Revision [1164]
This is an old revision of Invincible03 made by AdminDare on 2013-10-29 17:42:38.
INVINCIBLE #3
Grace on harjoitellut kahden muun ihmisen kanssa telesiirtymistä, mutta tämä ei ole oikein onnistunut. Rune taas on seniorien vähyyden vuoksi lähtenyt mukaan koulun yöpäivystäjärinkiin, ja viettänyt muutamia päivystysvuoroja koulun viestintäkeskuksessa radio- ja tv-lähetyksiä seuraten. Uutuudenviehätyksen jälkeen tämä on ollut lähinnä tylsää. Liikuntatunnilla Unity on paininut Fighting Raptorin kanssa puhvelimuodossa; paini päättyi tasapeliin.
Pyhäinpäivän aatto, torstai 31.10. 2013
Aamun ensimmäisellä tunnilla Nefariolla| on musta matallinen käärmekoru, jota hän esittelee ylpeänä luokkatovereilleen. Rehtori on aloittanut Halloweenin pelkokorujen jakamisen.
Ekaa vuottaan Instituutissa olevalle Theolle selitetään yläastelaisten Halloween-perinne: junior high -luokkatasojen oppilaat voivat käydä pyhäinpäivän aattona rehtorin luona ja pyytää tältä maagisen korun, joka takaa, että oppilaalle tapahtuu jotain pelottavaa Halloween-yönä. Korut ovat tottakai rohkeuttaan osoittamaan pyrkiville tärkeä statussymboli, joten nykyään tosi monet haluavat sellaisen. Tosin Mystagoguelta| oli helpompi uskaltautua hakemaan korua kuin Viaticumilta...
Aamupäivän| aikana monet kuorolaisetkin päätyvät jonoon rehtorin kanslian ulkopuolelle, hakemaan itselleen pelkokoruja. Rune saa kiven jossa on riimu, Eightball skeittaajakorun, Cirrus kristallin (rehtori varoittaa häntä särkemästä sitä), Grace pienen ristin ja Unity tribaalikorun. Korujen saamisen jälkeen niitä vertaillaan, samoin kuin kokemuksia rehtorin huoneesta. Kaikki muistavat sen hieman eri tavoin, Gracen mukaan Viaticum ei edes hymyillyt hänelle vaan kysyi tiesikö hän jotain pienistä valkokarvaisista murmelin näköisistä otuksista, joita on nähty koulun alueella. Unity sanoi, että rehtori kehtasi kysyä häneltä hänen perheestään, ja tätä paheksutaan.
Koruja näkyy Halloween-koristellussa koulussa kuten aiempinakin vuosina. Iltapäivän tunnit ovat vähän viitteellisiä; niiden jälkeen nuorimmat valmistautumat lähtemään karkinkerjuukierrokselle Burlingtoniin. Senioreilla on naamiaisia ja tansseja, yläasteikäisille oppilaskunta taas on järjestämässä epävirallista mutta perinteistä aarteenmetsästystä.
Aarteenmetsästys
Bussikyyti kuljettaa 30 12-14 -vuotiasta sadan kilometrin päässä sijaitsevaan Davenportin kaupunkiin. Se on aivan oikea kaupunki, ei valtava muttei ihan pienikään. Auringon laskiessa oppilaat syövät valtavasti pizzaa ravintolassa, ja ruokailun loppupuolella aarrejahtia järjestävät edellisvuoden voitajajoukkuetta edustavat Gecko| ja Walter Kwang lukevat aarrejahdin säännöt.
Aarrejahdin kohteet:
1 pullollinen punaviiniä (avaamaton)
2 laserpistooli
3 skunkki
4 Tyyni valtameri
5 Kenian lippu
6 oikean pelaajan signeeraama baseball
7 pääkallo
8 taikamiekka
9 valokuva ryhmän jäsenestä pankkiholvin sisällä
10 T-paidat vähintään viidestä Silver Shieldin jäsenestä
11 rasiallinen tuoreita karhunvatukoita
12 hirviö
13 sadan litran hyytelö
14 väri ulkoavaruudesta
15 Madonna
16 puolikas lehmä
17 kitarasoolo
18 neliapila
19 ajatus
20 aarrekartta
Perinteisesti listalla on 20 esinettä, jotka pitää löytää; eniten pisteitä saa löydöstä, jota ei ole millään muulla joukkueella. Toiset joukkueet ja tuomaristo jakavat myös tyylipisteitä. Kaikkien aikojen ennätys saatiin 2002, jolloin joukkue, jossa oli mm. Comet sai 44 pistettä. Joukkuevalinta tapahtuu arpomalla. Erivärisiä kiviä sisältävä pussi lähetetään kiertämään; joukkueita on tänä vuonna viisi. Joukkuejako syntyy pian: violetissa tiimissä ovat Eightball,| Rune,| Amazia,| Heartbreaker,| Fighting Raptor ja Wendy, pinkissä Cirrus,| Grace,| Unity,| Gunster,| Nefario| ja Kayla.1 pullollinen punaviiniä (avaamaton)
2 laserpistooli
3 skunkki
4 Tyyni valtameri
5 Kenian lippu
6 oikean pelaajan signeeraama baseball
7 pääkallo
8 taikamiekka
9 valokuva ryhmän jäsenestä pankkiholvin sisällä
10 T-paidat vähintään viidestä Silver Shieldin jäsenestä
11 rasiallinen tuoreita karhunvatukoita
12 hirviö
13 sadan litran hyytelö
14 väri ulkoavaruudesta
15 Madonna
16 puolikas lehmä
17 kitarasoolo
18 neliapila
19 ajatus
20 aarrekartta
Aikaa on keskiyöhön asti (mutta keskiyö perinteisesti lasketaan Kalifornian ajasta, joka on Iowaa 2 tuntia jäljessä) ja säännöt kieltävät toisten vahingoittamisen tai tavaroiden anastamisen suoraan näiltä - mutta tavarat, jotka joku on päästänyt käsistään tai laukuistaan saa viedä. Diilejä saa tehdä, voimia saa käyttää, mutta kaikkien löydettyjen aarteiden pitää olla esineitä, jotka voi antaa tuomarikaksikolle arvioitavaksi.
Kello 18:30 aarrejahti alkaa, ja ryhmät syöksyvät ulos Davenportin yöhön etsimään kaivattuja tavaroita. Taktiikka johtaa useita joukkueita ensin samalle ostarille, jotta sieltä löytyviä asioita saataisiin ennenkuin kaupat menevät illaksi kiinni. Violetti tiimi löytää Amazian vihjeen perusteella ison pahvisen Madonnan, Rune soittaa kitarasoolon ja äänittää sen (ja salakuunteleva Grace pinkistä tiimistä äänittää kopion), ja kaikenlaisia pieniä tarvikkeita hankitaan. Yllättäen T-paidat Silver Shieldin jäsenistä osoittautuvat vaikeiksi löytää: Cirrusilla on päällään Comet-paita, mutta kaikki muut tuntuvat Semiramisin valtaannousun jälkeen kadonneen kaupoista. Myös monien asioiden hinnat ovat kohonneet aivan pilviin.
Punaviinin hankkiminen varhaisteineille voisi olla vaikeaa, mutta Gunster käy gangstawannaben otteilla täysi-ikäisestä, ja Heartbreaker onnistuu ylipuhumaan itselleen kaupasta pullon sekä sixpackin olutta tiimilleen. Violetti tiimi aukoo kaljoja puistossa, mutta puistovartija keskeyttää nuorison ryypiskelyn.
Fighting Raptor hakee baseball-stadionilta signeerattua palloa, ja joutuu siellä tappeluun keltaisen tiimin Glassin| kanssa, jolla on ilmeisesti samat aikeet. Nefario taas hankkii ryhmälleen hirviön pelkästään luomalla riekaleen pimeyttä ja kiskomalla sieltä ulos kirkuvan pienen pimeysmörön, joka sullotaan purkkiin. Unity tietää biologian tunneiltaan, että skunkit ovat hämärän jälkeen pesässään, ja muuttuu tarkkahajuaistiseksi gepardiksi etsiäkseen tällaisen. Pian hän löytääkin pesän lähiössä sijaitsevan talon alta, ja ryömii sen alle napatakseen haisunäädän. Yhtäkkiä pimeässä kuuluu kalinaa ja sihinää, ja aivan gepardin jalkojen alla on kalkkarokäärmeitä! Unity poistuu vikkelästi talon alta ja käy tutkimassa seuraavaa kohdetta, mutta kaikki perustukset tuntuvat olevan täynnä käärmeitä.
Nefario on järjestänyt jostain myös taikamiekan. Se on musta, täynnä inhottavia piikkejä ja ilmiselvästi täynnä jotain todella pahaa magiaa. Nefario sanoo tarvitsevansa Unityä, koska hänen pitää tappaa miekalla jotain ennenkuin hän voi laskea sen kädestään; Cirrus sanoo ettei hän saa tappaa Unityä ja Nefario haukkuu Cirrusta ääliöksi. Kun Unity lopulta löytyy, hän osoittaa Nefariolle talon jonka alapuolella on skunkkeja ja käärmeitä. Nefario ryömii sinne pelottomasti, ja tulee tovia myöhemmin ulos mukanaan taikamiekalla surmattu skunkki. Käärmeitä ei näkynyt, ja jotenkin skunkkikin saatiin murhattua ilman että se ehti ruiskuttaa löyhkää hyökkääjän päälle. Silti se haisee melkoisen voimakkaalta, ja se kääritään nopeasti useaan muovipussiin.
Violettia tiimiä askarruttaa valokuva tiimin jäsenestä pankkiholvissa. Varsinainen murtautuminen todetaan liian vaikeaksi, joten Wendy alkaa läppärillään photoshopata valokuvaa tiimistä holvin sisällä. Hän ottaa monia kuvia erityisesti Runesta erillaisissa sankarillisissa poseerauksissa. Fighting Raptorin palattua baseballin kanssa aletaan pohtia karhunvatukan hankkimista. Kaupassa ei enää ole niitä tuoreina, mutta ehkä joistain viljeleviltä tiloilta voisi vielä näitä löytyä. Fighting Raptor lähtee etsimään näitä. Laserburn| soittaa ja tiedustelee signeerattujen pallojen perään, mutta Rune sanoo ettei heillä ole kuin yksi eikä siitä luovuta. Laseburn on kiinnostunut myös taikamiekasta; hänellä on itsellään mainio lasepistooli, mutta siitä hän ei ainakaan heti aio käydä kauppaa.
Samalle tilalle on päätynyt myös violetin tiimin Grace, joka on paikantanut pensaikosta sopivasti marjoja. Kun Fighting Raptor laskeutuu keräämään omaa saalistaan, Grace säikäyttää tämän ja siirtyy suojaan. Raptor pudottaa marjansa ja jää vaatimaan pelottelijaa näyttäytymään. Grace etsii paremman apajan parin pensaikon päästä, mutta sitten pimeydestä häntä kohti syöksyy koira.
Viereisellä pellolla Unity on etsimässä neliapilaa, kun hän kuulee vahtikoiran haukunnan. Hän ottaa välittömästi sarvikuonon muodon ja lähtee auttamaan Gracea. Valtava verenhimoinen koira on saanut Gracen lähes halvaantumaan pelosta, eikä hänen siirtymisensä tunnu toimivan. Sarvikuonon osuessa tilan aitaan kauhealla metelillä hän saa liikkumiskykynsä takaisin ja siirtyy turvaan. Unity ei näe koiraa missään, mutta sitten Fighting Raptor lentää jostain häntä päin ja koettaa taltuttaa hänet. Sarvikuonona Unity kurvaa takaisin ulos pensaiden läpi, paiskaa Raptorin selästään ja jättää tämän huutelemaan uhkauksia sekä selvittämään kaaosta paikalle saapuvan viljelijän kanssa. Grace livahtaa myös ulos.
Keltaisen tiimin Glass soittelee ihmisille ja koettaa järjestää erilaisia kauppoja. Kenelläkään ei tunnu olevan Silver Shield -paitoja, ja hyviä laserpistooleitakin on harvassa. Puolikas lehmä tuottaa myös ongelmia: Gunster on täysin valmis lähtemään niitylle ja teurastamaan lehmän ja halkaisemaan sen, mutta muu tiimi ei suostu tähän. Jossain vaiheessa violetti tiimi kuitenkin tajuaa, että Glass on onnistunut varastamaan Nefarion taikamiekan ja jättämään sen tilalle lasista tehdyn kopion. Kiukku Glassia kohtaan on valtava, ja häntä lähdetään etsimään. Nefario pelottelee puhelimitse Glassia, että miekalla pitää tappaa joku ennen aamunkoittoa.
Eightball puolestaan huomaa puistossa Four-Fistin, joka selvästi vaanii isoa pahvi-Madonnaa. Hän käy säikäyttämässä tämän, kaksikko jakaa hieman viiniä taskumatista ja heittää juttua tapahtumista. Pian Four-Fist kuvittelee varastavansa pahvi-Madonnan, mutta saa napattua vain Amazian tekemän illuusion. Kenian lipun jahtaaminen vie pinkin tiimin yliopistolle, ja saatuaan vähän olutta juhlivilta yliopistourheilijoilta Eightball paikantaa Kenian lipun erään sikäläisen vaihto-opiskelijan huoneesta. Poistuessaan hän laukaisee varashälytyksen, ja juostessaan pihan halki joku kutsuu häntä (sankari)nimeltä.
Supersankareita
Kutsuja on nainen pitkässä takissa ja hatussa. Hän kävelee Eightballin luokse, ja hattua kohottaessa Eightball tunnistaa hänet Whirlmindiksi,| Instituutin aiemmaksi mentalismin opettajaksi, joka ei enää kesän jälkeen palannut töihin. Whirlmind tajuaa Eightballin olevan aarrejahdissa, ja kysyy miten Instituutissa sujuu. Kun Eightball mainitsee Viaticumin, Whirlmind ällistyy - hän ei ollut edes kuullut, että Instituutin rehtori oli vaihtunut. Whirlmind oli seuraavaksi aikeissa käydä Instituutissa juttelemassa Mystagoguen kanssa, mutta tämä onkin pidätetty ja vangittu.
Selvästi tieto siitä, että Instituutti on nyt myös Semiramisin liittolaisen kontrolloima iskee Whirlmindiin kovaa, eikä ole epäilystä missä hänen sympatiansa nykyään ovat. Eightball sanoo, että hän ja hänen kaverinsa eivät yhtään pidä uudesta rehtorista, ja tarjoaa apuaan Whirlmindille. Tämä kiittää, ja sanoo, että olisi tärkeä tietää onko Viaticum juuri tällä hetkellä paikalla koulussa. He vaihtavat puhelinnumeroita, ja Eightball lupaa selvittää asian.
Soitto koulussa päivystävälle Dolphinille| sekä kahvilaan vahvistaa,että Viaticum on poistunut tältä illalta. Eightball välittää tämän viestin Whirlmindille, ja kertoo muulle violetille ryhmälle mitä tapahtui. Whirlmindin aikeita aprikoidaan. Rune pitää tarkkaan ympäristöä silmällä seuraajien varalta - ja havaitseekin, että joku kulkee ryhmän perässä.
Eightball muuttuu pieneksi palloksi ja koettaa yllättää varjostajan, mutta tämä haistaa hänet. Varjostaja liikkuu yli-inhimillisen nopeasti ja koettaa napata Eighttballin, mutta tämä pakenee ja livahtaa sadevesiviemäriin, juuri kun takaa-ajaja on saamassa hänet kiinni. Muut näkevät, kuinka varjostaja putosi neljälle jalalle ja singahti kujalle - mutta sieltä häntä ei enää löydy. Viemäristä nouseva Eightball yhyttää muun ryhmän. Jäljittäjä tunnistetaan - kyseessä on Bloodwolf.| Kun tästä ilmoitetaan tekstiviestillä Whirlmindille, tämä kehottaa oitis koululaisia poistumaan paikalta. Näin tehdäänkin: violetti tiimi alkaa etsiä vielä jäljellä olevia kohteita.
Unity on hyeenamuodossa sillä aikaa onnistunut jäljittämään Nefarion taikamiekan - siinä on tunnistettava haju, koska sillä on tapettu skunkki. Taikamiekka löytyy hampurilaisbaarista, jossa Glass ja Four-Fist neuvottelevat. Miekka on pöydällä heidän välissään. Grace siirtyy sisään ja tarttuu miekkaan - mutta Four-Fist on hämmästyttävän nopea, ja saa yhtä aikaa myös kiinni miekasta. Grace, miekka ja Four-Fist siirtyvät kaikki naapuripuistoon, jossa keltainen ja pinkki tiimi aloittavat äänekkään riitelyn siitä, kuka koski miekkaan ensin. Nefario pimentää puiston ja puhuu uhkaavia, mutta onnistuu säikyttämään lähinnä Cirrusin ja Kaylan. Lopulta miekka palaa pinkille tiimille.
Baseball-stadionilta koetetaan poimia signeerattua palloa, mutta aiemman Fighting Raptorin ja Glassin välisen matsin johdosta stadioni on täynnä poliiseja. Paikalta löytyy kuitenkin oikea baseball-pelaaja, jonka nimmarin Grace ja Unity saavat palloon. Pian tämän jälkeen Heartbreaker ja Amazia käyvät Nefarion kanssa neuvottelua, ja saavat hyvin suotuisilla ehdoilla tältä purkissa olevan hirviön lihakaupan lehmäkyltin puolikasta vastaan. Gunster sättii Nefariota surkeasta vaihtokaupasta. Joukkue kokee olevansa ravinnon tarpeessa, ja istuu hetkeksi kahvilaan. Suurin osa helpoista asioista on jo hankittu, ja jäljelläolevista ei ole hyviä ajatuksia. Laserburn ilmestyy myös paikalle hakemaan tiimilleen ruokaa, ja pysähtyy juttelemaan pinkin tiimin kanssa. Monet vielä löytämättömistä aarteista näyttävät olevan samoja kaikille. Etenkin Silver Shieldin paidat ovat kaikki jossakin; jotenkin Silver Shieldiä tuntuu olevan aivan tavattoman vaikea löytää...
Sillä hetkellä hampurilaisbaarin ikkuna räsähtää sirpaleiksi ja siitä lentää läpi sininen hahmo suoraan päin tiskiä. Hahmo ponkaisee jaloilleen, ja paljastuu Cometiksi.| Cirrus hihkaisee sankarinsa näkemisestä, Grace alkaa oitis kuvata kännykamerallaan. Sitten koko baarin kadunpuoleinen seinä räjähtää sisään, kun viisisataakiloinen punainen hirviö syöksyy sen läpi. Earthshaker| karjuu "COMET!", ja iskee tätä kinkun kokoisella nyrkillään. Lyönti paukauttaa Cometin baarin katon läpi, ja Earthshaker hyppää hänen peräänsä. Taivaalla näkyy Cometin lennosta syntyvä valojuova.
Hampurilaisbaari on raunioina, mutta kukaan ei ole loukkaantunut, ja Grace sai koko muutaman sekunnin mittaisen yhteenoton kuvattua. Earthshaker oli ilmielävänä vielä paljon pelottavampi kuin televisiossa, suunnilleen norsun kokoinen ja silti aivan mahdottoman nopea, ja hampurilaisbaarin seinät olivat hänelle kuin paperia.
Cirrus soittaa aarrejahdin järjestäjille, ja kertoo heille mitä tapahtui. Ensin häneen suhtaudutaan epäuskoisesti - Amazia on myös mukana pelissä - mutta sitten pikainen uutiskatsaus vahvistaa, että kaupungilla on tosiaan käynnissä mahtavien supereiden yhteenotto. Aarteenmetsästys keskeytetään ja pistelasku päätetään suorittaa heti kun kaikki joukkueet pääsevät lähtöpaikkaan. Violetti joukkue käyttää hyvän tovin koettamalla etsiä Earthshakerin ja Cometin tappelua tärähdyksiä ja valoja seuraamalla, mutta lopulta kaksikko on heistä liian kaukana. Kaduilla näkyneet sotilaat ovat muutenkin suorittamassa evakuointeja ja tekevät liikkumisen vaikeaksi, joten myös violetti tiimi päätyy palkintojenjakoon.
Kilpailu on aika tiukka. Erityistä huomiota herättävät Nefarion taikamiekka, Runen kitarasoolon hyvä versio, Laserburnin jotenkin järjestämä toimiva laserpistooli sekä Sedativen| tuoma elävä skunkki (jonka hän pitää voimillaan rauhallisena). Hieman kilpailun sääntöjä vääntäen violetti joukkue tekee teknisesti ajan loputtua roskikseen sadan litran hyytelön, asettaa sen sisälle muovisen pääkallon ja pystyttää hyytelöön oikean Kenian lipun. Tyylipisteäänestyksessä violetti joukkue voittaa pinkin yhdellä pisteellä, ja saa palkkioksi laatikollisen leffalippuja, lahjakortteja ja supersankarimemorabiliaa.
Koululla
Bussikyyti Davenportista Instituuttiin menee pizzan, kokiksen ja energiajuomien huumassa. Gracen kuvaama video Cometista ja Earthshakerista kiertää kädestä käeen. Inttämistä aarrejahdin säännöistä esiintyy. Wendy on selvästi todella innostunut Runesta.
Kun bussi viimein saapuu perille ja lapset siirtyvät kohti koulua, Grace huomaa, että maissipellossa on joku. Lähempi tarkastelu paljastaa, että siellä on bussin katolta hypännyt hahmo vihreissä trikoissa - newyorkilainen supersankari Bugjitter,| kaukana kotoa, ja vatsassa sidottu paha haava. Bugjitter sanoo Whirlmindin lähettäneen hänet Instituuttiin hakemaan lääkintää, ja pyytää Gracen apua. Grace siirtää hänet huoneeseensa (siirto vihlaisee haavoittunutta sankaria melkoisesti), ja hakee sitten muutkin kuorolaiset paikalle.
Bugjitter kertoo olleensa Whirlmindin ja Cometin kanssa matkalla mutkien kautta DC:stä kohti Kaliforniaa osana Semiramisin vastaisen liikkeen operaatiota. Semiramisille työssä olevat Earthshaker, Bloodwolf sekä Artillery| ovat jäljittäneet heitä. He yrittivät pari päivää sitten Chicagossa tavoittaa Relentlessin,| mutta sen sijaan Artillery onnistui ampumaan Bugjitteriä. Vaikka tämä onkin hyvin kestävä, on selvää että haava tarvitsisi oikeaa hoitoa.
Cirrus soittaa tri Edwin Horacelle, Instituutin koululääkärille, ja väittää olleensa onnettomuudessa. Tri Horace lähtee oitis Burlingtonista liikkeelle. Unity käy tarkkailemassa koulualuetta varmistaakseen, ettei siellä ole tunkeilijoita. Ketään asiatonta ei näytä paikalla olevan, vaikka monet valvovatkin vielä. Walter juo punaviiniä, Gecko polttaa pilveä.
Kun tri Horace selviää paikalle, hänelle osoitetaan Bugjitter. Supersankari kuljetetaan luokkarakennuksessa sijaitsevaan leikkaussaliin. Uteliaat ulkopuoliset suljetaan pois. Kuorolaiset organisoivat yövartion koulurakennuksen katolle. Sen aikana Rune uskoo näkevänsä kaksoisolentonsa omassa huoneessaan ja onnistuu vain herättämään Laserburnin. Unity taas näkee Geckon saattavan Kaylan tyttöjen asuntolan ovelle, ja näiden kahden halailevan pitkään. Aamun valjetessa Cirrusin vahtivuorossa katolle kiipeää Glass kummastelemaan, mitä Cirrus oikein puuhaa. Cirrus ei kerro Bugjitteristä.
Aamiaisella tohtori Horace osaa kertoa, että hän sai Bugjitterin leikattua ja että tämä on toipumaan päin, mutta pari päivää tarkkailua ja vuodelepoa olisi tarpeen. Ongelmana tässä on, että Bugjitter on etsintäkuulutettu: Semiramis tahtoo hänet vangiksi. Televisiouutiset Davenportista näyttävät Earthshakerin sanovan poliiseille ja sotilaille, että hän toimii valtiatar Semiramisin valtuutuksella, ja vaikka ilmeisesti taistelu päättyikin ratkaisemattomana, Comet on nyt entistäkin merkitympi vallankaappaajien silmissä. Horace sanoo, että hänen pitäisi kertoa rehtorille tai vararehtorille potilaastaan, mutta kuorolaiset suostuttelevat hänet odottamaan viikonlopun yli ennen ilmoitusta.
Bugjitter on lääkärihuoneessa tajuissaan, ja istuu vuoteessaan. Hän vastailee oppilaiden kysymyksiin. Kuuluisa newyorkilainen supersankari saa osakseen melkoista fanitusta, ja hän ottaa sen melko hyvin.
Jossain vaiheessa Rune saa Wendyltä tekstiviestin: Bloodwolf on koulussa. Todellakin supervoimainen jäljittäjä on saapunut Instituuttiin, ja varmasti ennen pitkää tunnistaa Bugjitterin hajun. Nopeasti roskiksesta noudetaan eilisillan kuollut skunkki, ja sen hajulla peitetään mahdolliset Bugjitterin jäljet. Siltikään Instituutti ei ole riittävän turvallinen paikka enää toipua, ja leikkauksen jälkeen Bugjitter uskoo pärjäävänsä. Grace siirtää hänet bussipysäkille muutaman kilometrin päähän, jonne hän jää odottamaan seuraavaa bussia.
Jossain vaiheessa Bloodwolf oivaltaa Bugjitterin olleen koulussa, ja uhkailee tohtori Horacea hirveillä seurauksilla. Koska sankari ei ole enää paikalla, hän ei voi enää oikein tehdä mitään. Hän nousee parkkipaikalla olevaan mustaan pakettiautoon, jossa näyttää olevan todella painava lasti. Epäillään, että Earthshaker on pakettiauton takaosassa.
Pelinjohtajan kommentteja
You got yer dead skunk in the middle of the road / Dead skunk in the middle of the road / You got yer dead skunk in the middle of the road / Stinkin' to high Heaven!
Aarrejahdin välikohtausten järjestys on aivan mitä sattuu, ja luultavasti mukana on joitain hyvien pätkien unohtamisia sekä suoranaisia virheitä. Saa korjailla.
Lopulta tämän pelin rakenne tuntui minusta toimivan aivan erinomaisesti: kahdella joukkueella oli myös keskinäisen kilpailun aikana riittävästi overlappia, että peli ei tuntunut hajoavan, ja ainakin minusta tempo pysyi melko hyvin yllä. Lisäksi aarrejahdissa ja myöhemmin tehdyt temput olivat erinomaisia. Sosiaalinen dynamiikka oli hauskan erilaista ja hahmokehitystäkin taisi tapahtua. Ihan mahtavaa settiä! Huvittaisi piirtää kauhea määrä sarjakuvaruutuja tästä pelistä.
CategoryPelit