahtaat paikat | Baseball (tietää stadionin trophykaapin sijainnin; 3 palloa) |
Miss America | addiktoituminen suonensisäisiin huumeisiin | Väri ulkoavaruudesta (yliopiston geologian museossa on meteoriitin pala) |
Four-Fist* | ydinsota | Baseball (tietää saman trophykaapin kuin Raptor) |
Kayla Parakees | pahaksi muuttuminen | Pääkallo (koe-eläimen kallo high schoolin labrasta, kunhan se palautetaan jälkikäteen) |
Laserburn* | pikkuveljen (Searchlight) kuolema | Laserpistooli (polttaa laserkatseella pistoolin muotoisen kolon esim. tiileen) |
Glass | pettymyksen aiheuttaminen Mountainille ja perheelleen | Skunkki (tietää, että näillä on pesiä syrjäisten talojen alla) |
Wendy Zwecke | yksinäisyys | 100 l hyytelö (saa pysymään koossa; 50 Jell-O pussia + 100l vettä tarvitaan) |
Crisscross* | ei mitään (Heartbreaker on sotkenut tunne-elämän) | ei ideoita, hyvin passiivinen |
Sedative* | väkivaltainen isä | Skunkki myös |
Lähiseudulla (osittain kulissien takana)
- Semiramis on lopettanut huumeidenvastaisen sodan rahoittamisen ja sen sijaan sijoittanut miljardin sosiaalisiin ohjelmiin
- tuloksena Davenportissa muutamakin hyväntekeväisyysorganisaatio pystyy pyörittämään hyvää väliaikaismajoitusta, ruokatarjoilua ja vierotusohjelmaa; kodittomia ei enää näy katukuvassa
- toisaalta, kaupunkiin saapuneet itärannikon pakolaiset on myös viety väliaikaismajoitukseen; olot ovat siellä hieman heikommat ja poliisi vartioi, etteivät pakolaiset pääse ulos
- osavaltioiden välinen kauppa on edelleen vähän hankalaa, kansainvälisestä kaupasta puhumattakaan. Ei-lähiseudun tuotteet ovat kalliita (mm. elektroniikka, ylellisyystuotteet, viinit)
- katukuvassa saattaa näkyä liittovaltion sotilaita, jotka eivät vastaa kuvernöörille vaan Semiramisille. Heidän tehtävänsä on nimenomaan osavaltioiden välisen kaupan valvonta, mutta monet näkevät heidät tyrannian rautaisena nyrkkinä
- sotilaat toimivat turvana sen jälkeen, kun keskilännessä toimiva rosvojoukko (joka oikeasti koostuu enimmäkseen pakolaisista, vaikka johtajat ovatkin ammattirikollisia) on ryöstellyt rekkoja ja junia
#2 Mielikuvitusleikkejä
Pelataan 7.10.
Hahmofokus: Grace
Runko
1. Koulupäiviä
- oppitunteja: Ancient Guardian / historia, Viaticum / etiikka
- historian oppituntia häiriköi mm. Heartbreaker, joka ärsyttää voimillaan muita oppilaita
- Rashid täyttää 12
2. Rehtorin aikeet
- Viaticum ei pidä vaatimattomasta rehtorin asunnostaan, ja haluaa rakentaa itselleen tornin. Hän boostaa Amazian voimia tasoon 8 saadakseen tämän avulla parempaa ennakkosuunnitelmaa tornistaan.
- välittömästi oivallus siitä, että Viaticum voi tehostaa kenen tahansa voimia saa monet koulussa villiintymään
- Amazia sen sijaan uusilla älyttömillä voimillaan (EV 10) rakentaa fantasiatornin haastaakseen sillä Gracen tyhmän mielikuvitusmaailman. Nefario kansoittaa sen mörmöillä. Hilarity ensues.
- Runen varjo tekee ekat lähestymiset tätä kautta?
3. Rashidin raharetki
- ks. Juoni02Rashid
4.| Rashid täyttää 12
- saatuaan rahat ja korut Rashid voi viimein järjestää synttäribileensä.
Optionaalisia tapahtumia
- Viaticumin sooloskene ainakin seuraavien kanssa: Rashid (hekilökohtainen opastu), Rune (sankari vs. pahis), Cirrus, Lightning Dust
- jollakulla on aikamatkailuvoimat, ja hän aikoo palata menneisyyteen, aikaan ennen Semiramisin valtaannousua.
- Vaiko: palasi jo, jotain meni pieleen. Kiintoisampaa jos aikamatka on pelaajahahmojen oma älytön idea NPC:ien sijasta? Ehkä Gracen unimaailmayhteys?
Lähiseudulla
- Iowan ja Missourin rajalla on kahakointia, kun muutamasatapäinen lauma Washington D.C.:n pakolaisia alkaa pyrkiä osavaltioon. Kuvernööri on lähettänyt liikkuvan poliisin pysäyttämään näitä ja selvittämään, kenellä on todella asiaa Iowaan. Tietenkään osavaltion rajaa ei ole suunniteltu pitämään ketään ulkona, joten pakolaisia livahtaa sisään sieltä täältä.
- Chicagossa Mako| koettaa hankkia orichalcumia, nyt kun sellainen on ilmestynyt kaupungissa markkinoille (koska Rashid on kysellyt sen perään).
Kulissien takana koulussa
- Heartbreaker aiheuttaa pientä emotionaalista hämmennystä oppilaiden keskuudessa, muttei vielä mitään mistä hän konkreettisesti jäisi kiinni
- oikeistolaiset pyörittävät lippuvartiota
- opettajanhuoneesa ainakin yhteiskuntaopin opettaja Wallace Long tahtoisi koulun asettuvan vastustamaan Semiramisin hallintoa ainakin virallisesti, mutta Konchady asettuu ehdottomasti moista politikointia vastaan. Jotkut, kuten Dolphin, haluavat koulussa säilyvän työrauhan, ja kaikkein palavimmin Semiramista vastustanut Whirlmind lähti jo taistelemaan tätä vastaan.
Muualla maailmassa
- joukko syrjäytettyjä diktaattoreja (mm. Rashidin isä) ja magnaatteja pestaa superpalkkamurhaaja Dead Channelin murhaamaan Semiramisin (tämä ei todellakaan näy televisiossa. Murhayritys ei onnistu, eikä siitäkään lopulta saa tietää juuri kukaan muu kuin juoneen osalliset. Dead Channel pakenee)
- Semiramis suostuttelee vankinaan olevan Cirruksen isä-Loyn auttamaan häntä muutaman teknisen ongelman kanssa. (Tästäkään mitään ei vuoda julkisuuteen)
#1 Kouluvuoden avaus
Hahmofokus: Rashid
Runko
1. Uuden rehtorin tervehdys
- Viaticum esittäytyy koululle. "Tästä tulee ikimuistoinen vuosi." Pintaliitoblokki näyttää pitävän hänestä.
- Oppilaskunnan William Depasquale esittää protestin. "Oppilaskunta ei tunnusta Semiramisin hallintoa maailman tai Yhdysvaltojen yli, eikä hyväksy sen asettamaa uutta rehtoria. Protestiksi oppilaskunta boikotoi kaikkia rehtorin pitämiä oppitunteja, ja kehottaa muitakin tekemään niin." Tämä saa hurrausta mm. republikaaniblokilta. Toisaalta Heartbreaker sotkee oppilaskunnan johtajan sanoissaan, ja lisäksi todetaan että monet oppilaskunnan aktiivit ovat jättäneet tulematta kouluun lainkaan. Viaticum vain hymyilee ilkeästi.
- Fighting Raptor paikantaa Rashidin ja aikoo heti kättelyssä antaa tälle turpasaunan. Syy: Semiramis on terroristi -> terroristit on muslimeja -> muslimit on terroristeja -> Rashid on muslimi, saapui maahan juuri ennen vallankaappausta, ja on syntynyt 11.9. 2001 = se pitää hakata. Muut pelaajahahmot menevät väliin
- Viaticum kutsuu oppilaskunnan luokseen, ja kehottaa oppilaskuntaa harkitsemaan boikottiaan uudelleen
- muut opettajat suostuttelevat oppilaskunnan luopumaan boikotoinnista, koska eivät halua Viaticumin kiristävän otettaan tai Semiramisin ottavan vahvempaa linjaa koulua vastaan. Puhemiehenä toimii vararehtori Konchady
2. Rashidin palautusyritys
- Kouluun ja lähiseudulle saapuu kaksi arabialaista hahmoa (naispuolinen superpalkkasotilas VAPOR| ja miespuolinen superagentti AL-DAMA), jotka molemmat väittävät olevansa Dubain emiirin lähettämiä ja tulleensa viemään Rashidin takaisin isänsä luo - nyt kun Semiramis on valloittanut maailman, emiiri tarvitsee supervoimaisten perheenjäsentensä tukea pitääkseen kiinni vallastaan. Todellisuudessa kumpikaan heistä ei edusta Rashidin perhettä; Vapor on Ajmanin ja Al-Dama Sharjahin emiirin lähettiläs, ja tavoite on saada Rashid napattua Dubailta jommallekummalle toiselle emiirikunnalle.
- Al-Dama ("Kyynel") kutsuu Rashidin Bonaparteen tapaamiseen vuokraamassaan bed and breakfast -paikassa maatilalla (on käytännössä vuokrannut kokonaisen ison sivurakennuksen. Hänellä on tukena neljä emiirikunnista tuotua kätyriä (enimmäkseen tosin filippinoja) sekä helikopteri, jolla hän aikoo lennättää Rashidin Chicagoon ja sieltä jatkaa reittilennolla Malesiaan. Jos Rashid ei halua lähteä hyvällä, Al-Dama voi injektoida tähän rauhoittavia (EV 7) ja viedä hänet väkisin. Kätyreillä on pistooleja ja tasereita. Al-Dama ei mieluiten halua jättää jälkeensä ruumiita, koska arvelee, että Instituutti suhtautuisi tähän huonosti; hän ennemmin antaa tehtävänsä epäonnistua kuin riskeeraa sitä mahdollisuutta, että Instituutti tai Semiramisin hallinto lähtee hänen peräänsä.
- Vapor hiipii kouluun maagisten suojausten läpi (ei ole triviaalia, muttei lopulta hänelle liian vaikeaa) ja koettaa yhyttää Rashidin siellä. Hänen suunnitelmansa on viedä Rashidin mukanaan sumupilvenä jollekin lentokentälle, ja jatkaa sieltä, mieluiten vapaaehtoisesti mutta väkisin jos on pakko
- Al-Dama ja Vapor eivät tiedä toistensa paikallaolosta, kumpikin tietää myös oikean työnantajansa. Jos Al-Dama ja Vapor saavat tietää toisistaan, heidän on käytännössä pakko koettaa jotenkin eliminoida tai neutraloida toisensa.
- Tavoite juonen kulusta: Rashidiin ottaa yhteyttä ensin Al-Dama, sitten kun hän pohtii lähteäkö tämän mukaan, Vapor ilmestyy hänen huoneeseensa ja tekee saman tarjouksen.
- Todennäköisiä loppuskenaarioita: Rashid ilmoittaa, ettei lähde kummankaan mukaan, häntä yritetään viedä väkisin, mutta tämä epäonnistuu.
- Jos Viaticumille mainitaan Al-Damasta ja Vaporista, hän käskee molempia suksimaan tiehensä, tarvittaessa väkisin.
Optionaalisia tapahtumia
- Viaticumin etiikan oppitunti
- Viaticumin magian oppitunti
Kulissien takana koulussa
- koululta puuttuu mentalismin ja musiikin opettajia, uusia haetaan, mutta etenkään mentalistia ei löydy. Dolphinista tulee musiikin sijainen. Musiikkiluokka jää kuitenkin pelaajahahmojen tukikohdaksi.
- opettajat ovat käytännön tasolla sopeutuneet Viaticumiin rehtorina. Useimmat eivät sittenkään pidä hänestä, ja pari (esim. yhteiskuntatieteen opettaja Mr. Long) pyrkii aktiivisesti keksimään keinon saada hänet pois paikaltaan.
- pintaliitäjät ja muut opportunistit kokeilevat, onko Whirlmindin| ja Mystagoguen| poistuminen johtanut valvonnan löystymiseen. Onhan se. Uusia rajoja etsitään, ne eivät tässä pelissä tule vastaan. Heartbreaker| käyttää voimaansa kaikenlaiseen röyhkeään.
Lähiseudulla
- Chicagossa Instituutista kesällä poistunut oppilas MONKEY (12v) aloittaa RELENTLESSin| sidekickinä, ottaa naamion ja nimen IMP.| Heidän ensimmäinen yhteinen vastustajansa on Penikese Islandin vankilasta paennut supervoimainen alamaailmajohtaja Mako.
Muualla maailmassa
- Memphisissä Earthshaker| ja Bloodwolf| taistelevat vastarintasolua vastaan (Bugjitter,| Comet,| Whirlmind.| Vastarintasolu onnistuu juuri ja juuri pakenemaan, kun Earthshaker huiputetaan nestemäisen sementtivuoren alle. (Televisiossa kerrotaan, että Earthshaker taistelee valtiattaren vihollisia vastaan; Comet näkyy, Whirlmind varmasti ei. Lopputulosta ei tiedetä.)
- Arabiemiirikunnissa valtiatar Semiramis takavarikoi hallitsevien perheiden varoja - ei käy paikalla itse, mutta jäädyttää asioita ja antaa paikallisten sotilaidensa hoitaa kenttätyön. Monet emiirit pakenevat maasta, enimmäkseen Kaukoitään. Kulissien takana emiirit joutuvat riitoihin keskenään, ja koettavat kukin kerätä itselleen valtaa toisten yli. (Arabiemiirikuntien tilanne saattaa näkyä vilaukselta televisiossa. Ainakin Rashidin setä, Dubain emiiri on joutunut pakosalle.)
- Chihuahuassa, Meksikossa Semiramisin puolelle mennyt entinen Silver Shieldin supersankari Condor| taltuttaa joukon uutta hallintoa vastustavia sissejä (Tämä näkyy vilaukselta televisiossa).
- Alaska ei vieläkään taivu Semiramisin valtaan huolimatta talvesta kesän keskellä. Talvi ei ole superäärimmäinen, vaan jotain -2 parissa isommassa kaupungissa; erämaassa kesä jatkuu. (Näkyy televisiossa, näyttää siellä tosi hurjalta.)
Lopputuloksia
Al-Dama ja Vapor kävivät taistelun Bonaparten talolla; taistelu päättyi ratkeamattomana, mutta molemmat joutuivat vetäytymään alueelta eivätkä todennäköisesti ole tulossa takaisin.
CategoryMeta